گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از آینده بازار طلا در کشور

بازار طلا درجا می زند؟ / ایستگاه ثبات قیمت در طلا

خرید و فروش طلا در نیمه دوم سال برای خیلی از افراد جامعه مهم و به نوعی مقر سرمایه گذاری محسوب می شود. بازار طلا درجا می زند؟ قیمت در طلا

بازار طلا درجا می زند؟ / ایستگاه ثبات قیمت در طلا

خرید و فروش طلا در نیمه دوم سال برای خیلی از افراد جامعه مهم و به نوعی مقر سرمایه گذاری محسوب می شود. هر چند طلا در نیمه اول سال با نوسانات قابل توجهی نرخ خود را به ۱۲ میلیون تومان رساند و حالا تا حدودی عقب نشینی را به صعود از قله گرانی ترجیح داده اما همین موضوع خرید این کالا را به حد قابل توجهی کاهش داده است.

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در این باره می گوید: حتی با وجود افزایش قیمت در اونس جهانی هم مدتی است نرخ طلا در کشور ثبات پیدا کرده که البته با کاهش نرخ دلار بی ارتباط نیست. وی افزود: بازار طلا و دلار نسبت به اخبار مذاکرات واکنش نشان می دهند و این روزها با حضور معاون وزیر امور خارجه در این مسیر، دلار عقبگرد و سکه درجا زده است. البته با گذشت از دو ماه تعطیلی مناسبتی و اوج گیری خرید این فلز گرانبها پیش بینی می شد که بازار طلا رونق قابل توجهی را شاهد باشد اما این مناسبت ها نیز چنگی به دل این بازار نزد.

اونس جهانی که این روزها خود را به قله یک هزار و ۷۸۴ دلاری رسانده روزی در بحران ریزش نرخ جهانی نفت حتی تا رقم ۲هزار دلار نیز رساند اما کرونا حریف این افسار تورم در نرخ فلزات گرانبها شد و این مسیر با نزول قیمت همراه شد. هر چند مدتی است که نرخ صعودی در طلا مشهود است اما اقبال عمومی برای سرمایه گذاری در این کالا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و دلیل آن نیز ریسک بالا و نوسانات قابل توجهی در این بازار است.

کارشناسان بازارهای مالی معتقدند با اتمام واکسیناسیون در دنیا و همچنین ایران و چرخش چرخ بسیاری از کسب و کارها، اکر مدیریت در سیستم های اقتصادی تقویت و تولید ملی حمایت شود. استارت مدیریت نقدینگی در کشور زده شده و این موضوع مانع افزایش پایه پولی و سفته بازی و دلالی در این بحران ها می شود. در نتیجه با فروکش کردن حباب قیمتی در بسیاری از بازار قیمت ها واقعی رخ نمایان کرده و روند ها نیز طبق روال عادی طی خواهد شد اما باید منتظر ماند و دید آیا برنامه دولت برای کنترل نرخ تورم، نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی محقق خواهد شد؟

گزارش: محبوبه شعبانی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان