مدارس فارس و شیراز فردا سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی احتمالی مدارس شیراز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس فارس و شیراز فردا سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی احتمالی مدارس شیراز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس فارس و شیراز فردا سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی احتمالی مدارس شیراز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

جزئیات تعطیلی احتمالی مدارس استان فارس در این مطلب پرداخته شده است، با ما همراه باشید. 

والدین و دانش آموزان گرامی از آنجاییکه احتمال دارد فردا سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ در صورت دیدن هلال ماه شوال عید سعید فطر باشد لذا در صورت تعطیلی مدارس فارس این پست بروزرسانی می شود.

این روزها بعد از یک ماه بندگی خدا و روزه داری روزه داران به فکر رفتن به مسافرت و گذراندن تعطیلات عید سعید فطر هستند. 

در صورتی که دولت فردا سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ را تعطیل اعلام کرد در این پست بروزرسانی می شود.

در زیر آخرین وضعیت آب و هوای استان فارس از نظرتان می گذرد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد : ۲ سامانه جدید رگبار بهاری ، رعد وبرق، وزش شدید باد و احتمال خیزش گردو خاک باوضعیت زرد از چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز و تا ۲۳ همین ماه در این استان ادامه دارد.

مسعود حقیقت روز دوشنبه بیان کرد: سامانه اول که شامل بارش رگباری و پراکنده همراه با رعد و برق است از بعد از ظهر چهارشنبه در مناطق شمالی، شمال غربی ، غرب و مرکزی استان به ویژه شهرستان های رستم، سپیدان ، نور آباد ممسنی، کازرون و کوهچنار پیش بینی شده و این سامانه برای ۲۳ فروردین در همه استان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سامانه دوم که باوزش شدید باد و احتمال خیزش گرد و خاک همراه است برای چهارشنبه در مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه درشمال شرق و شهرستان های آباده، اقلید، خرم بید و بوانات را در بر می گیرد و برای پنجشنبه در همه مناطق استان به ویژه در شمال شرق و جنوب استان پیش بینی شده است.

احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات

مدیر کل هواشناسی فارس تاکید کرد: اثر مخاطره همچون سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال سقوط تابلو ها، لغزندگی جاده ها و بر خورد صاعقه و جود دارد از این رو احتیاط در تردد جاده ای، احتیاط در تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و عدم حضور در ارتفاعات به هنگام صاعقه، عدم توقف خودرو ها در کنار درختان کهن سال و استحکام ساز های موقت توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم فروردین ماه در طلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش رگباری به صورت پراکنده در مناطق شمالی، غربی شرقی و شمال شرق را تا ۱۶ فروردین ماه هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌ شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.

به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان