یادداشت اختصاصی از حمیدرضا حاجی اشرفی

پیشنهاد به کارگزاران و نمایندگان بیمه : با مشارکت یکدیگر ، اینشورتک ها را تاسیس کنید

فین تک ها در دنیا با ایده ها و طرحهای نوین کولاک کرده اند و آنها مسبب تاسیس اینشورتک های خلاق و پربازده شده اند . دیر یا زود در ایران این اتفاق رخ خواهد داد و بانک ها و بیمه گران سنتی حذف خواهند شد .

پیشنهاد به کارگزاران و نمایندگان بیمه : با مشارکت یکدیگر ، اینشورتک ها را تاسیس کنید
صفحه اقتصاد -

آیین نامه شماره ۱۰۵ مصوب شورایعالی بیمه ، بی نظیرترین و ارزشمند ترین مصوبه بیمه ای در طول سالهای پس از انقلاب ۵۷ است . البته تصویب قانون نحوه اداره شرکت های بیمه در سال ۱۳۶۷ نیز گره ها و گلوگاههای مانع فعالیت بیمه گران در ایران پس از انقلاب را باز کرد ، لیکن رویکرد مدیریت سنتی سبک قاجاریه ، همچنان یقه بازار بیمه را سفت چسبیده و ول نمی کند . بطوریکه باعث درجازدگی و واپسگرایی بازار بیمه شده و آنرا ناتوان از خدمتگزاری بایسته به بیمه گذاران و طرح های توسعه مصوب دولت و مجلس کرده است . هر چقدر هم قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه های پویا، کارآمد، نوآور تنظیم شوند در آنطرف برخی اشخاص دارای اذهان منجمد که بدانها اصطلاحا [ بیمه گر ترسو ] گفته می شود ، مانع پویایی و توسعه و تعمیم بازار بیمه در کشورمان طی پنج دهه اخیر شده اند .
آرزو باید نمود که این اشخاص هرچه زودتر برای بار دوم بازنشسته شوند و افراد دارای افکار منجمدی که تحت نظر اینان پرورش یافته اند برای ادامه کار به بیرون از محیط صنعت رهنمون تا جا برای ورود نیروهای تحصیل کرده و خلاق برای خدمتگزاری باز شود . تا شاید سکانداران منصف و عاقل و عادلی به صنعت بیمه وارد شوند تا بجای. کرنش ، بله قربان گویی برخی به اصطلاح بیمه ای ها نزد سهامداران بیمه نشناس و تعارف تکه پاره کن برای اعضا هیت مدیره شرکت ها و مدیران فلان وزارت خانه و فلان کمیسیون مجلس واقعا توانمندی و شجاعت کار بیمه گری خلاقانه را داشته باشند . بجای شومن بازی و معرفی رسانه ای شمایل خودشان از جیب بیمه گذاران برای برندینگ شخصی بدنبال خدمت صادقانه و بنیادین به بیمه گذاران و اقتصاد ملی باشند . این آرزوها را می نمایم ، اما میدانم این فرهنگ شغلی سخیف داوطلبانه از بین نمی رود !
لیکن خوشبختانه با آمدن موج چهارم و استقرار فراگیر فناوری نوین ، ان شاالله به برکت و قدرت تکنولوژی و پیشرفت های [ فین تک ها ] از این پس بنا به ضرورت زمان - محیط و چرخش ،ارزش گذاری سرمایه ها از کالا و اموال منقول و غیر منقول به دانش فردی و افکار انسانی ، فقط چند سال - بله فقط چند سال تا حذف کامل بانک ها و بیمه گران سنتی بیشتر باقی نمانده است ! همانطوریکه نقش بیمه گران اتکایی سنتی با وجود سهام اتکایی در بازارهای بورس بزرگ جهانی رو به کاهش و اضمحلال است ، در بیمه گری مستقیم نیز حداکثر ،بیمه گران تبدیل به آژانس های کرایه اتومبیل خواهند شد که به اینشورتک ها خدمات تامین اتومبیل های تمیز ، سالم و دارای انرژی کافی جهت سفر بیمه گذاران آنها را فراهم می کنند !!!
فین تک ها در دنیا با ایده ها و طرحهای نوین کولاک کرده اند و آنها مسبب تاسیس اینشورتک های خلاق و پربازده شده اند . دیر یا زود در ایران این اتفاق رخ خواهد داد و بانک ها و بیمه گران سنتی حذف خواهند شد .
اما به انجمن های صنفی ، کارشناسی ، حرفه ای نمایندگان شرکت های بیمه و کارگزاران در استانها و سراسر کشور پیشنهاد می نمایم ، راسا و در یک مشارکت جمعی ، تکنولوژی اجرای آیین نامه ۱۰۵ را با روش مدیریت و سرمایه گذاری مشترک فراهم نمایند و همگام با تحولات بزرگ فناوری ، نقش جدید و تخصصی خویش در اقتصاد بیمه و اقتصاد ملی فراهم نمایند .شبکه فروش بیمه فرهیخته  توانگر در اجرای طرح ها و روشهای نوین لایقتر از همه کسان دیگر است . هیچ کس ، هیچ بنگاهی صالح تر از شبکه نمایندگان و کارگزاران برای تاسیس و مدیریت استارتاپ ها بیمه ای و اینشورتک ها نیست !

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان