معاون امور استانهای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران:

افزایش حقوق متناسب با تورم ، در کنار کنترل تورم می تواند موثر باشد

فرهاد باقری: مجلس باید در رابطه با معیشت مردم قوانین خاص تصویب کرده و دولت باید عزم جدی برای اجرای این قوانین داشته باشد تا فشار تورم کاسته شود.

افزایش حقوق متناسب با تورم ، در کنار کنترل تورم می تواند موثر باشد
صفحه اقتصاد -

فرهاد باقری عضو شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: تورم کمر شکن در طول دهه های اخیر اقتصاد کشور را به سمت دلالی و سوداگری سوق داده است و آنان که درآمد متناسب با تورم ندارند دچار فشار شدید شده اند به گونه ای که هزینه کرد در حوزه آموزش ، تغذیه ،تفریح و ... آنان به شدت کاهش یافته است . براساس قانون بایستی دولتها متناسب با تورم، حقوق کارکنان ، کارگران و متعاقب آن  بازنشسته ها را افزایش دهند اما کمبود منابع مالی پاشنه آشیل دولت بوده و برای تامین همین افزایش های حقوق ناچیز نیز با اوراق و چاپ پول اقدام می شود که خود با تورم ایجاد شده اثر افزایش حقوق ها را از بین می برد .

بنابراین افزایش حقوق متناسب با تورم ، در کنار کنترل تورم می تواند تا حدی معیشت مردمان  این سرزمین را بهبود ببخشد.

دبیر جمعیت جوانان انقلاب اسلامی استان تهران ادامه داد: راهکار کاهش تورم و افزایش متناسب حقوق هم ابزارهای مالیاتی است که باید بجای فشار بر حقوق بگیران و کسبه خرد  جلوی فرار مالیاتی دلالان و سوداگران گرفته شود و مالیات از بخش غیر شفاف اخذ شود .

وی افزود: دولت با افزایش قیمت انرژی برای قشر پرمصرف و همچنین شناسایی فرارهای مالیاتی و افزایش فشار مالیاتی ،هم می تواند به درآمد مالیاتی مناسب برسد و هم اینکه دلالی و سوداگری را کنترل کرده و به کاهش تورم کمک کند.

مجلس و دولت در بودجه 1403 باید بیشتر به فکر قشر ضعیف و نحیف حقوق بگیران باشند چرا که سرنوشت کشور در حوزه فرهنگ ،آموزش،صنعت ، امور اجتماعی و خدماتی و .... بر عهده اقشار مختلفی است که بخش اعظم آنها حقوق بگیر هستند .

معاون امور استانهای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران افزود: بی تردید بخش مهمی از جامعه نیز با شغل های آزاد خود در حوزه های مختلف در تلاش هستند که رکود بر کارکرد آنان اثرگذار است . تورم بدون رکود باید در دستور کار دولت و مجلس باشد .چرا که بخش زیادی از شاغلان غیر دولتی مانند کارگران ساختمانی و .... نانشان به رونق و فعالیت های تولیدی و اقتصادی بستگی دارد .

دبیر سابق جبهه ایستادگی ایران اسلامی  بیان کرد: همدلی مسئولین در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور و کاهش تورم و بهبود معیشت جامعه این شیرینی را در کام ایرانیان محقق خواهد کرد. در پی تحقق این هدف گشایش‌های دیگر نیز ایجاد خواهد شد. باید مجلس و دولت  در این زمینه یک دل و همراه شوند تا هرچه زودتر فشار اقتصادی بر جامعه را کاهش دهند

فرهاد باقری خاطرنشان کرد: البته تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما نتیجه آنها هنوز برای مردم ملموس نیست و بر سفره و معیشت آنها اثرگذار نبوده است. تحقق نتیجه تلاش‌های اقتصادی دولت در معیشت مردم است که موجب می‌شود کام همه ما شیرین شود. 

مجلس باید در رابطه با معیشت مردم قوانین خاص تصویب کرده و دولت باید عزم جدی برای اجرای این قوانین داشته باشد تا فشار تورم کاسته شود. تحقق برنامه های تکمیلی مجلس برای رفع فشار اقتصادی و مهار تورم در گرو اجرای دقیق توسط دولت است.

فرهاد باقری  در پایان افزود: اگر سیاست گذاری ها درست و به موقع اجرایی نشود باعث نارضایتی مردم خواهد شد. امیدوارم هماهنگی و اتحاد بین مجلس و دولت  افزایش پیدا کرده تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان