ارجاع بند مربوط به پژوهش محور کردن مسیر ارتقای اعضای هیات علمی به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را که به پژوهش محور کردن مسیر ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی تمامی موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی باز می گشت را جهت بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

ارجاع بند مربوط به پژوهش محور کردن مسیر ارتقای اعضای هیات علمی به کمیسیون تلفیق
صفحه اقتصاد -

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر (دوشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و جزء ۱ و جزء ۲ ماده ۹۷ لایحه را به منظور بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در جزء ۱ ماده ۹۷ لایحه برنامه آمده بود که آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی تمامی مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی متناسب با ماموریت های همان دستگاه با تمرکز بر مساله محوری با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه اجرایی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد به نحوی که حداقل هفتاد درصد(۷۰%) امتیازات ارتقای مرتبه از مسیر پژوهش های مساله محور باشد. موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی حسب مورد از آیین نامه وزارتین تبعیت می کنند.

در جزء ۲ ماده ۹۷ لایحه آمده بود که  موسسات و مراکز پژوهشی موضوع این بند، موظفند تا پایان برنامه حداقل ۲۵ ٪ ظرفیت اولویت های پژوهشی سالانه خود را از طریق پایان نامه ها و رساله های دانشجویی دانشجویان آن دستگاه یا دانشجویان شاغل به تحصیل در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به انجام برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان