رینگ بین‌الملل چشم‌انتظار عرضه سنگین نفتا

قراردادهای سلف موازی متانول بوشهر در معاملات ثانویه با استقبال خوبی از سوی معامله‌گران مواجه شد؛ ارزش معاملات برق در تابلو عمده‌فروشی به طور مستمری افزایش دارد و رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی نیز با استقبال متقاضیان پر رونق است.

رینگ بین‌الملل چشم‌انتظار عرضه سنگین نفتا
صفحه اقتصاد -

 رینگ داخلی و بین‌المللی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه میزبان عرضه‌های مهم و متعددی خواهد بود؛ ۳۵ هزار تن فول رنج نفتا و ۳۰ هزار تن نفتای توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس؛ ۲۰ هزار تن متانول پتروشیمی خارک و ۱۲ هزار تن نفتای سبک پتروشیمی نوری در زمره مهم‌ترین عرضه‌های رینگ بین‌الملل هستند؛ همچنین در این روز رینگ بین‌الملل میزبان چندین عرضه گاز مایع توسط شرکت‌های مختلف خواهد بود. تعدد عرضه در رینگ داخلی نیز به چشم‌ می‌خورد؛ این رینگ در این روز میزبان ۴ هزار تن نفتای سبک و ۴ هزار تن سی‌او شرکت پالایش نفت آبادان است.

ارزش بازار مشتقه ۱۱۴۱ میلیاردی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۸۵۹ هزار و ۶۰۰ قرارداد سلف موازی متانول بوشهر در ۲ نماد سمتا۰۵۱ و سمتا۰۵۱۲ در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی در معاملات ثانویه مورد دادوستد قرار گرفت. به این ترتیب در اولین روز بازگشایی معاملات ثانویه قرارداد سلف موازی متانول بوشهر، ارزش این بازار به بیش از ۱۱۴۱ میلیارد ریال معادل ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸۸ دلار رسید.

رونق ادامه‌دار معاملات برق

همچنین ۱۰۱ معامله برق در تابلو عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه به ثبت رسید؛ به این ترتیب در حالی که در این روز یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۵۸۵ گیگاوات ساعت برق از این تابلو مورد معامله قرار گرفت، ارزش این معاملات به هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال رسید.

نفتا و گاز مایع پرمعامله‌ترین محصولات در بازار فیزیکی

رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران روز پرمعامله‌ای را سپری کرد؛ اغلب عرضه‌های انجام شده در این رینگ در روز 18 اردیبهشت‌ماه با استقبال خوبی از سوی متقاضیان مواجه شد و به فروش رفت. به این ترتیب ارزش معاملات ثبت شده در رینگ داخلی بالغ بر۲هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال شد که این رقم شامل ارزش معاملات مازاد نیز بود. بیشترین حجم فروش محصول در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای این روز شامل بلندینگ نفتا بود، ۷ هزار تن از این محصول عرضه شده توسط شرکت پالایش نفت بندرعباس در این روز به فروش رفت.

روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه برابر ۷ هزار تن گاز مایع عرضه شده توسط شرکت پالایش نفت بندرعباس از رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ همچنین در این روز از ۲ هزار تنحلال ۵۰۳ عرضه شده در این رینگ توسط شرکت پالایش نفت بندرعباس برابر هزار و ۵۵۷ تن آن به فروش رفت. به این ترتیب ارزش ریالی معاملات انجام شده در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به ۱۹۹۸ میلیارد ریال رسید؛ همچنین با احتساب دلار سنا، ارزش دلاری این معاملات برابر ۴ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۵۷ دلار بود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان