در ادامه روند رو به رشد فروش روزانه برق در بورس رقم خورد؛

ثبت ۱۱۶ معامله برق به ارزش ۱۶۳۶ میلیارد ریال در تابلو عمده‌فروشی بورس انرژی

در ادامه روند رو به رشد فروش روزانه برق در تابلو عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران؛ روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۷.۷۳ میلیون کیلووات ساعت برق در این بازار معامله شد.

ثبت ۱۱۶ معامله برق به ارزش ۱۶۳۶ میلیارد ریال در تابلو عمده‌فروشی بورس انرژی
صفحه اقتصاد -

ارزش کل معاملات انجام شده در تابلو عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به ۱۶۳۶ میلیارد ریال رسید. در این روز ۸ نیروگاه نسبت به عرضه برق در بارپایه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه در تابلو عمده‌فروشی اقدام کردند؛ این عرضه‌ها با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های توزیع مواجه شد و به این ترتیب طی ۱۱۶ قرارداد بالغ بر ۷.۷۳ میلیون کیلووات ساعت برق در این بازار مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ این در حالی بود که ظرف ۲ هفته ابتدایی اردیبهشت امسال از اول تا دوازدهم این ماه بالغ بر ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۷۳۵ مگاوات ساعت برق با مجموع ارزش ۴۱۴۷ میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفته بود. در راستای اجرای قانون برنامه هفتم توسعه و به دنبال اصلاح نظام مالی صنعت برق از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال فروش برق نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع از بستر شفاف بورس انرژی ایران انجام می‌شود.

مزایای متعدد این روش فروش برای طرفین معامله و حمایت وزارت نیرو از این نحوه فروش شفاف باعث شده تا در زمان کوتاهی این بازار با رونقی قابل ملاحظه روبرو شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان