نخستین همایش منطقه ای حجاب،‌ عفاف و زیست عفیفانه در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

نخستین همایش منطقه ای حجاب،‌عفاف و زیست عفیفانه با ارائه ۳۷ مقاله علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد.

نخستین همایش منطقه ای حجاب،‌ عفاف و زیست عفیفانه در منطقه آزاد ماکو برگزار شد
صفحه اقتصاد -

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این همایش گفت: حضور دانشگیان در تبیین فرهنگ حجاب و عفاف حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، وی با اشاره به اینکه هرآنچه در مسیر هدایت لازم بود از طریق پیامبران ابلاغ شده است افزود:‌ خداوند از تمام نیازهای ما خبر دارد و می داند چه خطراتی مارا تهدید می کند لذا مسیر هدایت را بر اساس آن فراهم نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: هدف تمام انبیا هدایت انسان ها از ظلمات به سمت نور است و همه این احکام، بایدها و نباید ها و موضوع حجاب نیز برای هدایت انسان بوده و قطعا به نفع انسان ها است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان ساخت: زمینه زندگی بی نهایت و ابدی را عمل کردن به فرامین الهی فراهم می کند و عمل نکردن به این فراهم زندگی ابدی را مخاطره خواهد انداخت.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف مایه ارزش انسانهاست گفت :حجاب و عفاف به عنوان یک امر دینی، عامل مهم در تامین سلامت جامعه و حفظ بنیان خانواده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این همایش گفت: مکتب اسلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انسان پرور است.

حسین گروسی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو به دنبال تقویت ارتباط با دانشگاه ها است افزود: چشم انداز این منطقه، پایلوتی برای اقتصاد بدون نفت بوده و درصددیم تا در نشر فرهنگ غنی اسلامی پیشتاز باشیم.

وی از علما، اساتید و دانشجویان خواست تا برای تحقق شعار سال همراهی کرده و ایده پردازی کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: فعالان اقتصادی که اقدام به تولید پوشاک اسلامی در این منطقه نمایند از تخفیف و حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.

وی هزینه کرد برای ارتقای فرهنگ بخصوص فرهنگ ناب اسلامی را به عنوان یک سرمایه گذاری برشمرد و گفت: بند‌ ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری‌(مدظله) اساس منطقی ضرورت توسعه مناطق آزاد است که باید جایگاه و کارکرد مثبت آن‌ تثبیت شود.

محمدرضا ولیلورئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: نگاه اسلام به بشر، رسیدن به تعالی و کمال است.

وی افزود: انسانی که بتواند بار الهی را بدوش بکشد باید از لغزش ها بدور باشد و موضوع حجاب در واقع سهل گیری است نه سخت گیری.

ولیلو تصریح کرد: تشکیل خانواده و ایجاد محیطی امن و سالم روحی و جسمی برای انسان ها از مراحل تعالی است.

در این مراسم از اساتید دانشگاه آزاد و نویسندگان مقالات حوزه حجاب و عفاف تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان