حضور منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی(ایران اکسپو)

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از حضور این منطقه عظیم اقتصادی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور خبر داد.

حضور منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی(ایران اکسپو)
صفحه اقتصاد -

محمدرضا پیرحسینلو بیان داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) در تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و ما نیز با حضور فعال ظرفیت های صادراتی و دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش خواهیم گذاشت.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، وی تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس براین‌اساس بوده است که بتواند با جذب سرمایه و هدایت آن در توسعه واحدهای معدنی و صنعتی، به‌ویژه صنایع انرژی‌بر، زمینه رونق اقتصادی را در استان هرمزگان و کشور فراهم سازد و میزان صادرات مواد با ارزش‌افزوده بیشتر را ارتقا دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد و بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادرات صورت گرفت که ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال پیش رو نیز با جدیت بیشتر و به پشتوانه‌ی ظرفیت‌های مردمی در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

پیرحسینلو در پایان از آمادگی این شرکت برای رایزنی با سرمایه‌گذاران در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) خبر داد و گفت: صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از امکان استفاده از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه بهره‌مند می‌شوند و همچنین کالاهای ساخته شده برای ورود به کشور، به میزان ارزش‌افزوده ایجاد شده، معافیت گمرکی خواهند داشت، در ضمن عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی نیز به‌سهولت انجام می‌شود و امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صادرات مجدد کالا در منطقه فراهم شده است؛ بنابراین تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مزایا و تسهیلات منحصربه‌فردی که این منطقه ارائه می‌دهد، اهداف تجاری خود را محقق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان