یک خبر مهم درباره واریز معوقات مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد امروز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ | مددجویان بخوانند

افزایش رقم مستمری مددجویان همواره از بحث های پر چالش دولت ها بوده است.دولت اعلام کرده است که مستمری مددجویان از مهر ماه قرار است افزایش داشته باشد. مستمری مدد جویان واریز معوقات از طرف دولت برای گذران زندگی این افراد است. مستمری مدد جویان برخی گروه ها با افزایش حق پرستاری نیز همراه است.در ادامه به آخرن اخبار از مستمری مددجویان می پردازیم.

یک خبر مهم درباره واریز معوقات مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد امروز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ | مددجویان بخوانند
صفحه اقتصاد -

مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی باید در هفته پیش رو منتظر واریز مابه التفاوت افزایش مستمری ۵ ماهه خود باشند.

از ماه گذشته مستمری بهزیستی و کمیته امداد با افزایش ۲۰ درصدی پرداخت شد و قرار است به زودی مابه التفاوت ۵ ماه گذشته سال هم پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از واریز مابه‌التفاوت افزایش مستمری شهریورماه مددجویان کمیته امداد به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت خبر داد.

سید مرتضی بختیاری با اعلام این خبر گفت: مابه‌التفاوت افزایش ۲۰ درصدی مستمری شهریورماه مددجویان، شب گذشته به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شد.

وی افزود: با تصمیم دولت و مجلس شورای اسلامی، برای سال جاری افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان پیش‌بینی شده بود که طی پنج ماهه نخست سال ۲۰ درصد افزایش مستمری اعمال شد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت، پرداخت مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از شهریورماه اجرایی شد.

وی با بیان این که مستمری شهریورماه مددجویان هفته گذشته به حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد، ادامه داد: مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نیز شب گذشته پرداخت شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بختیاری در پایان تاکید کرد: مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در خصوص پنج ماه نخست سال نیز به محض اختصاص اعتبارات مورد نیاز از سوی‌ دولت، پرداخت خواهد شد.

ملاک قطع مستمری مددجویان توانمند شده چیست؟

اخیراً رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد که امسال(۱۴۰۲) ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان از طریق توانمندسازی از پوشش مستمری خارج خواهند شد که سوالاتی را برای مددجویان نسبت به ملاک خروج ایجاد کرده است.

سید مرتضی بختیاری هفته گذشته در مراسم اهدای ۲۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان در بخشی از سخنرانی خود به افزایش ۴۰ درصدی تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری اشاره و اعلام کرد که «با توجه به کمک‌های دولت و مجلس در حوزه حمایت اشتغال مددجویان، امسال تا پایان سال ۱۰۰ هزار خانوار که با کمک اشتغال کمیته امداد به توانمندی اقتصادی رسیده‌اند از پوشش این کمیته خارج خواهند شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) البته به ملاک و معیارهای قطع مستمری اشاره نکرد که همین مسئله ابهامات و بعضاً نگرانی‌هایی را برای مددجویان ایجاد کرد. جنس این نگرانی عمدتاً از نوع رهاسازی مستمری بگیران به حال خود و عدم پشتیبانی و حمایت از آنها بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی برای توضیح پیرامون قطع مستمری مددجویان توانمندشده تشریح کرد: ابتدا باید تاکید کنم هیچ مددجویی تا زمانی که به شرایط لازم در موضوع توانمندسازی نرسد و کارشناسان اشتغال سازمان استقلال مالی او را تایید نکنند از مستمری محروم نخواهند شد.

مددجویی که دهک اجتماعی او از دهک سه خارج بشود از جمله افرادی خواهد بود که شرایط دریافت مستمری را نخواهد داشت

مرتضی فیروزآبادی در ادامه به معیارهای قطع مستمری در طرح اشتغال و توانمندسازی اشاره کرد و توضیح داد: سه شرط برای خروج مددجو از حالت مستمری بگیر وجود دارد که یکی از آن دستیابی به درآمد تعیین شده قانون کار در هر سال است. به عبارتی باید مددجو به سرانه درآمد قانون کار مربوط به همان سال برسد.

وی یکی دیگر از شرایط را تغییر دهک درآمدی و اقتصادی مددجو دانست و گفت: مددجویی که دهک اجتماعی او از دهک سه خارج بشود از جمله افرادی خواهد بود که شرایط دریافت مستمری را نخواهد داشت.

معاون اشتغال کمیته امداد همچنین سومین شرط را گذشت حداقل ۱۸ ماه از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و آغاز فعالیت عنوان کرد و گفت: البته در برخی تسهیلات مانند کشاورزی یا به طور دقیق‌تر مثلاً تسهیلات خرید تراکتور این زمانبندی یکساله است.

فیروزآبادی اعمال تمامی این شرایط را منوط به اجرای طرح خوداشتغالی و توانمندسازی شغلی دانست و افزود: اعمال قطع مستمری تنها مبتنی بر دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد و بررسی های میدانی است. لازم به ذکر است در برخی طرح ها شاهد این هستیم مددجو نیازمند فرصت بیشتری است که همین مسئله از قطع مستمری او جلوگیری می‌کند.

او همچنین تاکید کرد: در صورت احراز همه شرایط فقط مستمری مددجو قطع می‌شود و این به معنای قطع تمامی خدمات از جمله خدمات بیمه‌ای، درمانی و حتی خدمات اجتماعی نمی‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد هدف این نهاد را دستیابی مددجویان به کرامت انسانی و اجتماعی و استقلال اقتصادی توصیف کرد و گفت: کمیته امداد دریافت مستمری را برای استقلال مالی مددجویان هدف نمی‌داند و آن را به عنوان امری مقطعی برای جلوگیری از آسیب به اقشار آسیب‌پذیر می‌داند.

فیروزآبادی همچنین به تکلیف کمیته امداد برای اشتغال اشاره کرد و گفت: طبق تکلیف شورای عالی کار، کمیته امداد باید سالانه ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کند که امسال هم برنامه ما با همین معیار است.

به گفته او، اعتبار حدود ۳۵۰ هزار نفر اشتغال از محل منابع داخلی کمیته امداد تامین خواهد شد و باقی ۱۵۰ هزار مورد اشتغال نیز از طریق اعتبارات استانی و کمک استانداران انجام خواهد گرفت که در این زمینه رایزنی‌ها انجام شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد همچنین به سرانه تسهیلات اشتغال اشاره کرد و گفت: امسال نیز با توجه به افزایش تکلیف ایجاد اشتغال، سرانه ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است که امیدواریم از طریق صندوق امداد ولایت این میزان اعتبار را برای برخی از مشاغل افزایش دهیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۱۲ هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شد افزود: امسال با افزایش ۴۰ درصدی اعتبار اشتغال حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شد که گامی بزرگ برای رفع چالش اشتغال این اقشار کمک برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    هفته که تموم شد

  • امید

    خود سرپرست بهزیستی چندوقت پیش گفت:۸۵٪ از مددجوهای ما بالای دهک پنجم هستند!!!!!همشون یعنی پولدار هستند و باید مستمریشون قطع بشه؟؟؟
    مشکل از دهک بندی شماست مسئولین محترم.

    • ی معلول

      والا سرپرست بهزیستی و مسولین بهزیستی برای توجیه کارهای نکرده و خدمات انجام نداده شون هرروز ی دروغ بزرگ و شاخدار میگن تا افکار عمومی حساس نشن و بگن حق دارن اینا ک ب معلولین کمک نمیکنن چون بیشترشون ب دروغ میگن معلولیم و محتاج. اقایون مسول وقتی میخان ی معلول رو تحت پوشش کنن از ده تا ذره بین امنیتی ردش میکنن ک انگار میخاد عضو ی سازمان نظامی حساس بشه.بابا بجای اینقد اراجیف ب فکر معلولین باشین و کمتر فیلمای پلیسی نگا کنین.مامعلولین برای خرج سوند و دارو و پوشک برای خودمون موندیم چ برسه ب خرج شکم زن وبچمون. اگ نمیتونین عادلانه ثروتهای کشور رو تقسیم کنین حداقل ی شغل ابرومند بدین تا خودمون درامد کسب کنیم. بخدا ک هیچکدوم از معلولینی ک میتونن کاربکنن و کاری ندارن،حاضرن بهشون ی شغل بدین و مستمریشون رو قط کنین تا ی معلول دیگه ک محتاجه و نمیتونه کاربکنه بیادتحت پوشش سازمان. ماعرضه کارکردن رو داریم اما کسی بما ی شغل درست حسابی نمیده.شمایی ک مسولی و پیامم رو میبینی لطفا بجای تماشای فیلم های مافیایی ک همه رو مقصر میدونن بیا ب صحنه و برای ما شغلهای مناسب شرایطمون مهیا کنین.

  • امید خ

    مادرم بنده خدا تصادف کرده و سرش جراحی شد و پول بیمارستانو بقیه موارد رو که دادیم حسابمون کارکردا و ما یهو پولدارشدیم دوستان،خدامیدونه که دیه بگیره واسه تصادفش احتمالاً بنده خدارو نفسشم قطع میکنن چه برسه به مستمریش

  • بنده ی خدا

    خبر مرگتون بیاد که هر روز تصمیمات مضخرف میگیرید

  • حسن زاده

    سلام
    چندرغاز مستمری ماهی ۶۵۵۰۰۰ تومنی یک مددجوی بهزیستی در سال ۱۴۰۲ در بنابراین تورم قدرت خریدی نداره
    اون هم به موقع واریز نمی کنند بیچاره معلول بهزیستی

  • ناشناس

    من شوهرم معلوله درامدش کم حتی شکم ماراهم نمی تونه سیر کنه قسط زیاد داریم بخاری برای زمستان نداریم.. کلر واسه تابستان خراب ازبس صدا وحشتناک میده دیوانه شدیم... اجاره مغازه بالا.. درامد کم کی باید به داد یه معلول برسه کفش برس خراب شکسته پاش سوراخ شده

  • ناشناس

    من ۴۴ سل دارم یک سال قبل وزارت تعاون معرفتین کرد به کمیته امداد ورفتم تحت پوشش من مریض هستم سرطان تیروئید دارم و نخاع گردنم هم آسیب دیده قبل از سال برج ۱۱ یک مرتبه مستمری قطع کردن هر چی میرم میگن گفتن افراد زیر ۵۰ سال باید خروج از حمایت بشن نامه دکتر بردم ولی هر دفعه یه ایراد میگیرن ادم رو میپیچونن من هیچی ندارم تو یه اتاق که سقف چوبی داره اونم چوبها شکسته زندگی میکنم مددکار هم اومده دیده کاری برام نکردن چکار باید بکنم الان با این همه مشکل وپی پولی

  • محسن

    ممنون از بابت واریز مستمری تون
    ولی واریزتون معلوم نیست
    من باناتوانی جسمی معلول از ناحیه ۲پا وبا۴ فرزند فقط منتظر حقوق مستمریم یه کاری کنید حداقل سرموقع پرداخت بشه این حقمونه

  • معلول بدبخت

    واریز بکنید خدا دیگه شد

  • مجتبی

    سلام مجتبی سبزی هستم از استان کرمانشاه شهرستان هرسین دارای دو فرزند میباشم آرتوروز زانو از بین رفته افتادم خانه مستاجر هستم برای خاطر خداوند متعال هرچه درتوانتان هست کمکم کنید این شماره حسابم هست کمکم کنید ۵۸۹۴۶۳۱۱۶۱۲۸۳۶۱۹خداوند سلامتی بهتان بده برای خاطر ه خداوند کمکم کنید بخدا دخترم میخواد بره مدرسه هی گریه میکنه پول دفتری نداشتم براش بخرم خواهران برادران هرچه درتوانتان هست کمکم کنید سپاسگزارم خداوند همیشه سلامتی بهتان بده

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان