پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

در این پست از صفحه اقتصاد پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ و همچنین وضعیت شاخص بورس امروز ۹ بهمن ماه از نظرتان می گذرد. با ما همراه باشید!

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه ۹ بهمن) با ۷ هزار و ۷۳۳ واحد کاهش، به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن با یک هزار و ۷۸۳ واحد کاهش به ۷۳۸ هزار و ۶۵۴ واحد رسید. نمادهای «فولاد، شپنا، وغدیر، شستا، وبملت، رمپنا و فملی» بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص فرابورس هم در پایان معاملات امروز با ۱۱۴ واحد کاهش به ۲۵ هزار و ۵۴۷ واحد رسید. نمادهای «بپاس، وسپهر، هرمز، ارفع و شاوان» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار روی عدد ۲.۱۲۰.۰۰۰ واحدی قرار گرفت . شاخص هم وزن نیز با اینکه رویه مثبتی در یکی دو روز گذشته به خود گرفت بود اما در نهایت در روز جاری با افت ۱۷۸۵ واحدی کار را به پایان برد.

ارزش معاملات برای روز جاری نیز روی رقم ۵۱۰۰ میلیارد تومانی ایستاد تا همچنان میانگین ارزش معاملاتی در بهمن ماه برای معاملات نقد بورس تهران اعداد کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان برای بازار باشد.

اما در بازار گروه انبوه‌سازی همچنان پیشتازی می‌کند و در روز جاری با ارزش معاملاتی بیش از ۵۶۴ میلیارد تومانی در رتبه اول برترین صنایع از نظر ارزش معاملاتی قرار گرفته است.

در پی حمله‌ای که به پایگاه آمریکایی در شمال شرقی اردن صورت گرفته است، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با اننتشار بیانیه‌ای، جزئیات بیشتری درباره تلفات نیروهای آمریکایی در این منطقه اعلام کرده است. به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، پایگاه آمریکایی هدف قرار گرفته در شمال شرقی اردن قرار دارد و در هنگام حمله ۲۵۰ سرباز در آن حضور داشته است. همچنین به طور کلی این پایگاه میزبان حدود ۳۵۰ سرباز پیاده نظام و نیروی هوایی برای انجام ماموریت‌های پشتیبانی است.

این هم برای اهالی بازار سرمایه بهانه‌ای بود برای منفی‌های امروز، البته که نباید فراموش کرد که سرمایه همیشه ترسو بوده است و در اولین اقدام در مواجهه با بحران خود را به سمت دارایی‌های امن سوق می‌دهد.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش رسمی درباره حمله به نیروهای آمریکا این طور عنوان کرده است که گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند. ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

«چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده اعلام کرده است که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست؛ چنانچه درگیری گسترده‌تری با ایران رخ دهد، باید با احتیاط عمل کنیم.

گفته می‌شود که قیمت نفت جهانی، واکنش خاص و هیجانی به اتفاقات اخیر حمله به پایگاه نظامی امریکا در خاورمیانه نداشته است.

در بورس کالا نیز تنها شرکت بهمن موتور است که همچنان به عرضه خودرو در بورس کالا ادامه می‌دهد و محصول کاپرا سفید خود را با ۱.۴ درصد بیشتر از قیمت پایه اعلامی فروخت. بهمن موتور در روز جاری ۵۰ دستگاه کاپرا ۲ سفید  را به قیمت ۸۷۵ میلیون تومان و به تاریخ تحویل ۱۷ اسفند ماه سال جاری در بورس کالا عرضه کرده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل با افت همراه شد تا رشدهای نسبتا ضعیف چند روز گذشته خودش را از بین ببرد. این افت برای سطح حمایتی که در روز های گذشته در مورد آن صحبت کردیم می‌تواند خطرناک باشد و بازار را به سمت اعداد و اراقم بالاتر سوق دهد. اما همچنان بزرگان بازار بورس اوراق بهادار تهران بدون تغییر خاصی روزهای بهمن ماه را سپری می‌کنند. افراد تمایلی به ورود به بازار سرمایه ندارد و این موضوعی است که نتیجه عملکرد چند ساله اخیر بازار سرمایه است و قصه تکراری مصوبات و دستوالعمل‌های یک شبه بازار در نهایت منتج به ایجاد چنین بازاری می‌شود.

اما همچنان اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه به حمایت شاخص کل در این محدوده‌ها امیدوار هستند. باید دید بازار برای فردا چه روندی را در پیش خواهد گرفت.

پیش بینی بورس فردا 10 بهمن 1402

خبر‌های مهم برای بورس امروز:

۱- در پایان معاملات فردا دوشنبه نماد‌های ساراب، سهرمز، همراه جهت برگزاری مجمع در روز چهارشنبه متوقف می‌شود.
۲- معاون بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور استمرار روند نزولی تورم تا پایان سال، اقدامات جدید بانک مرکزی در استفاده از ابزار‌های سیاست پولی به زودی ابلاغ می‌شود.
۳- دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی: توافق پتروشیمی‌ها با بانک‌مرکزی برای تنظیم بازار ارز
۴- افزایش سرمایه ۱۷۰۰ درصدی فروژ از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
۵- رشد ۱۲ درصدی تولید سیمان با همکاری وزارت نیرو/ صادراتمان بالغ بر ۱۰ میلیون تن شد. 
۶- در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۰ میلیون و ۹۳۴ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی دو صدم درصد افزایش و از حیث ارزش ۸.۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
۷- «بموتو» افزایش نرخ گرفت: شرکت موتوژن از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش الکتروموتور‌های ضد انفجار خبر داد.
۸- بازار روی پاشنه ساختمانی‌ها چرخید: خالص ارزش معاملات خرد با حدود ۲۷ درصد افزایش به ۴,۴۰۰ میلیارد تومان رسید. گروه انبوه سازی با ۶۲۱ میلیارد تومان صدرنشین ارزش معاملات خرد روز جاری بود.
۹- اطلاعیه فرابورس، شرکت آلومتک (سهامی عام) با نماد معاملاتی فالوم پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۲.۱۱.۰۸ بعنوان سی صد و دهمین نماد معاملاتی (دوی ست و دومین شرکت در بازار دوم)، در فهر ست نرخ‌های فرابورس ایران درج گردید.
۱۰- «سقاین» عرضه عمده می‌شود: بنا بر اطلاعیه بورس تهران، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان ۳۱.۳۸% از  سهام شرکت سیمان قاین (مدیریتی و غیرکنترلی) را در تاریخ ۱۴۰۲.۱۱.۲۵ در بازار دوم بورس عرضه می‌کند.  

صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 55 نماد | ارزش صف‌های خرید: 382 میلیارد تومان

تعداد نماد‌های در صف فروش: 37 نماد | ارزش صف‌های فروش: 493 میلیارد تومان

گزارش بازار:

شاخص کل امروز ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲

شاخص کل: 2 میلیون و 120 هزار و 293 واحد | کاهش 7733 واحدی | معادل منفی 0.36 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 442 هزار و 720 واحد |کاهش 1614 واحدی | معادل منفی 0.36 درصد

شاخص کل هم وزن: 738 هزار و 653 واحد | کاهش 1784 واحدی | معادل منفی 0.24 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 417 هزار و 297 واحد | کاهش 1008 واحدی | معادل منفی 0.24 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 719 هزار و 698 واحد | کاهش 9431 واحدی | معادل منفی 0.35 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 605 هزار و 424 واحد | کاهش 7188 واحدی | معادل منفی 0.45 درصد

شاخص بازار دوم: ۴ میلیون و 107 هزار و 62 واحد | کاهش 11083 واحدی | معادل منفی 0.27 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۹ بهمن۱۴۰۲ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  129 هزار و  82 واحد |کاهش 576 واحدی | معادل منفی 0.44 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 411 هزار و 176 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 52 هزار و 618 میلیارد ریال

حجم معاملات: 7 میلیارد و 792 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 166 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فولاد ، شپنا ، وغدیر ، شستا ، وبملت ، رمپنا ، فملی

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 54 نماد | ارزش صف‌های خرید: 361 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: کرومیت ، شگستر ، زشگزا

تعداد نماد‌های در صف فروش: 49 نماد | ارزش صف‌های فروش: 479 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: نخریس ، آ س پ ، ثتران

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 26.3 میلیون تومان

سرانه فروش: 26.2 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس: کسرام ، شگستر ، توریل

۳ نماد با برترین عرضه در بورس: فکمند ، خفولا ، کمینا

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: ولصنم ، قمرو ، کمنگنز

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: واعتبار ، چفیبر ، سصفها

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان خروج پول حقیقی: 358 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: شگستر ، حکشتی ، حفاری

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: ذوب ، فولاد ، نخریس

نقشه بازار امروز ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲

گزارش بورس امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲

بهراد موسوی با توجه به اینکه بازار سرمایه طی ماه های اخیر تحت تاثیر ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک بوده است پیش بینی می شود که روند بازار تا انتهای سال ۱۴۰۲ آرام و متعادل پیش برود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نمی توان انتظار رشد شارپی را تا پایان سال برای بازار سرمایه داشت، افزود:تنش های منطقه را نمیتوان پیش بینی کرد و تنها می توان سایر سناریوهای تاثیرگذار بر بازار بورس را باید بررسی کرد .

وی ادامه داد: در پی تنش‌های منطقه و اتفاق های سیاسی رخ داده در ماه های اخیر ، بازار سرمایه رفتارمنطقی را از خود نشان داده است. باید به این نکته توجه داشت کاهش التهابات به واسطه انتشاراینگونه خبرها در راستای تعادل بازار در این شرایط بسیار کمک کننده است .

موسوی تصریح کرد : درآخرین ماه سال با بررسی سناریوهای موجود به نظر نمی رسد اتفاق‌های سیاسی به طورکامل پایان یابد و تاثیر آن را بر بازار سرمایه مشاهده خواهیم کرد.

تاثیر پالایشی ها بر بازار سرمایه

وی به تاثیر مستقیم صنعت پالایشی ها بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت : به طور یقین با وجود افت شدید پایشی‌ها در اثر مصوبه وزارت نفت ، کاهش نامحسوس سود آوری در صورت های مالی در پایان سال دیده خواهد شد که این امر طبیعی است سهامداران سهام را با میزان سود پیش بینی شده خریداری کنند.

وی ادامه داد : کنترل حجم سهام به معنای دستوری بودن آن است که در گذشته دامنه نوسان تغییر می کرد و حجم کنترل می شد. اما در چنین شرایطی پیش بینی می‌کنیم بورس دچار التهاب شود و دستکاری قوانین موجود که هیچ تصوری از تاثیرمستقیم آن بر بازار سرمایه نداریم ممکن است شاهد تغییر دادن روند بازارشویم در چنین وضعیت باید بازار حالت خود را ادامه بدهد .

پیش بینی قیمت دلار تا پایان ۱۴۰۲

کارشناس بازار سرمایه قیمت دلار را تا انتهای سال را بدین صورت پیش بینی کردو گفت : با توجه به اخبار سیاسی منتشر شده شاهد نزولی شدن قیمت دلار نخواهیم بود به واسطه اینکه قیمت دلار بر ۵۲ هزار تومان تثبیت شده در این صورت قیمت نیمایی هم باید دستخوش تغییراتی شود در افق بلند مدت سهام قطعا عملکرد مناسبی را خواهد داشت اما در شرایط فعلی بهتر است بخشی از دارایی را به سمت بازارهایی که از دلار تاثیر پذیر هستند سوق دهیم .

وی تصریح کرد: احتمال نمی رود قیمت دلار تا پایان سال سقف قبل را بشکند اما با توجه به رشد نقدینگی و عوامل سایسی و اقتصادی که همگی براقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد میتوان گفت ابتدای سال آینده تارگت بالای ۶۰ هزار تومان را شاهد خواهیم بود.

پیش‌بینی بورس تا پایان ۱۴۰۲

مهدی بیات منش به پیش بینی بازار سرمایه پرداخت و گفت: بازار یک سیستم زنده و فعال است. گاهی حرکش کند و گاهی هم تندتر است. از همین رو تنفس و رشد این بازار ادامه خواهد داشت، چون فعالیت اقتصادی و تولید وجود دارد. ولی پیش‌بینی این روند در گرو تصمیمات سیاست‌گذار است. اگر سیاست‌گذار اجازه دهد که بازار رشد طبیعی خودش را در پیش بگیرد انتظار می‌رود که حداقل به اندازه تورم رشد داشته باشیم. ما در یک سال گذشته نزدیک ۵۰ درصد تورم داشتیم در حالی که این نرخ را در شاخص‌ها نمی‌بینیم.

به گفته او شاخص بورس یک رشد ذخیره‌ای دارد که انتظار دارم در آینده آزاد شود. اینکه چه زمانی این اتفاق بیفتد شاید بعد از انتخابات باشد شاید هم در بهار؛ هر موقع که سیاست‌گذار اجازه دهد. ضمن این که بازار همواره در اسفند ماه یک رشدی را به صورت سنتی داشته است و به طور کلی شاخص فعلی پتانسیل بالایی برای ازاد شدن دارد.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین انتظار می‌رود با توجه به نکات ذکر شده در بالا و همچنین تقاضایی که در انتهای بازار امروز منجر به جمع شدن صف فروش برخی از نمادها شد، بورس فردا در ابتدای کار خود روندی نزولی را طی کرده و سپس به مرور با افزایش تقاضا مواجه شود و به سمت بالا برگردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان