برگزاری نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" در کیش

به مناسبت 10 اردیبهشت در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" با حضور دو پژوهشگر بنام ایرانی در جزیره کیش برگزار شد.

برگزاری نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" در کیش
صفحه اقتصاد -

این نشست با حضور مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پروفسور پیروز مجتهد زاده پژوهشگر ، مورخ ، مدیر عامل مؤسسه یورو سویک لندن و کارشناس بین الملل حوزه خلیج فارس، محمد رضا سحاب نقشه نگار وپژوهشگر ایرانی و مدیرعامل موسسه کارتوگرافی و جغرافیایی سحاب، معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، محمدعلی میرزایی دبیر انجمن علمی و آموزشی معلمان جغرافیا، مرزبانان دریابانی جزیره، جمعی از دانش آموزان مدارس کیش و علاقمندان به موضوعات علمی با موضوع خلیج فارس، نهم اردیبهشت درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش، دراین مراسم معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تقدیر از حضور دو پژوهشگر ارزشمند کشورمان در این مراسم گفت: حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در سه بخش تقویت هویت ملی، مذهبی و محلی برنامه ریزی وفعالیت می کند واین مراسم با هدف تقویت هویت ملی برنامه ریزی و برگزار شد.

علیرضا فاطمیان پور افزود: روز ملی خلیج فارس فرصتی است تا از مرزبانان دریایی این کشور و همه کسانیکه برای دفاع از آب ، خاک ، تاریخ وفرهنگ این کشور جانفشانی کرده اند نیز تقدیر کنیم.

وی درپایان از دانش آموزان به عنوان مرزبانان آینده این کشور یاد کرد و گفت: حضور دانش آموزان در کنار بزرگان علمی کشور، اقدام هدفمندی برای آشنایی نسل جدید با تلاش ها و پژوهش های انجام شده در حوزه خلیج فارس و اهمیت جهانی این موضوع بود.

گفتنی است درپایان این مراسم که با ارائه گزارش های علمی ، مستندات و نقشه های تاریخی خلیج فارس همراه بود مهندس سحاب با تقدیم یکی از آثار خود با عنوان "خلیج فارس و نقشه های کهن" از تلاشهای معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان