پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | بورس سه شنبه صعود می کند یا سقوط؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | بورس سه شنبه صعود می کند یا سقوط؟
صفحه اقتصاد -

شاخص کل بورس امروز دوشنبه ۲۷ آذر با ۳۵ هزار و ۸۳۱ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید.

شاخص‌ هم وزن نیز با ۸ هزار و و ۴۶۰ واحد افزایش به سطح ۷۶۴ هزار و ۶۲۱ واحد رسید. همچنین ارزش کل معاملات بازار به ۲۱ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز، نمادهای «فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، وبملت، شستا و رمپنا» بیشترین تاثیر بر شاخص داشتند و همگی به رشد شاخص بورس کمک کردند. همچنین نمادهای «پترول، شستا و فولاد» نیز پُرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.

شاخص کل فرابورس امروز ۲۴۶ واحد افزایش داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۶۴۰ واحد رسید.

نمادهای «وسپهر، آریا و زاگرس» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای «وسپهر، فصبا و گدنا» پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ 

873452

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران ۲۱۱ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال بوده و نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای واتی و کگل بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند.

پس از افت بازار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، در معاملات شنبه بازار جو مثبتی پیدا کرد و تقاضا رشد کرد. به طوری که شاهد ورود پول حقیقی بودیم. 

 بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود قابل توجهی کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 28 آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 35 هزار و 823 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 459 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  246 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 518 واحدی داشت. 

 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت شیشه همدان (کهمدا) و شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری پویا (وپویا)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای واتی (شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند)، شپاکسا (شرکت پاکسان) و قصفها (شرکت قند اصفهان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت بیمه معلم (ومعلم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

020927

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 73 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 341 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 101 درصدی به 427 میلیارد تومان رسید.

020927

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با جهش شاخص کل آغاز شد و در نیمه اول معاملات شاخص از مرز 2 میلیون و 200 هزار واحد عبور کرد. سطحی که به عنوان سطح مقاومت معرفی می‌شد. در نهایت شاخص بیش از 35 هزار واحد بالاتر از روز شنبه ایستاد.  

 در روز صعود شاخص به کانال بالاتر، نمادهای فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، وبملت و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. به علاوه دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش 51 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 161 میلیارد تومان رسید. 

بنابراین بازار نسبت به روز ابتدایی هفته در وضعیت بهتری قرار داشت. به نظر می‌رسد بازار برای جهش به یک خبر نیاز داشت و تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها همان خبری بود که توانست بدل به موتور محرک بازار شود. در دو روز معاملاتی اخیر، با وجود تعطیلی روز یکشنبه، تقاضا رشد کرد و شاهد ورود پول حقیقی به بورس تهران بودیم. در چنین شرایطی انتظار می‌رود بازار امروز توان رشد بیشتر را داشته باشد.

020927

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان