مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس:

از توانایی‌های ویژه و فطری زنان به بهترین وجه استفاده شود

مینا جعفری، اولین زنی است که در حوزه حسابرسی در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان مدیر حسابرسی داخلی منصوب شده است، او دانش آموخته رشته حسابداری و مدیریت بازرگانی در دانشگاه علوم وتحقیقات تهران است و عضو شورای مرکزی مجمع مشاورین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ازجمله مشاوران مالی واقتصادی مدیران عامل در بخش صنعت را در کارنامه خود دارد.

از توانایی‌های ویژه و فطری زنان به بهترین وجه استفاده شود
صفحه اقتصاد -

حضور زنان در سطوح ارشد مدیریت صنعتی پارادایم شیفتی را آغاز نموده نماد زنان را، نوید بخش این دانسته که رویکرد جامعه به فعالیت زنان، توانایی‌ها و اهمیت حضور آن‌ها تغییر کرده و می‌توان انتظار داشت همان‌طور که خداوند مهم‌ترین وظیفه هستی یعنی "فرزند آوری، تربیت نسل و تمدن سازی" را به زنان محول کرده، در عرصه مدیریتی آن هم صنعت که بی اندازه جذاب و البته خشن بوده است را  نیز از توانایی‌های ویژه و فطری زنان به بهترین وجه استفاده شود.

مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد گفت: در آغاز نگاه ها را بایستی تغییر دهیم، مدیریت، مسئولیت و فرصتی برای کار و خدمت است و نه امتیاز، درصورت تغییرهمه می‌دانیم که با اعطای مسئولیت، مسیر حضور وبروز در این زمینه وادی مهیا خواهد شدولذا هیچ افتراقی در جنسیت انسان ها وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: هر شخص برگرفته از توانمندی هایش و روحیات و باور هایش بایستی پا به عرصه مسوولیت پذیری نهاده و فارغ از جنسیت بنا به اولویت توانمندی ها و شایسته گی ها  مسئولیت را به انجام برساند.

مینا جعفری در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد

عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: این روزها زمانی که موضوعات کاری به تدبیر و راه حل های خاصی نیاز دارد به زنان ارجاع می‌دهیم غیر از موارد خاص اولویت با مرد یا زن بودن شخص نیست بلکه ترجیح می‌دهند توسط شخصی باتجربه‌تر و حاذق موضوعات کاری در سطح تولید و اقتصاد و ... در شرکت های صنعتی و سطوح تولید آن به نحو احسن ، با ارائه دادن راه حل هایی بر اصول و منطق اقتصاد مدیریت شود.

ایشان معتقد است که فرصت خدمت در عرصه‌های اجتماعی به زنان کمتر داده‌ شده، اگرچه بعد از انقلاب نگاه به زنان در خانواده‌های سنتی و مذهبی تغییر کرد و بعد از آن هم شاهد حضور زنان در حد مدیران میانی بودیم اما در حد مدیران ارشد کمتر فرصت داده‌شده و البته هرکجا به زنان فرصت داده و اعتماد کرده‌ایم خوش درخشیده‌اند.

مینا جعفری بر این باور است که نمی‌توان به‌طورکلی مطرح کرد که چه مشاغلی مناسب زنان هست و چه مشاغلی مناسب آنان نیست. عضو شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در خاتمه خاطرنشان ساخت:  کار در محیط‌های سخت و پرخطر و همراه با کار بدنی زیاد مناسب زنان نیست با این‌ وجود هر اصلی استثنائی دارد، هر چند در صنعت هم گفته می‌شد برخی از رشته‌ها مناسب خانم‌ها نیست و کمتر در آن موفق هستند اما استثنا هم در میان خانم‌ها و هم در میان آقایان وجود دارد، همان‌طور که در برخی شرکت های صنعتی کار کردن بسیار سخت بوده است لذا  زنان عملکرد خوبی داشته‌اند، مسئله این است که زنان باید در انتخاب شغل علاوه بر توجه به شرایط جسمی خود به شرایط روحی، عاطفی و خانوادگی خود نگاه و بعد انتخاب کنند. که از سطح قابل اهمیت برخوردار می باشد.

درآخر

مرا دردیست اندر دل ،که گر گویم زبان سوزد               دگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان