مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس تبریز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

در این خبر علاوه بر وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی به جزئیات صحت یا عدم صحت تعطیلی مدارس این استان پرداخته شده است. 

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ به علت آلودگی هوا، یا تعطیلات نوروز و ... تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی روز یکشنبه اعلام نشده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش بینی بارش رگباری باران در استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

«عبدالصمد رحیمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت متناوب سامانه بارشی از عصر یکشنبه، رگبار باران، غرش آذرخش، بارش برف و مه در نواحی سردسیر و مرتفع و وزش باد گاهی به نسبت شدید استان را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب پنجشنبه در استان حاکم است، اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بارش تگرگ در نواحی مستعد، لغزندگی و مه گرفتگی در استان دور از انتظار نیست.

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمامی نواحی استان را فرا می گیرد، گفت: با توجه به پیش بینی رخداد تندبادهای لحظه ای در این بازه زمانی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین اقدامات لازم برای محکم کردن این نوع سازه ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه ها و عدم پارک خودرو در کنار درختان ضروری است.

رحیمی، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و آمادگی دستگاه های اجرایی خدمات رسان و امدادی مانند شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه برای خدمات رسانی به مردم شد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم و دستگاه های خدمات رسان برای مواجهه با این شرایط آب و هوایی، یادآور شد: عدم تردد در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری و برون شهری و پاکسازی دهانه پل ها ضروری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان