علت استعفای محمد مصدق از معاون اول قوه‌ قضاییه چیست؟

معاون اول قوه قضاییه استعفای خود، از سمت معاون اولی قوه قضاییه را تقدیم رییس عدلیه کرد و استعفا از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مورد پذیرش قرار گرفت.

علت استعفای محمد مصدق از معاون اول قوه‌ قضاییه چیست؟
صفحه اقتصاد -

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به منظور از بین بردن شائبه هر گونه اعمال نفوذ در پرونده اخیر؛ محمد مصدق رئیس قوه قضائیه استعفای خود، از سمت معاون اولی قوه قضائیه را تقدیم رئیس عدلیه کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش درخواست استعفا گفت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه مکرراً تاکید داشته که دستگاه قضائی باید در دوره تحول و تعالی، بدون تبعیض و اغماض با فساد در همه عرصه‌ها و ساحت‌ها برخورد جدی داشته باشد؛ در همین راستا، پس از تشکیل پرونده ناظر بر اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضائی که دو تن از فرزندان ذکور مصدق معاون اول قوه قضائیه نیز در زمره متهمان آن هستند، رئیس عدلیه بر پیگیری دقیق، قاطع و همه‌جانبه این پرونده تا حصول نتیجه نهایی و صدور حکم قانونی تاکید کرد و شخصِ مصدق نیز در این رابطه و از ابتدای تشکیل پرونده، از رویکرد رئیس عدلیه در مبارزه بدون تبعیض و اغماض با فساد تبعیت داشته است.

در همین راستا مصدق به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تأثیرگذاری در پرونده مطروحه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده معاندان و بدخواهان، استعفای خود از سمت معاون اولی قوه قضائیه را تقدیم رئیس عدلیه کرد.

در متن استعفا مزبور تصریح شده که این مقام مستعفی از ابتدای تشکیل پرونده اتهامی فرزندانش، با احدی از عوامل مرتبط با پرونده اعم از قضات دادسرا و دادگاه هیچ‌گونه ارتباطی نداشته است.

دکتر مصدق در متن استعفایش ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه تاکید کرده که همواره خود را سرباز کوچک نظام و مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» می‌داند و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است.

این گزارش حاکی است پس از وصول استعفای مصدق از معاون اولی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش این درخواست نوشت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    اینکه فرزندان معاون اول قوه قضائیه بازداشت شده و در حال محاکمه هستند یک‌اقدام‌مثبت از سوی قوه قضاییه و نیز نظام حکومتی است . حال باید دید که عملا آیا در حکمی هم‌که صادر خواهد شد ، آن ها مانند افراد عادی حکم خواهند گرفت یا خیر .‌
    ما بخاطر داریم که در گذشته افرادی مانند برادر آقای رفیق دوست و یا سعید مرتضوی و ... با اتهامات مختلف دستگیر و محاکمه شدند . ولی مجازات آن ها شبیه مجازات افراد عادی جامعه نبود .
    باز هم‌تکرار می کنم که اقدام به محاکمه این افراد اقدامی مثبت بوده و مردم و جامعه این را به عنوان یک‌امتیاز مثبت در نظر خواهد گرفت .
    و اما چرا باید فرزندان یک‌شخص روحانی که حتما با تعالیم‌مذهبی تربیت شده و اهل نماز و روزه بوده اند چنین خلافی بکنند؟ این فرزندان‌حتما حکایت پوست تخمه و مورچه را بارها از پدر خود شنیده اند . واقعیت این است که متاسفانه چیزی به عنوان ( کلاه شرعی) عملا وجود دارد و این افراد با وجود اعتقادات مذهبی خود ،‌بنوعی کار های خودشان را نزد خودشان توجیه می کنند .
    مثلا شخصی که دلار دولتی را گرفته و با آن خودرو وارد کرده و با نرخ آزاد در بازار ایران می فروشد، این را به عنوان یک تجارت حلال !!! تصور و توجیه می کند . چون با استدلال خودش بهای دلار را در ایران پرداخته و از نظر شرعی قیمت دلار را همان قیمت دولتی آن‌می داند . مالی هم که خریده ، مال خود می داند و آن را با قیمت بازار می فروشد . یا وقتی سند یک زمین دولتی در جایی مانند لواسان سند سازی شده و به اسم یک شخص سند می خورد ، آن شخص ، زمین را بایر دانسته و از،نظر شرعی توجیهش این است که زمین بایر قیمتی ندارد و هرکس آن را آباد کند مال خودش است !!! هر چند که در لواسانات و جایی گران قیمت باشد.
    تا وقتی این توجیهات هست ، دزدی و فساد و اختلاس و .... هم هست . حتی نزد کسانی که نماز اول وقت می خوانند و نام خود را محمد و صادق و مصدق می نامند .

  • ناشناس

    اول باید همان لحظه اول ایشان برکنار میشد وبعد استعفا معنی نداره باید با قاطعیت برکنار میشد وبعد باید برخورد قضایی هم انجام میشد چون آبرو نظام از همه چیز مهمتره

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان