صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

عرضه اولیه وکغدیر کی و با چه مبلغی عرضه می شود؟

ارزش هر سهم شرکت غدیر که قرار است در بازار بورس تهران با نماد «وکغدیر» عرضه شود، 33 هزار و 852 ریال خواهد بود. این در حالی است که حقوق صاحبان سهام شرکت غدیر

عرضه اولیه وکغدیر کی و با چه مبلغی عرضه می شود؟

صفحه اقتصاد - حمیدرضا محمدرضایی: یکی از هلدینگ های زیرمجموعه سرمایه گذاری غدیر، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر است. این شرکت بین المللی با سرمایه 3/1 هزار میلیاردی موفق به درج نماد در بازار معاملات بورس آذر ماه 1400 شد و به عرضه اولیه دست یافت. در این مطلب، هر آنچه می بایست در مورد درج نماد عرضه اولیه بازار سرمایه بدانید، آورده شده است. در ادامه با گزارشی درباره عرضه اولیه وکغدیر با شما هستیم.

درج نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر ( وکغدیر)

درج نماد وکغدیر

درج نماد وکغدیر

در اول آذر ماه، وکغدیر به عنوان نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در تابلوی باز دوم بورس تهران درج شد. سهامداران اصلی این شرکت عبارتند از:

  • شرکت سرمایه گذاری غدیر
  • سرمایه گذاری زرین پرشیا
  • توسعه سرمایه و صنعت غدیر
  • گروه صنعتی و بازرگانی غدیر
  • مجموعه سرمایه گذاری اعتضاد غدیر

فعالیت شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر در چه زمینه ای است؟

شرکت بین المللی توسعه و صنایع و معادن غدیر (وکغدیر) در سال 1390 با شماره ثبت 408192 شروع بکار کرد. این شرکت یکی از هلدینگ های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر محسوب می شود و در زمینه صنعت و معدن فعالیت گسترده ای دارد. این شرکت به عنوان سرمایه گذار اصلی پروژه های کلان حوزه صنعت و معدن عمل می کند. وظیفه اجرای این پروژه ها بر عهده شرکت های گروه یا خارج از آن است.

جلسه معارفه شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر چه زمانی برگزار شد؟

جلسه معارفه شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر

جلسه معارفه شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر

جلسه معارفه شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر در تاریخ 28 و 29 آبان سال 1401 (روزهای شنبه و یکشنبه) ساعت 14 برگزار شد. مدیرعامل شرکت غدیر نیز در این جلسه حضور داشت. هدف اصلی از برگزاری جلسه معارفه، شرح وضعیت مالی و عملیاتی، ارزشگذاری و همچنین، برنامه ها و طرح های آینده شرکت بود.

ارزش سهام شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر در بازار سرمایه چقدر است؟

ارزش هر سهم شرکت غدیر که قرار است در بازار بورس تهران با نماد « وکغدیر » عرضه شود، 33 هزار و 852 ریال خواهد بود. این در حالی است که حقوق صاحبان سهام شرکت غدیر، 63 هزار میلیارد تخمین زده می شود.

بزرگ ترین زیرمجموعه شرکت غدیر کدام است؟

شرکت غدیر دارای زیرمجموعه های بورسی زیادی است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فولاد آلیاژی ایران
  • بموتو و سنگ آهن گهر زمین
  • لوله ماشین سازی ایران

ارزش این شرکت های زیرمجموعه در کل 39 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

شرکت غدیر چه برنامه هایی برای آینده دارد؟

سید ابوتراب فاضل در جلسه معارفه شرکت در مورد برنامه های آینده صحبت کرد. او توضیح داد: همه گیری بیماری کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و همچنین سیاست های پساکرونا باعث به وجود آمدن تغییراتی در بازار فلزات آهنی شده است. اکثر شرکت ها سعی می کنند فعالیت خود را به سمت توسعه بخش های غیرآهنی ازجمله فولاد گسترش دهند. شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و در مسیر توسعه بخش های غیرآهنی حرکت می کند. با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، شرکت غدیر در تلاش است تا ظرفیت تولید فولاد خود را از 2 به 6 درصد برساند.

شرکت غدیر از سرمایه گذاران اصلی صنعت فولاد آلیاژی

آقای ابوتراب فاضل مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در مورد فعالیت های گسترده شرکت در حوزه صنعت فولاد آلیاژی توضیح داد و گفت: رقابت در بازار فولاد آلیاژی در سراسر جهان بسیار بالاست چراکه تفاوت قیمت زیادی با فولاد و فلزات آهنی دارد. فولاد آلیاژی در 6 ماه اخیر بیشترین بازدهی را از آن خود کرده است. در نتیجه، شرکت غدیر تلاش می کند تا علاوه بر ظرفیت 700 هزار تنی فولاد آلیاژی، 400 هزار تن کلاف آلیاژی نیز به ظرفیت خود اضافه کند. این برنامه با همکاری پیمانکار آلمانی در اردیبهشت ماه کلید خورد و قرار است تا 18 ماه به بهره برداری برسد.

غدیر تبدیل به بازوی کارخانه طلای ایران خواهد شد!

فاضل مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در ادامه صحبت های خود بیان کرد که غدیر قصد دارد تا به بازوی کارخانه طلای ایران تبدیل شود. یکی از مهم ترین برنامه های آینده شرکت غدیر، ورود به حوزه لیتیوم است. برخی از بهترین منابع لیتیوم جهان ازجمله دریاچه نمک قم در ایران قرار دارند که طبق قرارداد سال گذشته به کمیته امداد واگذار شد. قرار است در بهار سال آینده، گندله سازی بهاباد و کنسانتره بهاباد نیز به طور همزمان افتتاح شوند.

تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است؟

برخی از مهم ترین اقدامات شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به شرح زیر بوده است:

  • ورود به حوزه مس از طریق فعالیت در معدن جانجا و داشتن سهم 20 هزار تنی از کنسانتره مس؛
  • وارد کردن 6 دستگاه حفاری در سال گذشته؛
  • تامین مالی پروژه کلاف آلیاژی 400 هزار تنی در اردیبهشت؛
  • مدیریت 21 درصد از سنگ آهن، 9 درصد از کنسانتره و 7 درصد از گندله؛
  • راه اندازی 700 هزار تن آلیاژی یک تا بهمن و پروژه فولاد نی ریز در ماه آینده؛
  • بازگشایی پیت معدن گزستان در مرکز ایران ظرف یک ماه.
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان