میزان سود سهام عدالت ۱۴۰۱ چقدر است؟ + زمان واریز سود سهام عدالت 

امسال سود مردم از محل سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ و نیم برابر افزایش یافته است. سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

میزان سود سهام عدالت ۱۴۰۱ چقدر است؟ + زمان واریز سود سهام عدالت 

آسیه کرمی - صفحه اقتصاد - امسال سود مردم از محل سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ و نیم برابر افزایش یافته است. سود سهام عدالت امسال چقدر است؟
سهام عدالت از زمان دولت نهم به مردم واگذار شد و با هدف گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران عرضه شد و از زمان واگذاری تاکنون در خصوص این موضوع خبرهای زیادی منتشر شده است.
در جدیدترین خبر این روزها زمان واریز و میزان سود سهام عدالت عنوان شده است.
بر اساس اخبار منتشر شده، محمدرضا پورابراهیمی از میزان سود سهام عدالت خبر داده است. در این میان باید منتظر ماند که آیا پرداخت سود سهام عدالت به موقع انجام می شود؟ سود سهام عدالت چقدر است؟ سود سهام عدالت چند برابر شده است؟

سود سهام عدالت هر نفر چقدر است؟

همچنین دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفته بود: پیش بینی شده است که سود سهام عدالت دو برابر برسد. بر همین اساس سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت می کنند.

نحوه واریز سود سهام عدالت در سال 1401

سود عملکرد سهام عدالت در سال ۹۸ طی دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ واریز شد. و همچنین سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد. بنابراین نحوه پرداخت کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها می باشد.

حدادی، دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص زمان اجرای سود سهام عدالت اعلام کرده بود که در صورتی که شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، احتمال دارد که برنامه ریزی به گونه ای صورت گیرد که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان 1401 واریز شود.

سود سهام عدالت امسال چند برابر می‌شود؟

روز ۲۳ مهرماه محمدرضا پور ابراهیمی در باره روند افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: سود شرکت‌های غیر بورسی درگیر فرایند افزایش سرمایه می باشد که این سود به میزان ۴.۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. و طی ۲ هفته آینده فرایند افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی صورت می گیرد و تا اواسط آبان ماه منابع ناشی از سود سهام شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت مشخص خواهد شد.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت کی است؟

بر اساس گفته ی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سال جاری سود سهام شرکت‌های بورسی افزایش بسیار خوبی داشته است به طوری که از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که اگر با سود غیر بورسی‌ها حساب کنیم، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرده است که بر همین اساس هفته گذشته در وزارت اقتصاد پیشنهادی مطرح شد که علاوه بر پیگیری پرداخت سود سهام شرکت‌های غیر بورسی، بورسی‌ها هم نیز سریع‌تر کارشان نهایی شود. همچنین سود شرکت‌های بورسی و غیر بورسی در یک بازه زمانی به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت امسال دو برابر شده است؟

طبق اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، امسال سود مردم از محل مالکیت سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ و نیم برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
بر اساس بررسی ها و اخبار منتشر شده در حال حاضر سود شرکت‌های غیر بورسی درگیر فرایند افزایش سرمایه می باشد که این سود در کل به میزان 4.5 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. و طی 2 هفته آینده فرایند افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی انجام خواهد شد و سپس تا اواسط آبان ماه منابع ناشی از سود سهام شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت مشخص می‌شود.

نحوه تغییر شماره شبا سهام عدالت

دریافت شماره شبا خیلی کار ساده می باشد. کافی است با تبدیل شماره کارت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی با هر اطلاعاتی از حساب بانکی - مانند شماره حساب یا شماره کارت یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد ۲۴رقمی شبا را دریافت کنید.

برای تغییر و ویرایش شماره شبا در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir مراجعه کنید. اما آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه تغییر داد؟ جواب این پرسش به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. افرادی که روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشند، اجازه ثبت و تغییر شماره شبا را در این سامانه دارند. اما در صورتی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اید، سامانه سهام عدالت در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام عدالت نخواهد داد.
بنا بر این در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت ممکن نیست.
اگر تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت باشید. بر اساس این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های معینی از سال سامانه سهام عدالت باز خواهد شد و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن ممکن می شود.

نحوه ثبت نام سهام عدالت جدید

بر اساس اخبار منتشر شده قرار بود تیر ماه سال جاری روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان شروع شود اما تاکنون خبری از واگذاری نیست و شاید تا پایان امسال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام نخواهند داشت و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.
چند وقت پیش معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفته بود که مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک نخواهند داشت. اسامی افراد در سازمان بهزیستی کل کشور موجود است.
همچنین مقرر شده که این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار بدهد. و پس از اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد، برای افراد جامانده مستقیما سهام عدالت اجرا می‌شود.
بر اساس گفته ی این مسئول، مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد.

طبق بررسی های صورت گرفته،۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت وجود دارد و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در باره بقیه افراد فعلا حرفی زده نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان