آخرین وضعیت ترافیک در محور هراز امروز ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲

رئیس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک در محور هراز را در زمان حاضر سنگین و در دیگر محورهای منتهی به این استان را عادی و روان اعلام کرد.

آخرین وضعیت ترافیک در محور هراز امروز ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار داشت: در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، خاطرنشان کرد: در جاده چالوس، آزاد راه تهران شمال و محور فیروزکوه تردد خودروها به صورت عادی و روان در جریان است.

رئیس پلیس راه مازندران، از بازبودن محور کندوان و تردد خودروها در این مسیر خبرداد و بیان کرد: محور کندوان که به علت اجرای عملیات کارگاه جاده‌ای برای ایمن سازی این مسیر، به مدت یکماه در روزهای یکشنبه تا سه شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ عصر مسدود شده بود، به علت نیاز نداشتن پیمانکار به کار در سطح سواره رو، اکنون بازگشایی و تردد خودروها نیز در آن در جریان است.

طرح انسداد این جاده برابر برنامه ابلاغی پلیس راه مازندران به مدت یک‌ماه در روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ عصر از یک هفته گذشته اجرا شده بود. عملیات توری سنگی، تثبیت دیواره های ریزشی و لق گیری سنگ ها از ارتفاعات از جمله طرح های ایمن سازی کندوان عنوان شده است.

رئیس پلیس راه مازندران، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم ناپایداری‌های جوی در چند روز آینده بویژه در ساعات بعداز ظهر، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی، علاوه بر رعایت جوانب احتیاط، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان