گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد

حرکت بیمه پارسیان در مسیر نظام تحول دیجیتال

ضرورت تحول دیجیتال در صنعت بیمه به‌گونه‌ای رو به پیشرفت است که این روزها بیشتر فعالان این صنعت در داخل و خارج از کشور با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی و از طریق نیازسنجی‌های انجام شده سعی در کاهش دغدغه مشتریان دارند. برهمین اساس، شرکت بیمه‌پارسیان فعالیت‌های فناورمحور خود را با عرضه محصولاتی همچون؛ چتر همراه و کروکی آنلاین به انجام رسانید.

حرکت بیمه پارسیان در مسیر نظام تحول دیجیتال
صفحه اقتصاد -

شرکت‌های بیمه بر اساس قابلیت‌هایی که فناوری‌های بیمه (اینشورتک‌ها) در فرآیند انتخاب محصول توسط بیمه‌گزار و ارائه خدمات در طول مدت بیمه‌نامه برای او ایجاد می‌کند، می‌توانند نقش موثرتری داشته باشند. بیمه پارسیان با شناخت حوزه فناوری‌های بیمه‌ای اقدام به عرضه محصولاتی در این زمینه کرده است که مزایای بیشماری را هم برای این شرکت و هم برای مشتریان ارائه می‌دهد.

بیمه پارسیان

اینشورتک به استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و نوآوری دیجیتال برای تعریف مجدد صنعت بیمه اشاره دارد. اینشورتک ترکیبی از دو کلمه «بیمه» و «تکنولوژی» بوده و از اصطلاح فینتک الهام گرفته شده است. این حوزه، بر استفاده از نوآوری‌های فناوری تاکید دارد که به صرفه جویی در هزینه و کارایی بیشتر نسبت به مدل فعلی صنعت بیمه منجر می‌شود. این حوزه، طیف وسیعی از فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی (AI)، تجزیه و تحلیل پیشرفته، اینترنت اشیا (IoT) و پلتفرم‌های دیجیتال را در بر می‌گیرد. این فناوری‌ها برای بهینه‌سازی فرآیندهای بیمه، بهبود تجربیات مشتری و افزایش تحلیل ریسک به کار گرفته می‌شوند.

محصولات هوشمند بیمه پارسیان

بیمه-و-تحول-دیجیتال

شرکت بیمه پارسیان با شناخت و درک صحیح از این موضوع در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی سه محصول فناور محور خود در نظام تحول دیجیتال صنعت بیمه کرده است. بیمه پارسیان با رویکرد آینده‌پژوهانه در تلاش است تا با شناسایی نیازهای جامعه مخاطب ، چشم‌انداز آتی و افق برنامه‌ای خود را بر مبنای یک تحول در نظام دیجیتال صنعت بیمه به انجام برساند.

به همین منظور و در راستای تقویت همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی؛ شرکت بیمه پارسیان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه تحقیقاتی و دانشگاهی از پایان نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی هدفمند و اثربخش حمایت می‌نماید.

اینشورتک با ارائه محصولات و خدمات بیمه شخصی متناسب با نیازهای فردی، تجارب مشتری را افزایش میدهد. این رویکرد مشتری محور باعث ایجاد اعتماد و وفاداری شده و در عین حال خواسته های در حال تحول بیمه گذاران را نیز برآورده می‌کند.

در همین راستا، بیمه پارسیان با رونمایی از دومحصول «کروکی آنلاین و «چتر همراه پارسیان» تلاش کرده است تا با استفاده از ظرفیت‌های فناورمحور در این محصولات اهداف تحول دیجیتال را در صنعت بیمه دنبال کند. چتر همراه پارسیان علاوه بر سهولت کاربری از سرعت و انعطاف خوبی برخوردار است و کلیه خدمات مورد نیاز در حوزه بیمه اعم از صدور و تمدید بیمه نامه، اعلام خسارت و بازدید اولیه خودرو، مشاهده تمامی بیمه نامه های جاری و گذشته به صورت یکجا و رویت وضعیت آن و... را در بر می‌گیرد.

 کروکی آنلاین، محصول دیگری از بخش فناوری‌های بیمه پارسیان است که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور عرضه شد. کلیه فرایند آن به صورت کامل تعریف‌شده است و این‌گونه نیست که بخشی از فرایند حضوری و بخشی دیگر غیرحضوری باشد. افراد می‌توانند با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه خود برای پرداخت و دریافت خسارت مالی اقدام کنند. افراد می‌توانند با شماره تلفن‌های موجود در این اپلیکیشن تماس گرفته و مشخصات خودرو را به گروه کارشناسی اعلام کنند. پلیس و بیمه مرکزی نیز برای صحت بیمه نامه به صورت آنلاین با هم در ارتباط هستند.

علاوه بر مدل‌های قیمت‌گذاری بهتر، استارت‌آپ‌های اینشورتک در حال آزمون و خطا برای ایجاد تغییر در دیگر جنبه‌های بازار خدمات بیمه نیز هستند. از جمله می‌توان به استفاده از هوش مصنوعی آموزش دیده با یادگیری عمیق (AI) برای رسیدگی به وظایف کارگزاران و یافتن ترکیب مناسبی از سیاست‌ها برای تکمیل پوشش بیمه ای فرد اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان