گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از بانک های بورسی:

کسب ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد خالص/ ثبت تراز مثبت ۴.۷ هزار میلیارد تومان

بانک تجارت در 9ماهه نخست سال 1400 در مجموع ازهمه سر فصل های درآمدی 10 هزار و 110 میلیارد تومان درآمد خالص محقق کرد

کسب 10 هزار میلیارد تومان درآمد خالص/ ثبت تراز مثبت 4.7 هزار میلیارد تومان

بانک تجارت در 9ماهه نخست سال 1400 در مجموع از همه سر فصل های درآمدی 10 هزار و 110 میلیارد تومان درآمد خالص محقق کرد که حاکی از عملکرد بسیار مطلوب این بانک بزرگ بورسی است.

به گزارش صفحه اقتصاد ؛ بر اساس تازه ترین گزارش فعالیت ماهیانه بانک تجارت که با نماد " وتجارت " و سرمایه ثبت شده بیش از 22 هزار میلیارد تومان در بورس تهران فعالیت می کند، این بانک در آذر ماه سه هزار و 458 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات عطایی کسب کرد و دو هزار و 768 میلیارد تومان سود به سپرده گذاران اختصاص داد. با احتساب فعالیت این ماه بانک تجارت در این دوره 9 ماهه در مجموع 27 هزار و 424 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و 22 هزار و 697 میلیارد تومان سود به سپرده گذاران اختصاص داد که حاصل آن ثبت تراز مثبت چهار هزار و 726 میلیارد تومان بود.

در این دوره زمانی درآمدهای تسهیلاتی نزدیک به 52 درصد و سود پرداختی هم 62 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشت رشد داشته است در بخش تراز عملیاتی هم 16 درصد افزایش نسبت به سال گذشته بانک تجارت تجربه کرده است این بانک در 9 ماه نخست سال گذشته 18 هزار و 75 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده بود و به سپرده گذاران هم 14 هزار و هفت میلیارد تومان سود پرداخت کرده بود.

بانک تجارت در این بازه زمانی از پنج سر فصل شامل درآمد تسهیلاتی، درآمد سپرده گذاری، درآمد اوراق بدهی، درآمد سرمایه گذاری و درآمد کامزد توانست 33 هزار و 799 میلیارد تومان درآمد کسب کرد و در بخش هزینه ها در سه سرفصل هزینه سود سپرده ها، هزینه مالی و هزینه کامزد 23 هزار و 689 میلیاد تومان هزینه کرد که حاصل آن 10 هزار و 110 میلیارد تومان درآمد خالص محقق شده است.

مانده تسهیلات اعطایی این بانک در پایان این دوره به بیش از 326 هزار میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 45 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است، بانک تجارت بیشترین تسهیلات در سه سرفصل سایر تسهیلات، مرابحه و فروش اقساطی پرداخت کرد. رقم مانده سپرده های سرمایه گذاری شده در این بانک هم با 54 درصد رشد به حدود 413 هزار میلیارد تومان در پایان آذر ماه سال جاری رسید و در این بخش هم سپرده های سرمایه گذاری دوساله، کوتاه مدت و یک ساله بیشترین سود را به خود اختصاص دادند.

بررسی عملکرد بانک تجارت در سه فصل نخست سال جاری نشان دهنده عملکرد مطلوب این بانک بورسی، هم در بخش های درآمدی است و هم کنترل هزینه ها است که حاصل آن جذب منابع مالی کافی و افزایش اعطایی تسهیلات، رشد درآمد کامزدی و کنترل مناسب هزینه هاست.

گزارش : علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان