گزارش صفحه اقتصاد از افزایش مستمری مددجویان

اجرای کامل ۴۰ درصد افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | ۲۰ درصد باقیمانده مستمری مددجویان از شهریورماه ۱۴۰۲ اعمال می‌شود

افزایش مجدد و ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که بنا بر اعلام وزیر کار در واریزی شهریورماه اعمال می‌شود، میزان دریافتی مستمری مددجویان را نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر خواهد کرد. بدین ترتیب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان که در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده بود به طور کامل اجرا خواهد شد.

اجرای کامل ۴۰ درصد افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | ۲۰ درصد باقیمانده مستمری مددجویان از شهریورماه ۱۴۰۲ اعمال می‌شود
صفحه اقتصاد -

مستمری مددجویان هر ساله با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد که امسال نیز مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۴۰ درصد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافت ولی تاکنون تنها ۲۰ درصد آن اعمال و مابقی با اعلام وزیر کار قرار است از شهریورماه جاری پرداخت شود.

مجلس شورای اسلامی اواخر سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) کشور موافقت و آن را در بودجه سنواتی (سال ۱۴۰۲) به تصویب رساند.

علی‌رغم تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی توسط دولت، تاکنون تنها ۲۰درصد مستمری مددجویان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده بود و افزایش ۲۰ درصد باقیمانده تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

اعمال افزایش ۲۰ درصدی مابقی مستمری مددجویان در شهریورماه

گزارش صفحه اقتصاد از افزایش مستمری مددجویان

مجلس در جریان تصویب قانون بودجه امسال مصوب کرد تا مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی افزایش ۴۰ درصدی داشته باشد اما این نهاد‌ها در سال جاری، تنها ۲۰ درصد حقوق مددجویان را افزایش داده و همچنان با این میزان افزایش در حال پرداخت حقوق آنها بودند که خلاف قانون است.

در همین رابطه، امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال خبر داد.

«سیدصولت مرتضوی» اعلام کرد که پیرو دستور «آیت‌الله رئیسی» ریاست محترم جمهوری و با تأمین اعتبار صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که با افزایش ۲۰ درصدی ابتدای سال مجموع مستمری مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۱ جمعا ۴۰ درصد بیشتر شده است.

مبالغ جدید دریافتی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وزیر کار

با توجه به اعلام وزیر کار و ۲۰ درصد باقیمانده از افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۲ ، مبالغ جدید مستمری‌های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اعلام شده است.

در سال ۱۴۰۱ یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. به این ترتیب که خانوار یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ماهی ۶۰۰ هزار تومان و خانوار سه نفره ماهانه ۸۴۰ هزار تومان یارانه و مستمری نقدی دریافت می‌کردند. این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره معادل یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و برای خانواره‌های ۵ نفره و بیشتر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بوده است.

در بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تعیین شد که در ابتدای سال ۲۰ درصد و در نیمه دوم سال که از شهریورماه پرداخت خواهد شد ۲۰ درصد مابقی و در مجموع ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در پرداختی‌ها به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعمال خواهد شد.

براین اساس به خانواده‌های تک نفره ۶۵۵.۲۰۰ تومان، دو نفره ۹۳۶.۰۰۰ تومان، سه نفره ۱.۳۱۰.۴۰۰ تومان، چهارنفره ۱.۶۸۴.۸۰۰ تومان و پنج نفره ۲.۰۵۹.۲۰۰ تومان مستمری بهزیستی  پرداخت می‌گردد. 

بر اساس این جدول، میزان مستمری‌های جدید برای مددجویان بهزیستی به‌طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ درصد زیاد شده است. این مستمری‌ها به زودی به حساب مددجویان واریز خواهند شد.

خانواده تک نفره کمیته امداد ماهیانه ۵۵۰ هزار تومان ، خانوار دو نفره ۷۸۰ هزار تومان، خانوار سه نفره مبلغ یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند.

این دریافتی جدای از یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی است که این خانوارها دریافت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان