به بهانه برگزاری سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ بررسی شد

حضور فعالانه و منحصر به فرد فولاد خوزستان در کیش | دستاوردها و تجربیات فخوز در تعامل با جامعه دانشگاهی

سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ که توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار گردید، سالی متفاوت و حضوری چشمگیر را تجربه کرد. در این میان فعالان فولادی کشور همچون شرکت فولاد خوزستان با ارائه دستاوردها و تجربیات خود که در تعامل با دانش‌بنیان‌ها و متخصصین دانشگاه‌ها به دست آورده است را در مسیر توسعه‌ این صنعت به سمت استفاده از فناوری‌های فولادسبز برای شرکت‌ها و صنایع پایین‌دست دیگر به بحث و بررسی گذاشتند.

حضور فعالانه و منحصر به فرد فولاد خوزستان در کیش | دستاوردها و تجربیات فخوز در تعامل با جامعه دانشگاهی
صفحه اقتصاد -

بیست و پنجمین همــایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور از دوم آبان ماه سال جاری به مدت دو روز با هدف حمایت از شرکت‌های فولادی و دانشگاه‌های کشور برگزار در کیش برگزار شد. در این رویداد مهم بین‌المللی شرکت‌های فعال صنعت فولاد آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و تجربیات علمی و فنی خود را در این همایش علمی ارائه کردند.

ایجاد زمینه مساعد برای برقراری ارتباط میان دست اندرکاران صنعت فولاد کشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وپژوهشگران در این زمینه به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هر چه بیشتر این صنعت از محورهای برگزاری این رویداد مهم است.

موضوعات بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ که با موضوع «مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور» برگزار شد، عبارتند از: راهکارهای عبور از فناور‌ی‌های موجود به سمت تولید فولاد سبز، چالش‌های موجود بر سر راه تولید فولاد سبز، فرصت‌های اشتغال در مسیرتولید فولاد سبز، روش‌های افزایش ابتکار و نوآوری در کارکنان به منظور تسریع در مسیرتولید فولاد سبز، دانش فنی، تجهیزات مورد نیاز و آموزش کارکنان در فرایند تولید فولاد سبز، نقش تولید فولاد سبز در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان، نقش تولید فولاد سبز در سالمتی کارکنان، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف آب، کاهش گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی، فناوری‌های استفاده از هیدروژن به جای سوخت‌های فسیلی در تولید فولاد سبز، یافته‌های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولادهای جدید، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرایندهای خط تولید فولاد.

حضور فعالانه شرکت فولاد خوزستان در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۲

سمپوزیوم فولاد 402

مجموع درآمد شرکت فولاد خوزستان در نیمه نخست امسال با وجود محدودیت برق صنایع، ۲۴۲ هزار و ۶۹ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال درآمد از فروش محصولات خود در بازار داخلی بود که رشد ۷۳/۲ درصدی نسبت به دوره مشابه ۱۴۰۱ دارد.

شرکت فولاد خوزستان از پیشتازان عرصه دانش فنی و تعاملات علمی با جامعه دانشگاهی در جنوب کشور، همواره با حضور فعالانه و برپایی غرفه در رویدادهای بین‌المللی از فرصت‌ها توانسته است به خوبی در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انتقال دانش فنی و تامین مواد مصرفی و تجهیزات از دانش‌بنیان‌ها بهره بگیرد.

دلایل حضور فولاد خوزستان و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخل و خارج کشور استفاده از دانش فنی در جهت تعالی حرکت در مسیر دستیابی به فناوری‌های فولاد سبز و تامین قطعات و تجهیزات موردنیاز در داخل برای صرفه‌جویی ارزی است. فولاد خوزستان همیشه در تلاش بوده است تا از ظرفیت جامعه دانشگاهی و متخصصین جوان داخلی در جهت تامین ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز بهره بگیرد.

تولید فولاد سبز از اولویت‌های فولاد خوزستان

سمپوزیوم فولاد 402

یکی از شاخص‌‌‌های توسعه‌‌‌یافتگی، میانگین سرانه مصرف فولاد است. ایران دهمین تولیدکننده فولاد در دنیا طی چند سال گذشته بوده است. ایران و هندوستان طی سال‌های اخیر رشد تولید بالایی داشته‌‌‌اند، این در حالی است که ترکیه روند کاهشی را طی کرده است.در ایران میزان مصرف فولاد از میانگین جهانی کمتر می‌باشد و باید به سمت مصرف بیشتر حرکت کند.

بیشترین میزان مصرف فولاد در ساختمان‌‌‌سازی با ۵۲ درصد، در صنعت قطار و کشتی‌‌‌سازی ۵ درصد، لوازم خانگی ۲ درصد، خودرو ۱۲ درصد، تجهیزات مکانیکی ۱۶ درصد، محصولات فلزی ۱۰‌درصد و تجهیزات الکتریکی ۳درصد است.

در ایران ۸‌درصد فناوری فولاد به روش کوره بلند و ۹۲‌درصد آن به روش کوره الکتریکی و احیای مستقیم است، در حالی که در جهان نزدیک به ۷۲‌درصد به روش کوره بلند و ۲۸‌درصد به روش کوره الکتریکی است.

سمپوزیوم فولاد 402

یکی از عواملی که سبب شده واحدهای فولادسازی به سمت تولید فولاد سبز پیش بروند، انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای است. در این راستا واحدهای فولادسازی باید به سمت کاهش تولید این گازها پیش بروند. مورد دیگر، کاهش مصرف انرژی و برق است که در این راستا نیز باید انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین انرژی‌‌‌های فسیلی شوند. روش دیگر، چگونگی انتقال از روش‌های تولید سنتی به روش تولید فولاد سبز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان