صنایع پیشرو فرابورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه معرفی شدند؛

۴۳ درصد معاملات خرد در اختیار ۵ صنعت

طی هفته منتهی به 14 اردیبهشت‌ماه ارزش معاملات خرد سهام و اختیار سهام حدود 5 هزار و 800 میلیارد تومان بود که نزدیک به 30 درصد این معاملات به سه گروه اختصاص داشت.

43 درصد معاملات خرد در اختیار 5 صنعت
صفحه اقتصاد -

در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات خرد سهام و اختیار سهام 5 هزار و 790 میلیارد تومان بود. گروه انبوه‌سازی طی این مدت 11 درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و در صدر جدول صنایع پیشرو قرار گرفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، گفتنی است در این مدت گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی هر کدام 9 درصد و دو گروه محصولات شیمیایی و رایانه هر کدام 7 درصد ارزش معاملات خرد را از آن خود کردند. در مجموع این 5 صنعت بیشتر از 43 درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

این گزارش حاکی است در هفته‌ای که گذشت بیش از 31.5 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر 432 هزار میلیارد تومان در 987 هزار دفعه، در بازارهای فرابورس دادوستد شد.

ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در این مدت بیشترین ارزش معاملات سهام متعلق به بازار اول بود. در این بازار طی هفته گذشته 2 هزار و 600 میلیارد تومان دادوستد سهام ثبت شد.

پس از آن بازار دوم با معاملاتی به ارزش 2 هزار و 100 میلیارد تومان، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. ارزش معاملات در بازار پایه نیز یک هزار و 800 میلیارد تومان بود.

گفتنی است طی این مدت در بازار نوآفرین 18 میلیارد تومان و در بازار توافقی 13 میلیارد تومان دادوستد به ثبت رسید.

بررسی جزییات بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد در هفته گذشته بیش از 426 هزار میلیارد تومان معاملات در این بازار ثبت‌شده است.

در این میان ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی 407 هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین بیش از 18 هزار میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری طی هفته گذشته دادوستد شده است.

گفتنی است هفته گذشته ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن بالغ‌بر 144 میلیارد تومان بوده است.

در پایان دومین هفته اردیبهشت‌ماه شاخص کل فرابورس با کاهشی 1.6 درصدی به عدد 25 هزار و 193 رسید و ارزش بازار نیز در سطح 2.4 میلیون میلیارد تومان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان