مدارس کرمان فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس کرمان فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس کرمان فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

جزئیات تعطیلی احتمالی مدارس استان کرمان در این مطلب پرداخته شده است، با ما همراه باشید. 

والدین و دانش آموزان گرامی براساس اخبار رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس به علت بارش ها، فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، را بخوانید. 

تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه

فرماندار شهرستان جیرفت گفت : با توجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و بارندگی تمامی مدارس شهرستان سه شنبه و چهارشنبه تعطیل است.

احمدبلندنظر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان جیرفت اظهارداشت: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها، شهروندان از اسکان و توقف و رفت و آمد در حاشیه مناطق آبگیر، بستر و حریم رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

احمد بلندنظر گفت : بخاطر وقوع بارش مدارس شهرستان جیرفت روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل می‌باشند.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: با توجه به وقوع بارش در جنوب و این سامانه شامل شهرستان جیرفت هم می‌شود لذا با وجود پیش بینی ها که شدت آن در شش شهرستان جنوبی بیشتر خواهد بود لذا تمامی دستگاه‌ها و خودروهای

شهرستان بصورت آماده و در صورت نیاز شش شهرستان جنوبی در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

بلندنظر با توصیه به مردم برای عدم توجه به شایعات افزود : همه ادارات شهرستان آماده و جلسات ستاد بحران تشکیل و هشدارهای لازم داده شده و همه پای کار هستند .

نشست شورای اداری استان کرمان در شامگاه یکشنبه به آمادگی تمام دستگاه ها و ادارات استان برای مقابله با سیلاب احتمالی بارش های ۴۸ ساعت آینده اختصاص داشت.

در پیش بینی سازمان هواشناسی و صدور هشدار قرمز مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی به استان کرمان از اواخر وقت امروز دوشنبه و بارش های سیل آسای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، شورای اداری استان کرمان به ریاست استاندار تشکیل جلسه داد.

در این نشست آخرین وضعیت نقشه ها و الگوهای بارشی در روزهای آینده در استان بررسی و اقدامات و پیش بینی های لازم را برای جلوگیری و کاعش خسارات احتمالی مرور و مدیریت عالی استان دستورات و توصیه های ضروری را صادر کرد.

استاندار کرمان با بیان اشاره به بارش های فراوان پیش رو اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان از جدی بودن بارندگی ها به ویژه در جنوب استان دارد، البته بارندگی در تمام شهرهای کرمان وجود دارد.

فداکار ادامه داد: عمده بارش ها در شهرستان های قلعه گنج، منوجان، جازموریان، رودبار جنوب، نرماشیر و ریگان است که عمده این شهرها در برابر بارش ها بی پناه هستند.

وی با اشاره به فواید این بارش ها برای استان کرمان تصریح کرد: نباید بگذاریم این رحمت الهی برای مردم زحمت شود، همه دستگاه ها باید کمک کنند.

استاندار کرمان گفت: هماهنگ شده تا فرمانداران ستاد بحران تشکیل دهند و همه مرخصی های مدیران دستگاه ها تا پایان بارش ها لغو شود و فرمانداران، شهرداران و دهیاران همه باید حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تنظیم سیلبندها، ترمیم بندهای خاکی و غیره تا فردا باید انجام و از ظرفیت مردم به ویژه سران طوایف برای مقابله و کاهش خسارات استفاده شود و اگر نیاز به تخلیه جایی وجود داشته باشد باید اقدامات انجام بپذیرد.

فداکار افزود: راهداری برای مراقبت از جاده ها اقدام کند، امکانات و نیروی انسانی در منطقه مستقر شود و آمادگی کامل برای چالش های پیش رو وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مخابرات و ارتباطات‌ و جهاد کشاورزی پیش بینی های لازم را داشته باشند تا حد امکان آسیب های احتمالی کمتر شود و ادارات و سازمان های شمال استان از جنوب کرمان حمایت کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: بازبینی سدها، مسیل ها و کانال های کشاورزی و مسیر رودخانه ها حتما باید بررسی شود و دامداران حتما هوشیار باشند تا خودشا و دام ها آسیب نبینند و در رابطه با عشایر اقدامات لازم نیز انجام شود.

وی بیان کرد: انبارهای هلال احمر پر باشد و گروه های مردمی برای مقابله با سیل تشکیل و مدارس و سالن های ورزشی نیز برای اسکان آماده باشد.

فداکار اظهار داشت: تمام تجهیزات آماده باشد و در مراکز حساسی مثل پمپ بنزین ها و نانوایی ها نیز پیش بینی ها برای تهیه سوخت و آرد نیز انجام شود و همه مردم کمک کنند تا از دام، کشاورزی و منازل خود مراقبت کنند و دستگاه ها آماده خدمت رسانی باشند و کوتاهی پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم‌ از، طریق رسانه ها ضرورت است و فرمانداران برای اطلاع رسانی به شهرستان های خود با هماهنگی صدا و سیما حتما اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان نیز گفت: میانگین بارش ها در استان تاکنون ۶۰ میلی متر بود که نسبت به میانگین بلند مدت که ۱۳۰ میلی متر بوده، خیلی کم است و بعید می دانیم با بارندگی‌های پیش رو جبران شود.

احسان عراقی زاده با اشاره به مدل های هواشناسی که به استان وارد می شود تصریح کرد: میزان بارش ها در چند روز آینده در استان بسیار خوب است و احتمال می دهیم که در مناطق کوهستانی شاهد برف و تگرگ باشیم.

وی ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در جنوب استان یارش های نسبتا سنگینی داریم و پیش بینی می کنیم که حدود ۸۰ تا ۹۰ میلی متر بارندگی در جنوب و غرب استان را شاهد باشیم.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان تاکید کرد: بارندگی ها از اواخر وقت امروز دوشنبه شروع می شود که اوج آن روزهای سه شنبه و چهارشنبه است روز پنجشنبه این سیستم از استان خارج می شود.

وی خاطر نشان کرد: در پی پیش بینی هواشناسی هشدار نارنجی و قرمز برای استان کرمان صادر شده که هشدار قرمز برای نیمه جنوبی استان کرمان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: تمامی مرخصی های اعضای ستاد بحران استان و شهرستان تا پایان هشدارهای هواشناسی لغو شده است. 

حمید سالخورده افزود: هشدار سطح قرمزی برای استان کرمان صادر شده که در سه سال گذشته چنین هشداری نداشتیم و جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر انتظار می رود، فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان ها اسکان اضطراری و موقت را پیش بینی کنند و مکان های جمعیتی که در امتداد و نزدیکی سیلاب ها قرار دارند را به طور مرتب رصد و پایش کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان خاطر شان کرد: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صدا و سیما پیگیری شود و مردم را از مخاطرات آگاه و توانمندی ها را پای کار بیاورند.

وی استقرار تجهیزات راهداری، آمادگی خانه های هلال احمر مستقر شدن تیم های پلیس و امدادی در مسیرهای پرمخاطره و تشکیل تیم های تخصصی جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن را خواستار شد.

سالخورده بیان کرد: ادارات آب و برق و گاز تیم های عملیاتی را در نطر داشته باشند و آب منطقه ای رصد رودخانه ها را انجام دهد و تجهیزاتی مانند ژنراتورهای برق و پمپ ها در دسترس باشند.

وی اظهلر داشت: کوچ عشایر به تاخیر بیافتد و عشایر از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند و میراث فرهنگی اماکن گردشگری و بومگردی ها که ایمن نیستند را غیر فعال کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان