مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

۳۰ هزار میلیارد تومان حجم کلی سرمایه‌گذاری از سال گذشته تاکنون

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از حجم کلی بسته‌های سرمایه‌گذاری این منطقه به میزان ۱۳۵ بسته از سال گذشته تا کنون به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

۳۰ هزار میلیارد تومان حجم کلی سرمایه‌گذاری از سال گذشته تاکنون
صفحه اقتصاد -

محمدسجاد سیاهکار زاده با بیان اینکه ۱۰۰ بسته در گذشته به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری توسط منطقه آزاد انزلی ارائه شده است، گفت: امروز در رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ نیز  ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری جدید به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد که با بسته‌های قبلی حجم کلی بسته‌های ارائه‌شده در حوزه سرمایه‌گذاری به ۱۳۵ بسته به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: فراهم‌کردن شرایط و محیط مناسب برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی از زمینه‌هایی است که سبب حضور چشمگیر سرمایه‌گذاران می‌شود. هدف بسته‌های سرمایه‌گذاری تحقق مأموریت‌هایی همچون زمینه‌ها، مشخصات و محل سرمایه‌گذاری به همراه تسریع در برخی از مجوزهای اولیه و طرح امکان‌سنجی اولیه است. 

photo11103703819 (1)

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این فضا کمک کرد تا در سالی که گذشت نتیجه خوبی از این بسته‌ها به دست آوریم، اظهار داشت: ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و حدود ۱۶ میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ در این منطقه تحقق یافت. امیدواریم با توجه به قراردادهای منعقدشده که منتج به نتیجه شد این حجم از سرمایه‌گذاری را در امسال نیز افزایش بدهیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با ایجاد فرصت‌ها و مشوق‌های لازم، زمینه بیشتری برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کنیم. بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بندری، لجستیک، کسب و کار، تجارت، توریست، گردشگری، فعالیت‌های صنعتی و دانش‌بنیان تدوین شده است تا این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها بتواند به توسعه منطقه آزاد و استان گیلان کمک کند.

سیاهکارزاده، وجود بی‌شمار گردشگر را یکی از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی نسبت به سایر مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون گردشگر از این منطقه بازدید کردند. منطقه آزاد انزلی در ایام عید نوروز امسال میزبان حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر بود. آمار  ۱۲ میلیون نفری گردشگر سال ۱۴۰۲ منطقه آزاد انزلی نسبت به آمار کلی ۲میلیون نفری سالیانه سایر مناطق آزاد کشور یک رقم درخور توجه است که نتیجه تمهیدات و تلاش همکاران در حوزه‌های تسهیل حضور گردشگران در محورهای مواصلاتی، بحث‌های پارکینگ، حوزه‌های ترافیکی و مباحث مرتبط با فرهنگ و تفریحات سالم بوده است.

وی درباره زیرساخت‌های منطقه آزاد انزلی برای ایام تعطیلات تابستانی، بیان کرد: نسبت به سال‌های گذشته زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران بهبود یافته است. در حوزه مرتبط با یوتیلتی‌هایی همچون برق شرایطی به تناسب بهتر داریم و در زمینه آب، زیرساخت‌ها و برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم که با توسعه منطقه امکان بهره‌مندی بهتری فراهم بشود. در کنار موارد فوق مجتمع‌های تجاری جدید به مجموعه منطقه آزاد انزلی اضافه خواهند شد تا بر جاذبه‌های گردشگری افزوده می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: در حوزه بوم‌گردی جاذبه‌های گردشگری برنامه‌های متعددی در مناطق جنگلی از جمله احداث اقامتگاه‌ها، احداث مراکز خرید، تفریحی و تجاری نیز در دستور کار این سازمان برای جذب گردشگر تعریف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان