گزارش اختصاصی از صفحه اقتصاد

معرفی بهترین شاسی بلندهای سال ۲۰۲۲ (سری اول)

در این مطلب از صفحه اقتصاد قصد داریم شما را با بهترین شاسی بلندهای میان سایز کراس اوور سال 2022 آشنا سازیم. معرفی شاسی بلندهای سال 2022

معرفی بهترین شاسی بلندهای سال 2022 (سری اول)

ترجمه: مهتاب جهاندار - صفحه اقتصاد - شاسی بلندهای میان سایز کراس اوور درست در میانه سگمنت خودروهای SUV قرار می گیرند و قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل های فول سایز و بزرگتر دارند. به گونه ای که خرید آنها اقتصادی تر بوده و برای افرادی مناسب است که می خواهند شاسی بلند داشته اما هزینه زیادی برای خرید SUV ندهند.

در این مطلب از صفحه اقتصاد قصد داریم شما را با بهترین شاسی بلندهای میان سایز کراس اوور سال 2022 آشنا سازیم. مدل‌هایی که هر یک ویژگی های خاص خود را داشته و عملکرد قابل توجهی در کنار آپشن های جذاب به مخاطب ارائه می دهند.

در بخش اول به 10 مدل خواهیم پرداخت و در قسمت های بعدی مدل های دیگر را معرفی می کنیم.

1-تویوتا 4 رانر

تویوتا 4رانر را باید یک شاسی بلند اصیل میان سایز دانست که DNA پیکاپ آفرودی را به وضوح می توان در آن مشاهده کرد. خودرویی که به سیستم تعلیق 4 چرخ محرک مجهز شده و ظرفیت بکسل 2260 کیلوگرم را داراست و قدرت فراوانی در این مدل می توان یافت. افرادی که به دنبال کابین شیک و مجلل هستند شاید در 4رانر چنین خبری نباشد و در مقابل شاهد شاسی بلند میان سایز استاندارد خواهید بود. پیشرانه به کار گرفته شده در این شاسی بلند از نوع 4.0 لیتری شش سیلندر 270 اسب بخاری است که به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک نسبتا قدیمی متصل شد. چنین خودرویی با قیمت 38 هزار دلار برای جادهای سرسخت گزینه عالی محسوب می شود و نیاز مخاطب خود را به سادگی برآورده می سازد.

2-نیسان مورانو

دیگر خودرو این لیست چیزی جز نیسان مورانو محبوب نیست. شاسی بلند میان سایز ژاپنی که از طراحی جسورانه و جذابی بهره می برد و یکی از مدل های پرطرفدار در بازار. در طول سالها عرضه این خودرو، نیسان طراحی متفاوتی برای آن در چند نسل به کار نگرفت و همچنان شاهد ظاهری تیز و جسور هستیم. این شاسی بلند امکانات بسیاری از جمله ترمز اضطراری خودکار، هشدار ترافیک متقابل عقب با ترمز اضطراری و کمک نور بالا می شود. شرکت ژاپنی در آن پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر 260 اسب بخاری به کار گرفته که با گیربکس CVT پیکربندی قابل توجهی را ایجاد می کنند. کابین داخلی طراحی باکیفیتی دارد که تلفیقی از زیبایی بوده و ترکیبی از چرم و پلاستیک. این SUV میان سایز در حالت چهار چرخ محرک جاده را درمی نوردد. قدرت بکسل این مدل بالا نبوده و نسبت به تویوتا 4رانر گزینه مناسبی برای بکسل نیست. این محصول نیسان قیمت پایه 34 هزار دلاری دارد.

3-جی ام سی آکادیا

سومین عضو این لیست چیزی نیست جز جی ام سی آکادیا. شاسی بلند میان سایزی که در کنار طراحی مستحکم و جذاب، به آپشن های مختلفی مجهز شد. این SUV سه ردیف صندلی بوده و نسبت به نسل قبل خود وزن کمتری دارد. البته فضای سرنشین 7 نفر را فراهم می سازد. این مدل به پیشرانه 228 اسب بخاری تجهیز شده و مدل‌های چهار چرخ محرک فضای باک بیشتری داشته و مسافت طولانی تری را می توانند بپیمایند. در فضای داخلی یک نمایشگر لمسی 8 اینچی که سیستم سرگرمی خودرو بوده، تعبیه شد. سیستم سرگرمی که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت پشتیبانی از شبکه Wi-Fi 4G LTE در تمامی تریم های این شاسی بلند وجود دارد. این خودرو با قیمت 37 هزار دلاری قابل تهیه است.

4-شورولت Traverse

دیگر شاسی بلند جذاب میان سایزی که باید به آن بپردازیم، محصول کمپانی شورولت است. مدلی که تراورس نام دارد. خودرویی سه ردیف صندلی هفت نفره که فضای باری بسیار بزرگی را در اختیار کاربر قرار می دهد. شورولت در این مدل از پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر 310 اسب بخاری بهره گرفته و در قالب مدل چهار چرخ محرک یا دو چرخ جلو محرک به فروش می رسد. پیشرانه مورد اشاره در کنار گیربکس 9 سرعته اتوماتیک قرار گرفته تا بتواند عملکرد بالایی در شرایط جاده ای سخت از خود نشان دهد. درون کابین شاهد آپشن های مختلفی نظیر صفحه نمایش لمسی 8 اینچی سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی هستیم. از قابلیت‌های آن باید به سیستم ترمز اضطراری، کروزکنترل تطبیقی و چراغ جلو خودکار اشاره کرد. قابلیت بکسل این مدل به 2هزار کیلوگرم می رسد و مطلوب است. شورولت تراورس در نسخه پایه 34 هزار دلار قیمت دارد و گزینه نسبتا خوش قیمت محسوب می شود.

5-سوبارو Ascent

یکی دیگر از شاسی بلندهای جذابی که باید به آن اشاره کرد، سوبارو Ascent است. خودرویی هفت نفره که از طراحی هیجان انگیز و جسورانه ای برخوردار بوده و با آپشن های مختلفی دردسترس قرار می گیرد. این مدل حداکثر می تواند تا 8 سرنشین را ساپورت کرده و جای دهد. سوبارو این محصول را در سیستم تعلیق چهارچرخ محرک به فروش می رساند. بخش بار بسیار بزرگ بوده و افراد می توانند فضای قابل توجهی برای جا دادن به بار داشته باشند.

گذشته از آن یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ 260 اسب بخاری هم تدارک دیده شد. هندلینگ آن بسیار نرم بوده و قدرت بکسل یک شی 2260 کیلوگرمی هم دارد. از سیستم های کمک راننده آن باید به ترمز اضطراری خودکار، عدم خروج از خط و برخی دیگر اشاره کرد. سوبارو Ascent با قیمت پایه 33 هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

6-تویوتا ونزا

بی شک باید تویوتا را از برندهای بزرگ تولیدکننده خودروهای شاسی بلند قلمداد کرد. Venza را باید یک کراس اوور شیک از تویوتا دانست که طراحی بسیار جذابی برای آن در نظر گرفته شده و مشخصات فنی بزرگی دارد. البته این گزینه را تویوتا در امریکا به فروش می رساند که کمتر می توان در بازارهای دیگر شاهد بود. خودرویی که سیستم انتقال قدرتی مشابه RAV4 هیبریدی بهره گرفته و سیستم چهار چرخ محرک با پیشرانه 219 اسب بخاری دارد. در داخل کابین آن با وجود اینکه یک کراس اوور محسوب می شود، فضای قابل توجهی را می توان مشاهده کرد که دست کمی از یک شاسی بلند بزرگ سایز ندارد. گذشته از آن تویوتا سقف سانروف پانوراما الکتروکرومیک را برای آن تدارک دید که از اولین خودروهای تویوتا با چنین ویژگی است. یک نکته جالب این بوده که با چرخاندن سوئیچ می توان سقف شفاف را به مات تبدیل کرد. ونزا دارای مجموعه‌ای از ویژگی های استاندارد کمک راننده است، مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی. تویوتا برای این مدل 33 هزار دلاری امکانات مختلفی تدارک دیده اما برای خرید بهترین مدل باید بیش از 36 هزار دلار هزینه کرد.

7-فورد اج

فورد را می توان از برندهای خوش نام صنعت خودروسازی دانست. از محصولات این شرکت کراس اوور اج بوده و یک مدل دو ردیف صندلی محسوب می شود. این کراس اوور بین دو مدل Escape و اکسپلورر فورد قرار می گیرد. فضای بار عقب آن بزرگ بوده اگرچه یک خودرو سه ردیف صندلی نیست. فورد در این مدل پیشرانه شش سیلندر 280 اسب بخاری تعبیه کرده که گیربکس شش سرعته اتوماتیک در کنار آن قرار می گیرد. مدلی که با سیستم چهارچرخ محرک یا دو چرخ جلو محرک عرضه می شود. گذشته از آن تریم اسپرت ST داشته که پیشرانه شش سیلندر توربودوقلو 335 اسب بخاری برای آن در نظر گرفته شد.

این کراس اوور فورد قیمت پایه 33 هزار دلاری داشته اما می توان نسخه های فول آپشن با قیمت بیشتر نیز تهیه کرد.

8-شورولت Blazer

شورولت باری دیگر برند بلیزر را به کار گرفت اما به جای یک شاسی بلند غول پیکر 4در4 یک شاسی کراس اوور است که با فناوری‌های مدرن همراه شد. این خودرو ظاهر جسورانه‌ای پیدا کرده و بیشتر باید آن را یک مدل نیمه الکتریکی دانست که از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می برد. گذشته از آن پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد و این پیشرانه می تواند قدرت 308 اسب بخاری تولید کند. شورولت بلیزر قیمت پایه 34 هزار دلاری داشته که برای خرید بهترین مدل باید بیش از 36 هزار تا 38 هزار دلار هزینه کرد.

9-فولکس واگن اطلس کراس اسپرت

فولکس واگن یکی از بزرگترین برندهای تولیدکننده خودرو در جهان بوده که هر سال نسل جدیدی از محصولاتش را ارائه می دهد. یکی از کراس اوورهای جذاب این کمپانی اطلس کراس اسپرت است. خودرویی که طراحی کوپه شاسی بلندی برای آن در نظر گرفته شده تا بتوان یک گزینه اسپرت هم تلقی کرد. این مدل هفت نفره بوده و سه ردیف صندلی دارد که اگر صندلی ردیف سوم تا شود فضای باری بزرگی به سرنشینان می دهد. اطلس کراس اسپرت در نسخه پایه پیشرانه چهار سیلندر توربو 230 اسب بخاری دارد اما در نسخه های قدرتمندتر از پیشرانه شش سیلندر 276 اسب بخاری برخوردار است.

موتوری که در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می گیرد. مدل شش سیلندر قدرت بکسل 2260 کیلوگرمی را دارد و پرتوان است. این مدل در نسخه پایه 34 هزار دلار قیمت داشته و مدل های بالاتر تا 40 هزار دلار هم می رسد.

10-فولکس واگن اطلس

آخرین مدلی که در این لیست باید به آن اشاره کنیم، چیزی جز اطلس از همان برند فولکس واگن نیست. خودرویی تنومند که از سه ردیف صندلی و ظرفیت حمل هفت سرنشین برخوردار است. اطلس فضای باری بسیار بزرگی دارد که شامل چندین چمدان می شود. در داخل کابین شاهد نمایشگر بزرگ لمسی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto هستیم و سیستم صوتی Fender با 12 بلندگو هم در برمی گیرد. مدل پایه اطلس پیشرانه 4 سیلندر 235 اسب بخاری دارد دیفرانسیل جلوست که با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز همراه می شود. نسخه دیگر چهارچرخ محرک شش سیلندر 276 اسب بخاری هم موجود بوده و با سیستم فناوری ایمنی اختیاری شامل ترمز اضطراری خودکار و کمک حفظ بین خطوط همراه می شود. نسخه پایه 35 هزار دلار بوده و بهترین مدل بیش از 42هزار دلار قیمت دارد.

منبع: https://www.caranddriver.com/features/g8525152/best-midsize-suv/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان