مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس ارومیه دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس ارومیه دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس ارومیه دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

جزئیات تعطیلی مدارس استان آذربایجان شرقی در این مطلب پرداخته شده است، با ما همراه باشید. 

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس آذربایجان شرقی فردا دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ به علت آلودگی هوا، یا تعطیلات احتمالی عید فطر و ... تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی روز دوشنبه اعلام نشده است.

بارش باران و ورود سامانه بارشی به استان که از هفته قبل پیش بینی شده بود، محقق شد و اغلب شهرها و مرکز استان امروز یکشنبه شاهد بارندگی های مطلوبی هستند.

بر اثر این بارندگی ها برخی نقاط شهری و برون شهری ارومیه در ساعت های اولیه روز دچار آبگرفتگی شدند که موجب کندی در تردد شهروندان نیز شد.

خبرهای رسیده به ایرنا بیانگر بارش باران در اغلب نقاط مرکز استان بوده که کندی تردد در مسیرهای مواصلاتی برون شهری را موجب شده است.

در کنار بارش های دل انگیز فروردین ماه، طبق پیش بینی های روز گذشته اداره کل هواشناسی استان کاهش تدریجی دمای بیشینه در منطقه و به خصوص در ارومیه با تقویت سامانه بارشی آغاز و این کاهش تا هشت درجه پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه افزود: بارش‌های رگباری که از روز شنبه در نواحی مختلف و به ویژه مرکزی استان شروع شده، تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم دارد.

مهدی صابری افزود: اوج بارشها در ارومیه و در جنوب استان در روز های یکشنبه و دوشنبه خواهد بودکه همراه با رعد و برق و و احتمال تگرگ در نقاط مستعد است.

وی بیان کرد: لازم است شهروندان و دستگاههای خدمات رسان به هشدار نارنجی صادر شده توسط اداره کل هواشناسی توجه ویژه داشته داشته باشند تا از بروز خسارتهای پیشگیری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این زمینه اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی و پیش بینی احتمال سیلاب و طغیان رودخانه ها وجود دارد و در این زمینه علاوه بر هشدار زرد صادر شده در هفته گذشته هفته جاری هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده است.

یاسر اشتاد بیان کرد: هرچند روز سه شنبه نیز در استان بارندگی ها ادامه دارد ولی روز چهارشنبه مجدد سامانه بارشی تقویت می شود.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان، کوهنوردان و مردم محلی از تردد در نقاط مرتفع و چرای دامها به علت احتمال وقوع صاعقه و وزش باد بپرهیزند و نسبت به محکم سازی سازه های ساختمانی و تبلیغاتی نیز اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت چالدران با چهار درجه بالای صفر خنک ترین و میاندوآب با ۲۴ درجه بالای صفر گرم ترین شهرهای استان بودند؛ دمای ارومیه هم بین مثبت هشت و ۲۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

براساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان، آذربایجان غربی در سال زراعی جاری و تا ۱۸ فروردین ماه به طور میانگین شاهد ۲۰۳ میلیمتر بارندگی بوده است؛ میانگین بارش ارومیه مرکز استان نیز تا کنون ۱۲۶ میلیمتر ثبت شده که با پیش بینی بارش های هفته جاری احتمال افزایش این ارقام وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و خطر خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به نقل از راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تشدید می‌شود.

این سامانه موجب بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال وقوع بهمن خواهد شد.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از مخاطرات این سامانه است.

تشدید بارش‌ها خطراتی از جمله آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی به فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی توصیه کرده است.

همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع در این شرایط ضروری است.

هموطنان نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و ابروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان