بخش زیادی از صادرات کیش درحوزه لجستیک وخدمات فنی، مهندسی و گردشگری است

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش درحاشیه نمایشگاه اکسپو از لزوم ثبت صادرات کیش در زمینه خدمات لجستیکی در حوزه های فنی، مهندسی و گردشگری خبرداد.

بخش زیادی از صادرات کیش درحوزه لجستیک وخدمات فنی، مهندسی و گردشگری است
صفحه اقتصاد -

وحید زارع فکری در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 با بیان اینکه در سیستم آماری گمرک مناطق آزاد تنها اقلام کالایی صادراتی ثبت و محاسبه می شود گفت: در ساختار گمرک تنها گروه های کالایی به عنوان صادرات ثبت می شوند درحالیکه عمده صادرات منطقه آزاد کیش خدمات پشتیبانی در حوزه های فنی، مهندسی و گردشگری است و این آمار در سامانه گمرک مناطق آزاد ثبت نشده و به عنوان صادرات منطقه محاسبه نمی شود.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه صادرات و واردات در منطقه آزاد کیش از طریق گمرک منطقه آزاد ثبت می شود افزود: خدمات لجستیکی در حوزه های فنی، مهندسی و گردشگری سه حوزه ارزآور ودرآمدزا برای جزیره کیش هستند که در آمارهای صادرات و واردات ثبت نمی شوند درحالیکه بخش عمده صادرات کیش را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه تراز تجاری کیش در سال 1402 مثبت بوده اظهار داشت: با احتساب صادرات خدمات گردشگری ، فنی و مهندسی، 120 میلیون دلار تراز مثبت تجاری کیش در سال گذشته بوده که بنابر اصل 65 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تمامی مستندات صادرات و تراز مثبت تجاری کیش موجود وقابل ارائه است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران با تاکید بر رویکرد شبکه‌سازی و تسهیل در تعاملات تجاری با کشورهای خارجی تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد و سازمان منطقه آزاد کیش نیز دستاوردها وفرصت های اقتصادی وسرمایه گذاری خود را دراین نمایشگاه عرضه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان