برسی کولرگازی، کولر آبی و پنکه برای فصل گرما

در این مقاله به برسی این سه وسیله سرمایشی می‌پردازیم و معایب و مزایای هرکدام را به طور خلاصه بیان می کنیم.

برسی کولرگازی، کولر آبی و پنکه برای فصل گرما
صفحه اقتصاد -

هرساله با نزدیک شدن به فصل گرما، همه افراد به دنبال تهیه وسایل سرمایشی برای منزل و محل کار خود هستند. معمولا همه به دنبال خرید وسیله ای هستند که بتواند به خوبی محیط مد نظر را خنک کند و دارای کمترین استهلاک را داشته باشد و همچنین مصرف انرژی پایینی داشته باشد. از جمله وسایل سرمایشی که امروزه بیشتر افراد استفاده می‌کنند میتوان به کولر گازی، کولر آبی و پنکه اشاره کرد. در این مقاله به برسی این سه وسیله سرمایشی می‌پردازیم و معایب و مزایای هرکدام را به طور خلاصه بیان میکنیم.

کولر گازی

کولر گازی وسیله ای است بر پایه گاز مبرد R22 و یا R404 و به کمک سیکل تبرید تراکمی کار می‌کند. عملکرد در صورتی که ظرفیت کولر گازی به صورت تخصصی و با توجه به فضای مورد نظر انتخاب شود میتواند به خوبی جوابگو باشد. کولر گازی مصرف برق بالایی دارد اما به نسبت کولر آبی دارای مزایایی می‌باشد. فیلتر هایی که این محصول دارد هوای آلوده را به خوبی پاکسازی می‌کند و برای بیماران تنفسی بسیار مناسب است. بر خلاف کولر آبی که اینگونه نیست. از دیگر مزایا این است که اگر کولر گازی دو عملکرده باشد میتوانید در فصول سرد نیز به عنوان دستگاه گرمایشی استفاده کنید.

در بازار کشور ما انواع مختلف کولر گازی های وارداتی و ساخت داخل وجود دارد. قیمت کولر گازی با توجه به ظرفیت، عملکرد آن، مصرف انرژی، برند و ... مشخص می‌شود. موارد زیادی بر روی قیمت این دستگاه تاثیر گذار است اما بیشترین عواملی که بر روی آن تاثیر دارد مواردی است که بیان کردیم. اگر به دنبال خرید کولر گازی هستید باید قبل از خرید مدل ها و برند های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید، با توجه به فضایی که در اختیار دارید نیز باید با کارشناس این زمینه مشورت کنید تا بتوانید در نهایت محصولی با کیفیت و کارایی بالا تهیه کنید.

کولر آبی

از جمله وسایل سرمایشی که در اکثر منازل و ساختمان ها استفاده می‌شود کولر آبی بوده، کولر آبی در کشور ما قدمتی طولانی دارد و از سالیان دور از آن استفاده می‌شود. این وسیله علاوه بر خنک کردن محیط عمل تهویه را هم به خوبی انجام می‌دهد. عملکرد این دستگاه را سرمایش تبخیری مینامند، یعنی تولید هوای خنک با تبخیر آب. این عمل به خوبی هوای گرم تابستان را به هوایی مطلوب تبدیل می‌کند. مصرف انرژی پایینی، نصب آسان و هزینه نگهداری پایین از جمله مزایایی بوده که همچنان این وسیله در صدر خنک کننده های هوا در کشور ما می‌باشد.

انواه مختلفی کولر آبی در بازار موجود است و توسط شرکت های سازنده تولید شده. از جمله این مدل ها، کولر آبی معمولی (پوشالی)، سلولزی و پرتابل بوده. کولر آبی معمولی در بیشتر ساختمان ها مشاهده می‌شود. این کولر ها با استفاده از پوشال استفاده می‌شوند، اما مدل های بروز تر که چند سال است وارد بازار شده اند از پد های سلولزی استفاده می‌شوند که دارای مزیت های بهتری نسبت به مدل های معمولی هستند.

برای خرید کولر آبی باید با توجه به متراژ محیط نسبت به خرید اقدام کنید. قیمت کولر آبی نیز با توجه به مدل آن، ظرفیت کولر آبی، مصرف انرژی و برند تعیین می‌شود. قبل از خرید بهتر است با متخصصان این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین مدل را با بازدهی بالا خریداری کنید.

بررسی وسایل سرمایشی در منزل

پنکه

پنکه یکی از وسایل سرمایشی است که علاوه بر حس خنک شدن یک حس نوستالژی را نیز به همراه دارد. ویژگی های خوبی از جمله سبک و قابل حمل بودن، کم هزینه، بازدهی خوب برای محیط های کوچک باعث شده تا این محصول به وسیله ای پر طرفدار تبدیل شود. پنکه ها دارای مدل های مختلفی هستند که توسط برند های معروف داخلی و خارجی تولید می‌شوند. قیمت پنکه نسبت به وسیله های سرمایشی دیگر بسیار به صرفه بوده و اگر برای فضای شما مناسب باشد میتواند به خوبی عمل سرمایش و تهویه هوا را انجام دهد.

انواع پنکه های موجود در بازار و تولید شده توسط شرکت ها، پنکه رومیزی، ایستاده، سقفی، مه پاش، دیواری، بدون پره و ... می‌باشند. که قیمت آنها نیز با توجه به عملکرد متفاوت است.

برای خرید پنکه و سایر وسایل سرمایشی میتوانید به سایت انتخاب سنتر که تخخصی ترین مرکز خرید آنلاین لوازم خانگی بوده مراجعه کنید و از کمک مشاوران این مجموعه استفاده کنید و در نهایت وسیله ای که بتواند به خوبی جوابگوی نیاز محیط شما باشد را تهیه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • احمدی

    فقط جنبه تبلیغ کولر است وتفاوت زیادی با کولر های فعلی ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان