نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دوازدهم در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو برای توسعه اقتصادی

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دوازدهم گفت : شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه ضروری است و در دستور کار منتخبان قرار خواهد گرفت .

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو برای توسعه اقتصادی
صفحه اقتصاد -

حاکم ممکان نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دوازدهم در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه تأکید کرد و گفت : مناطق آزاد نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند ؛ در این میان منطقه آزاد ماکو دارای پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان این موضوع ، اظهار داشت : با همکاری مقامات استانی و تنظیم قوانین مناسب توانسته ایم مشکلات منطقه را شناسایی کرده و با تنظیم قوانین مناسب در راستای حل آن ها گام برداریم .

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دوازدهم برگزاری نمایشگاه های نظیر اکسپو۲۰۲۴ را بستر مناسبی برای همکاری با سرمایه گذاران منطقه ای دانست و گفت : تعامل و معرفی توانمندی های صادراتی در نمایشگاه ها می تواند به رشد مناطق آزاد ، اشتغال زایی ، ارز آوری کمک کند ؛ البته تحقق این موضوع ممکن نیست مگر با رفع موانع بروکراسی و قوانین دست و پاگیر.

وی همچنین به اهمیت مشارکت مردم در توسعه کشور اشاره کرد و گفت : این مشارکت می‌تواند در نمایشگاه‌ها و از طریق تعامل با سرمایه‌گذاران به توسعه منطقه کمک کند.

ممکان در پایان به مشکلات حمل و نقل در منطقه اشاره کرد و گفت : بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان به توسعه پایدار و جذب توریسم کمک کرد. وی تأکید کرد : حل این مشکلات می‌تواند به تحقق پتانسیل‌های منطقه آزاد ماکو کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان