مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس تبریز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

جزئیات تعطیلی مدارس استان آذربایجان شرقی در این مطلب پرداخته شده است، با ما همراه باشید. 

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس آذربایجان شرقی فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ به علت آلودگی هوا، یا تعطیلات احتمالی عید فطر و ... تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی روز دوشنبه اعلام نشده است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از آغاز بارش های رگباری با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان از شب گذشته خبر داد و گفت: از عصر امروز بارش‌های رگباری تشدید می‌شود.

«محمد امیدفر»، روز یکشنبه افزود: با توجه به تشدید بارش ها به ویژه عصر امروز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت، از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.

دمای هوا در آذربایجان شرقی تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روز سه شنبه از شدت ناپایداری و بارش ها در استان کاسته می شود، گفت: به دنبال ورود این سامانه به جو استان، دمای هوا به صورت محسوس تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه و هریس به ترتیب با ۲۵ و ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۲ درجه و در خنک ترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد رسید.

وی یادآور شد: دمای فعلی تبریز (۱۲ ظهر) حدود هشت درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه کاهش یافته است.

امیدفر، با بیان اینکه بارش های رگباری هم اکنون در سطح استان در جریان است، افزود: از شب گذشته تاکنون بیشترین بارش از هریس به میزان بیش از ۲۰ میلی متر گزارش شده و میزان بارش در تبریز نیز به بیش از ۱۵ میلی متر رسیده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان