یک خبر تازه از آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ | شرکت‌های واسطه هیچ فایده‌ای برای کشور ندارند!

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر تازه از آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

یک خبر تازه از آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ | شرکت‌های واسطه هیچ فایده‌ای برای کشور ندارند!
صفحه اقتصاد -

طرح ساماندهی کارکنان دولت که به عنوان جبران بخشی از نیروی کار زحمت‌کش و خدوم دولت از آن یاد می‌شود دوباره در پاس کاری مجلس و توضیحات و ابهامات شورای نگهبان قرار گرفت. موضوعی که صدای کارمندان و کارگران قراردادی را درآورد و خواستار تعیین تکلیف نهایی شدند.

به گزارش صفحه اقتصاد، طرح ساماندهی کارکنان دولت» پس از تصویب در اول اسفندماه سال گذشته در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به ابهامات متعدد موجود در مصوبه، طرح برای رفع ابهامات و اعمال اصلاحات لازم به مجلس شورای اسلامی برگشت.

نهایتا مصوبه اصلاحی «طرح ساماندهی کارکنان دولت» در ۳۰ مردادماه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

اکنون این طرح مجددا با اشکالات و ابهامات شورای نگهبان مواجه شده و دوباره برای رفع به صحن علنی ارجاع داده شد.

به گفته طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان؛ این طرح با توجه به مطالبه عمومی کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی به عنوان جبران بخشی از نیروی کار زحمت‌کش و خدوم دولت، مورد توجه و پیگیری ویژه اعضای شورای نگهبان قرار داشت که پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و نهادهای ذی‌ربط و انجام بررسی‌های فنی لازم در پژوهشکده شورای نگهبان، نهایتاً مصوبه مذکور در این شورا مجدداً مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش شورای نگهبان آمده است که مصوبه اصلاحی مجلس شامل تغییراتی نسبت به مصوبه ابتدایی بود، اما بخشی از ابهامات قبلی برطرف شده و برخی ابهامات همچنان باقی مانده است. ابهامات شورا در جهت روشن شدن متن و جلوگیری از اشکالات بعدی در اجرا بوده است.

مهم‌ترین ابهامات مصوبه اصلاحی شامل ابهام عبارت "تأمین نیروی انسانی" در قراردادهای حجمی و خرید خدمت، عنوان "مشاغل تخصصی" بدون تعریف قانونی، تکلیف قراردادهای فعلی بین شرکت‌های تأمین نیروی انسانی و کارکنان آنان، و نحوه به کارگیری افراد در مواردی که پست‌های دستگاه مربوطه تکمیل شده باشد، می‌باشد. همچنین ضوابط انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی نیز ابهام دارد.

گزارش شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت می افزاید: دو مورد از ایرادات پیشین شورای نگهبان نیز در مصوبه اصلاحی باقی مانده است. این ایرادات شامل ممنوعیت انعقاد قرارداد با شرکت‌های تأمین نیروی انسانی و ممنوعیت برون‌سپاری تمام فعالیت‌های دستگاه اجرایی است.

طحان نظیف می گوید: مصوبه اصلاحی همچنین در هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز بررسی شده است و اشکالات سابق همچنان باقی است. شورای نگهبان نیز برابر مقررات ملزم به اعلام نظر هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به مجلس جهت اصلاح مصوبه است.

با توجه به ابهامات هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و ابهامات و نکات شورای نگهبان، مصوبه مجدداً به مجلس شورای اسلامی برگشت. اما شورای نگهبان اعلام می کند که علاقه‌مند به بهبود شرایط کارکنان شرکتی است و امیدوار است که این موضوع با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره می گوید: "دیدگاه ما در این طرح این بود که افراد از ابتدا رسمی و پیمانی شوند اما وقتی استدلال دولت را گوش کردیم دیدیم که استدلالش درست است لذا ما باید ابتدا قدم اول این طرح را برداریم و بپذیریم که این نیروها در دولت فعالیت می کنند."

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد نیروهای در این سطح، یک میلیون و دویست نفر بوده و اما دولتمردان می گویند این نیروها ۴۰۰ هزار نفر هستند، بیان می کند: "ما تاکید داریم که دولت باید این یک میلیون نفر را ابتدا به رسمیت بشناسد و در قدم اول قرارداد کار معین شود."

مصوبه تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی که به شورای نگهبان ابلاغ شد، مجددا با ایراد ابهامات این شورا به مجلس عودت داده شده است. این در حالی است که کارکنان و کارگران قراردادی این رد و بدل کردن طرح‌ها و مصوبات را یک بازی برای عدم اجرای مصوبات می دانند که اگر هم تصویب شود مانند برخی مصوبات دیگر همچون واردات خودروهای نو و کارکرده با عدم اجرا و تعلل از سوی دولت مواجه می شود.

اکنون کار به جایی رسیده است که کارکنان شرکتی در پیام هایی اعلام می‌کنند که از این پاس کاری‌ها خسته شده و دیگر تمایلی به شنیدن یا خواندن اخبار اینچنینی ندارند.

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت اعلام کرده است که؛ ترور و تکفیر حاصل تحریم است و خون شهیدانمان وثیقه ماندگاری در برابر این سه است. کارکنان شرکتی که زخمی و خسته بی‌عدالتی در پرداخت‌ها هستند در انتظار طرح ساماندهی کارکنان دولت بوده و اینگونه به جامعه القاء شده که دولت و مجلس کنار هم این طرح را به گروگان گرفته‌اند. این داستان درباره طرح همسان‌سازی بازنشستگان نیز تکرار شده است.

سید وحید حسینی نماینده کارگران شرکت توزیع برق نیز می‌گوید: "سنگ‌اندازی های بی‌مورد در تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» از سوی سازمان امور استخدامی، موجب ناامیدی کارگران از عملکرد دولت می‌شود."

گفتنی است؛ نظرات مختلفی در رابطه با این مصوبه وجود دارد، مجلس معتقد است باتوجه به نابرابری‌هایی که بین کارکنان رسمی و شرکتی وجود دارد، بهتر است یکسان‌سازی انجام شود. دولت هم داشتن بار مالی زیاد را دلیل اعتراض خود اعلام کرده است. به همین دلیل، نامه‌نگاری‌هایی از سوی دولت با شورای نگهبان انجام شد که نتیجه آن تاکنون رفت و آمد طرح به صحن علنی و سخنرانی‌های متعدد مسئولین در دلایل رد و ابهام طرح ساماندهی کارکنان دولت بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    شرکت های پیمانی و همچنین تعاونی های ادارات و سازمانها جز باند و باند بازی و حیاط خلوت شدن برای مدیران چیزی دیگه ندارن همه اینا اکه سازماندهی بشه خیلی خوب میشه هم در حق کارگران ظلم نمیشه هم اینقدر هر تو خر نمیشه که هر پیمانکار یا مدیر تعاونی هر کاری دلش خاست بکنه

    • ناشناس

      به نظر بنده درمجلس شورای اسلامی را باید گل گرفت درکشوری که به مصوبات مجلس ارزش قائل نمی شوند یعنی درآن کشور نماینده و مجلس مفهومی ندارد یعنی این همه انتخابات ورای گیری و مجلس همه اش کشک است.

  • علی

    سلام مجلس مقتدر مجلسی است که دست پیمانکار را کوتاه و مدت 30روزه برای دولت تعیین و رییس امور استخدامی رو اخراج چون رای دیوان عدالت اداری است قوه قضاییه سریعتر اقدام کند

  • ناشناس

    اقای لطیفی خودشون از طریق ازمون جذب نشدن ب چ صورت جذب شدن ؟
    برا همه یکسان و یک سو باشه
    اخه بی عدالتی تا چ حد

  • سعید

    سلام
    به تک تک ثانیه و دقیقه های در گذر آه تمام خانواده های کارگران در انتظار گریبان تمام کسانی خواهد شد که باعث تاخیر و تخریب این طرح تبدیل وضعیت میشوند.....

    • ناشناس

      اگر یک راهی برای تامین مخارج مسئولین زحمتکش کشورمان پیدا کنید شرکتها خود به خود حذف میشوند،خداوند شما را توفیق دهد

    • ناشناس

      خداحافظی ماوزن وبچه هامون راازلطفی وامسال آن که حق ماراضایع می کنند بگیروازمسئولیت که دارن خلع کن

    • ناشناس

      حسبنا الله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم النصیر

  • قاسم

    سلام
    24سال دارم زحمت میکشم هنوز یک خونه از خودم نتونستم بخرم 3تا فرزند دارم توی خرج دانشگاه و تحصیلشون موندم 13 سالش هم در بانک دولتی کار میکنم هنوز تعدادی در همون سمت نیروی شرکتی هستیم ولی اونایی که در همین سمت هستند الحمدالله اوضاشون خوبه اما ما نیروهای شرکتی خیلی اوضاع بدی داریم خوب شرکتهای واسطه برود کنار همون پول که به واسطه میدان به خودمون بدن راضی هستیم هیچ بار مالی ندارد که نیروهای شرکتی ساماندهی بشوند دیگه بایستی چگونه توضیح بدن هیچ بار مالی و هیچ دستگاه دولت هم فربه نمیشود والله فقط شرکتهای واسطه دارند روز به روز فربه میشوند .لطفا به داد نیروهای شرکتی برسید.

  • صفر

    حذف پیمانکار واسطه برابر با حذف رانت ومعادل سازی در دستگاه دولتی وجلوگیری ی از فساد اداری وریشه کن کردن عامل بیماری

  • اکبر

    شورای هالی مصلحت ک باید با مردم باشه با رد طرح نشون داد طرف کیه

  • محمد

    شرکتهای پیمانکاری خون کارگران رو مثل زالو میمکند
    ولی متأسفانه نه مجلس عرضه داره مجمع که خودش با زالو صفتها دستشون تو یه کاسه هست شورای نگهبان هم که شده مال همین رانت خوارها و شرکتهای پیمانکاری در کل دست همشون تو یه کاسه هست

  • ناشناس

    آقایون میفرمایند بار مالی زیادب برای دولت داره یا نمیفهمند و یا خودشون و زدند به اون راه . شرکتهای واسطه برای هر کارگر حدود ۱۲ میلیون پول میگیرند بعد از واریز بیمه که میشه ۶۰۰ هزار و مالیات و غیره ... و برای کارگر حداکثر با دو فرزند ۹ میلیون واریز میکند . آیا این بار مالی هست و یا پر کردن جیب شرکتهای واسطه؟

  • ناشناس

    این خبر کجاش تازه و جدید بود !!!!

  • فقط خدا

    باسلام ،کسانی که باطرح ساماندهی مخلفت میکنندشک نکنیدکه رانت هنگفتی دریافت نموده اند،وجزبه نابودی مملکت وکشورفکرنمیکنندچون بارخودشونوبسته اند،ویک مشت آدم دزد،وبی شرفت بیشترهشتند

  • موسی

    ای بابا مگر پیمانکاران کیا هستن همین کسای هستن که مخالف طرح هستن که سنگ اندازی میکنن و چکش کاری میکنن همشن عضو ی از شرکتها هستن اگر مخالفت نکنن پس اغاعزادهاشو چطوی خارج از کشور عیاشی کنناز حق من وامسال ماه نیروهای شرکتی باید برون خارج از کشور شریکن با شرکتهای واسطه در مناقصها بابت هر نفر 16الا18ملون برنده میشون به ما حقوق 8ملیون میدهن این بار مالی برایشن حذب می شود

  • ناشناس

    امثال محمود خاوری ها در این نظام کم نیستند و سود کلانی از مافیای پیمانکاری و کنکور و.....می برند.شک نکنید هر ارگان و سازمان و مجموعه ای باعث انجام نشدن این کار شود بلاشک جز همین باند و شبکه است که ذینفع است

  • you

    ای بابا اگه قرار بود انجام بدهند تاحالا تمام شده بود ما گوشمون از این حرفا پره چهارتا ارگان دولتی فقط دارن بهم پاس میدن ..قرارم نیست اصلا تصویب بشه چون تموم شرکتهای پیمانکاری واسه خودشون هست سالانه چند میلیارد دارن میخورن ازاین راه اونوقت من ساده فکر میکنم قرار خودشون خودشونو حذف کنن ..بنظرتون میشه همچین چیزی؟؟؟

  • ناشناس

    سلام ما از ته قلب این نظام را دوست داریم وب همه قانون هاش هم احترام می گذاریم‌ خدا نکرده این کارهایی ک انجام می شود باعث نشود ک مردم احساس کنند ک رای آنها فایده نداره مگه میشه ۸۰ درصد نماینده گان مردم ب یک طرح مثبت باشد ولی هیچ اثری توی روند قانون نداشته باشد

  • زهرا

    خدا لعنت کنه اونایی که با تبدیل وضعیت شرکتی ها مخالفت میکنن..

  • ناشناس

    مفتخوران حامی دکان هایشان هستند .شما فکرشو بکن هزاران میلیارد سرمایه مملکت رو میدن به عده ای مفتخور تا خودشان دکانشان شده دوزار دوزارم چپاول کنند .نمیخواهند کارگر و کسیکه زحمت میکشدمزد زحمتش را ببرد .بساط چپاول و مفتخوریتان را جمع کنید شما زالوها ریشه ی تموم مصیبت های این مردم و این کشورید .چه کسی بشما حق داده به خواست ملت تعرض کنید شما جز مفتخورانی فربه چه بهره ای برای مملکت دارید .جمع کنید یا جمعتان میکنند به بدترین شکل ممکن .

  • حمیدی

    چقدر چرت‌وپرت میگید این خبرها قدیمیه

  • حسن

    سلام.آقا میگن بار مالی برا دولت داره خوب این دولت مگه برا کیه؟برا ما مردمه دیگه.شما به ما میگین نخورید چون براتون ضرر داره بعد خودتون بخورین.آقا دولت و کشور برا ما هستش پس چرا با آسایش ما مخالفین.مگخ شما صاحب مملکتین؟عین یک شرکت خصوصی دارین مملکت داری میکنید.

  • لاریجانی

    آقایان لاریجانی و بقیه ایران شرمت خصوصی و ارث پدریتون نیست.شما باید به نفع مردم رای بدین نه به نفع مدیران.بترسید از روز قیامت

  • ناشناس

    با سلام ۲۱ ساله شرکتی کار می کنیم به امید اینکه امسال تبدیل وضعیت میشیم یا ساله بعد هر سال این شرکت‌ها حق ما رو میخورن کسی هم به ککش نیست چون سودی که براشون داره رو نمی‌خان از دست بدن برای همینه با طرح سازماندهی مخالفن چون نونشون آجر میسه

  • شهدیه

    خدا ازتون نگذره بخدا روم نمیشه تو صورت بچه ها م نگاه کنم ، وعده های منم شده وعده های مسئولان، خیانت و دروغ کافیه دیگه

  • رسول رحیمی زاده

    از آقای لاریجانی نماینده پیمانکاران باید پرسید در قوق قضایه خوب درخشید اینجا هم برای لابی ها خوب می درخشه

  • فرشید مدرس

    از مسؤلین محترم خواستارم که هر چه سریع‌تر عدالت برای نیروی هایی شرکتی بر قرار کنه و هر چه زودتر سامان دهی کنن که اکثر نیروهای شرکتی دغدغه کارو داردن

  • علی

    لطیفی باید جلوی درب خانه خودش کشته شود
    نیروی شرکتی نفس تازه بکشند
    الهی امین

  • محسن غلام

    کارگران عزیز این دولت مردان عزیز همه سریه سفره غذامیخورند وازیک کیسه حقوق برمیدارند.فقط وقتی نزدیک انتخابات میشه .دوگروه میشوند یه گروه موافق.که به رای احتیاج دارند.یه گروه مخالف که به رای احتیاج ندارند.جلو رو میگند ماحامی پشت سرمیشد دشمن کارگر عزیز موقع انتخابات باچشم رای بده که نخای التماس کنی حقت رابخورندصدات هم کسی نشنوه

  • نیروی شرکتی

    هم خدمتگزار هستم هم بایگانی میکنم هم بایگانی اعتبارات میکنم و هم فاکس و تایپ تازه اگر یه رسمی بره مرخصی باید کار اون رو هم من بکنم ، عملا کار ۶ نفر رسمی رو انجام میدم اما حقوقم یک سوم حقوق یک نفر رسمی هم نیست ، اون رو حقوقم اومده ۲۱ میلیون با اضافه کار ۱۲ میلیون رو شرکت واسطه برداشته و از اون ۹ میلیون باقیمانده هم یک میلیون مالیات کسر شده کلا حقوقم شده ۸ میلیون

  • محمد

    بنده با دوتا فرزند باحقوق ۷۸۰۰داخل خونه کرایه ای با برجی ۲ملیون پانصد دارم زندگی میکنم حقوقم تا پنج روز اول برج کفاف میده به کی باید این ظلم و بگیم

  • محمد

    تمام کسایی که با طرح مخالف هستن با پیمانکارها شریک هستن وگر نه خودشون هم میدونن بابت هر نفر چقدر دارن پول به پیمانکار میدن یک سوم همون پول رو بدن به نیروها بقیش رو بفرستین داخل خزانه ببین داخل یک سال چقدر میشه این ها دو سوم دیگش رو با پیمانکارها میخورن چون دزدی از خزانه یکم سختره و این پولی که از پیمانکار میگیرن هیچ مالیاتی نداره و کسی هم متوجه نمیشه

  • علی

    سلام مرد فقط احمدی نژاد که تونست پیمانکار حذف کنه وقراردادی کنه کارگر بدون معطلی الان خیلی ها قراردادی شدن زمان احمدی نژاد

    • ناشناس

      احسنت

  • Negar

    ناامید کردن هزاران هزار کارگر. اینهمه وعده وعید همش الکی

  • رضا

    سلام وخسته نباشید تالاریجانی وامثال این تواین مملکت هستن همین اش وکاسه هست مگه میشه بیادش نون خودش قطع کنه بده به کارگران چی فکرکردی اگه نون من شماهاکه نباشه بچه هاشون چطوری برن اون طرف اب صفاکنن

  • ناشناس

    آقای لطیفی خدا ازت نگدره ک به خاطر منافع خودتون منافع کارگران بیچاره رو زیر پا میزارید

  • کارمند ۲۲ ساله قراردادی

    آقای اناری فک کنم شما نماینده کادر قراردادی هم هستین پس کی میخواهید از قرارداد‌یها دفاع کنید ان شاءالله اونا هم تبدیل وضعیت شوند. مگه تبدیل وضعیت با طرح ایثارگری برا دولت هزینه نداره. احسنت به این عدالت

  • ناشناس

    واسه اینکه اغلب شرکتی فامیل خودشونن

  • محمد

    تنها دلیل عقب ماندگی ایران شرکتهای دولتی هستن چون هیچ رقابتی وجود نداره،با خصوصی شدن شرکت ها رقابت ایجاد میشه و باعث پیشرفت کشور میشه،انگار آقایون اصلا دوست ندارن ایران پیشرفت کنه.

  • ناشناس

    با عرض سلام و احترام خدمت بزرگواران اون موقع که از طریق شرکتها جذب شدین شرکتها خوب بودن حالا شدن رانت من خودم شرکت دارم تا ب حال ی قرون حق الناس نکردم ما 3 ماه از جیب خودمون حقوق میدیم ب اندازه ی نیروی شرکتی سود نداریم اون موقع همین سود کم هم جرائم تامین اجتماعی و مالیات میشه سود پول خودمون هم گیر مون نمیاد ما پیمانکارا هم میخواهیم در این مملکت اسلامی نان بخوریم شما از خودتون دفاع کنید چکار شرکت ها دارید که بدنام میکنید شرکت اگر 12 میلیون برای هر نفر میزنه مبلغ 2500 هزار تومان فقط بابت بیمه ی نفر پرداخت میکنه 9میلیون حقوق ی فرد با دو فرزند یا سه فرزند هست عیدی جدا هست سنوات جدا هست حق لباس جدا هست مالیات شرکت هست جرائم هست پیمانکار کمک کار دولت هست از امریکا که نیومدن میلیون ها خانواده هم از طریق شرکتها امرار معاش میکنند ب شغل نیاز دارند قضاوت تون باید عادلانه باشه

  • شجاعی

    متاسفانه شخص خود رئیسی ودشمن نیروهای شرکتی وانسانیت وعدالت لطیفی که خودش غیره قانونی همه کاره ایران شد نمی‌گذارد که نیروهای شرکتی به حقشون برسد

  • Saeed

    برای میثم لطیفی که رسمی شد بار مالی نداشت برای کارگران بار مالی داره

  • محمد

    بارها گفتم هدف از به پا کردن این تبدیل وضعیت ها،تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر بود بقیه یه ریال براشون ارزش قائل نیستند دوما خود همین آقایون که ساز مخالف می‌زنند خودشون این شرکت ها رو راندازی کردن و از طریق همین ساز و کار پول هنگفت به جیب میزنن پس نمیان که پول کثافت کاری آقا زاده هاشون در خارج از کشور رو قطع کنند سوما مگه رهبر نگفتند که شرکت در انتخابات آینده این مملکت رو رقم میزنه پس مردم شرکت کردند و نماینده هاشون رو انتخاب کردن پس چرا به حرف ۸۰ درصدی نماینده ها گوش نمیدن نتیجه اینکه همه چی کشک حرف حرف خودشون شرکتی کشک نماینده مجلس کشک انتخابات هم از این بعد کشک

  • Tata

    شرکت های که درصنایع فولاد ویا شرکت نفت کار میگیرن به قیمت های بالا .کار رو همش کارگران حرفه ای حالا از کارگر ساده گرفته تا جوشکار و مشاغل آزاد وفنی دیگه انجام میدهن این وسط اینا هیچ کاری نمیکنن وفقط یه پولی به جیب میزنن همون نظارتی که میکنن دولت میتونه همون مهندس نظارت رو جذب کنه کارگر رو جذب کنه حالا درهرحرفه ای ومشغول به کارمیشن .حالا پیمانکار چه مزیت های بدی داره دیگه از جایی شروع میشه که همش آشنا بازی وپارتی بازی گرفته تا اونجایی که یه کارگر رو راحت اخراج میکنه وحقشون رومیخورن وچیزای دیگه که جای بحثش نیست

  • عباس قاشد مالیان یزدی

    تمام کسانی که مخالفت با این طرح دارند ، دست در کاسه پیمانکاران مفت خور و دزد دارند، پیمانکاران از دولت میخورند ولی حاضر نیستند به کارمند و کارگر بدهند !!! به امید روزی که آه مظلوم مخالفان این طرح را چپه کند.

  • عباس قاشد مالیان یزدی

    نزدیک ۲۰ سال است در راه آهن جمهوری اسلامی ایران!! زیر نظر پیمانکاران زالو صفت داریم کار میکنیم ، وقتی به وزارتخانه و راه آهن در عباس آباد مراجعه میکنی، میبینی فقط عده ای پیمانکار دزد می آیند ، وقت ملاقات با کله گنده ها میگیرند ، زیر میزی میدهند ، ملک و خانه فلان جا پیشکش میکنند ، یک چای و قهوه هم میزنند و با مدیران خداحافظی میکنند و میروند ، کارمند و کارگر بدبخت هم در اقصی نقاط کشور در بدترین شرایط آب و هوایی زحمت میکشد و اخبار سایت ها را دنبال میکند و اندر خم یک کوچه!!! وزارت اطلاعات امیدمان بعد از خدا به شماست ، مگر اینکه خودتان هم شریک دزد و رفیق قافله باشید ! که آنوقت دیگر هیچ امیدی به اصلاح نداریم!!! الهم عجل لولیک الفرج

  • ناشناس

    سلام، بنده لیسانس مهندسی شیمی دارم چندین سال تو پروژه ها کار کردم هر پیمانکار رسید حقمو خوردو رفت، متاهل شدم با یه بچه به مدت 5 سال تا الان که هنوز ادامه داره به صورت روز مزد دارم کارای خدماتی شرکتی رو انجام میدم، در صورتی که جلو چشم خودم طرف مدرک دیپلم هم نداره چون اشنا داره استراحتش سر جاشه مرخصیش سر جاشه عیدیو سنواتو هزارتا پاداش سر جاشه ولی من که اندازه مدیر اونجا سواد دارم باید با ماهی 5 تومن سر کنم هزارتا منت هزارتا سرکوفت هزاربار اخراجم کنن هی برم التماس کنم دوباره برگردوننم، اخه تا کی باید ما زجر بکشیم چقد شرمنده زنو بچمون بشیم من همش 32 سالمه هیچ جایی نمیتونم برم سر کار هر جا میخام با مدرکم برم پیمانکار میگه نیرو نمیخام، یا مجرد میخایم، بسته بسته خسته شدیم از ای زندگی بخدا سکته کنیم دق کنیم خون ما گردن شماها هس ب والاه چندین بار میخاستم خودمو راحت کنم بخاطر بچه دوماهم تحمل کردم، من با زجر درس خوندم،

  • ناشناس

    باسلام آقای اناری به نظرتون .حق وحقوق پرسنل هایی که چند سال در ارگانهای مختلف با قراردادهای یکسال کار میکنن ضایعه نمیشه .که نیروی شرکتی هنوز 2سال نیست اومده بخواد رسمی بشه اگه دولت استخدامی هم داشته باشه .اول اولویت با نیروهای باسابقه چند سال کارکرده هست .نه نیروی تازه به کار گرفته شده شرکتی من خودم شخصا 14سال سابقه تم .اما هنوز به صورت قراردادی سالی هستم

  • منتظر

    20 ساله قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی هستم نه فرزند شهیدم نه ایثارگر نه بسیج فعال دارم نه نماز خونه میرم نه عضو گروه و دسته ای هستم. من و پدرم هر کدام دو سال با افتخار برای مملکتمون خدمت سربازی رفتیم شانس ما دوران صلح بود معلوم نیست تا کی باید تاوان جنگ نرفتن رو بدیم. کارم رو درست انجام میدم ولی ظاهراً درست کاری ملاک نیست. تو این 20سال استخدامهای عجیب و غریبی دیدم که حالم از سازمان استخدامی کشور بهم میخوره. واقعا انگیزه ای نمونده. اگه دقت کنید تمام سازمانها و ادارات دولتی دچار این دردند‌.

  • محسن

    اگر شرکت‌ها را جمع کنند پس چطور حق و حقوق مردم بچاپن بد بختی ما از آنجا شروع شد که خودمان مصلحتمان را نمی دانیم

  • محمدرضا جباری

    سلام انشالله به حق امام زمان. عج. این دفاع شما به نتیجه برسه چون واقعا ای مابین جیب خیلی ها داره پر میشه با زحمت بی وقفه کارگران و کارمندان
    من خودم راننده اتوبوس رانی هستم فقط حقوق م ۵ میلیون تفاوت دارد کنارش کلی مزایا دگه ما محروم هستیم...ما با چه ماشینی کار می‌کنیم اونا با ماشین نو واقعا خدا خودش درست کنه هر کی قبول نداره بیاد کارکرد ما رو ببینه اونا رو هم ببینه چرا حق زحمت کشی ما بره تو جیب یک عده بعد اونوقت ای بار مالی نیس پس چیه خداوند پشت وپناه اون عده ای که دارن دل و جون حق رو به حقدار میدن.....

  • ایوب

    سلام.این کارگران زحمت ازدکتری گرفته تارده وقبل ازتبدیل وضیعت باتجربه هایی که دارندباتوجه به کمبودنیروادرات درمکان استعدادوشغلی خودقرارندادندبعضیها شفارشی هستندکه به کمک استخدامیها جذب وفعالیت میکنندوتعدادبیشترکارگران درمکانهایی که بکارگرفتندمثل پستچی باموترسیکلت یانگهبانی یافضای سبزیابامدارک تحصیلی بالادرسخترین شرایط درشرکت نفت درادرات بکارگرفتندوحقوق یکسان پرداخت میکنندوحقیقتا مسولین ادرات سازمانها کارگران راتحت شرایط سختی قرارمیدهندوقتی هم اعتراض میکنندمیگوینداگردوست نداری بفرمابروشایدهم ازکارکنان رسمی اقوامی دارندمیخواهندانهاراجایگزین کنندوخیلی کارها میکنندشماهابی اطلاعیدلطفا ابتدابازرسان بی طرف به ادرات شرکتی اعزام تامحل سازمانی انهاراباکمبودمحل مربوطه وشغل منصوبی انها مطلع بعدمبادرت به تصویب واجرای مصوب بخواهیدخیلی ازمشکلات ادراجات برطرف میشودنه اینکه شمابشیندانجاوادارات هم هرچه خواستندبکنندبلانسبت میگویندبزدرفکرجانش است قصاب دنبال پی میگردامیدوارم پیشنهادجامعه ای برای نهادهای دست اندکارباشدموفق باشید

  • رحمت‌الله

    آقایون تشخیص گرفته اند این طرح ساماندهی کارکنان با سیاستهای کلان و اصل 44 مغایرت دارد در صورتیکه باید به ایشان گفت نه قربان با اصل بخور و بچاپ و اختلاس‌های کلان مغایرت دارد.که ذینفعان این شرکت‌ها یقیناً خودتان هستید .اما مخالفین پشت پرده این طرح اول شخص خود ریسی و بعد بخش بزرگی از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت اما کارگردان بیچاره را با این رد و بدل گردنها سرگرم دارند تا انتخابات پیش رو را بتوانند مطابق میل خودشان مهندسی کنند

  • رضا

    خدا وکیل هنوز عیدی و سنوات سال قبل ما رو ندادن پیمانکار میگه برید شکایت کنین من از تهران پشتم پره ای خدا ما چه گناهی کردیم تو دمای 50 درجه کار میکنیم

  • Negar

    مجلس. چرا. از حق حقوق کارگرها دفاع نمیکنه چرا ریس جمهور. ب داد. کارگرها نمیرسه طرح ایثارگران خیلی زود تصویب شد چرا. طرح بقیه سنگ اندازی میکنن.

  • جانباز

    خدایا خودت کمک کن اینجا دیگه رهبری شخصا باید عمل کنن ومداخله باید تکلیف ما روشن بشه این کشور دیکتاتوری هستش وخود مختار عمل میکنه یا نه بر عکس رهبر ونظامی داریم که دلسوزانه به فکر قشر ضعیف هستن شعار رئیس جمهور فراموش نمیکنیم اینبار دیگه همه چیز مشخص خواهد شد

  • جانباز انقلاب

    پسر بنده رو بردن سرکار کردن راننده استیجاری با تنها سرمایه زندگیش اما همه رو تبدیل وضعیت کردن جز راننده ها رو به حساب بنده جانبازم انشالا خداوند به داد همه کارگرا ومردم برسه

  • عدی

    آقا از جیب کارگر میزنن هیچ حقوق منصفانه ای هم ب رسمیت نمیشناسن ما نیروهای کارفرما هستیم یه شرکت پیمانکاری آمده روهم رفته ۵ نفر هستن و تمام نیروهای متخصص در زمینه بهره برداری و غیره نیروهای خود کارفرما ک اروندان هست می‌باشند پیمانکار فقط غذا و مایحتاج روزانه رو مهیا میکنه و هیچ تخصصی در زمینه نفت و بهربرداری نداره و ماهانه کلی پول از حق کارگر ب جیب می‌زند لطفا بفکر کارگران باشید کجای دنیا نیروی متخصص ۱۵تومن حقوق میگیره میدان نفتی آزادگان جنوبی اروندان

  • ناشناس

    ملکه ازاول هم می تونستیم هیچ کاری نمی کنن چون دیگه منفعتی برای دلالان نداره اوناکه سیرن خبرازبدبختیهای کارگران ندارن ملکه هیچ امیدی نداریم .خداازشون نگذره که مخالف می کنندباطرح ساماندهی

  • مرتضی

    ما از نیروهای شرکتی هستیم که برای یک اداره دولتی کار می‌کنیم با مدرک کارشناسی هر ماه حقوقمون کمتر میشه میانگین برای ما ماهیانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حقوق میدن با یه بچه و مستاجری و این شرایط اقتصادی موندیم چکار کنیم ‌تو اداره نیروی خدماتی نداریم کار نظافت هم باید انجام بدم در حالیکه اصلا وظیفه من نیست چه ظلمی بالاتر از این.خواهشا کمکمون کنید

  • علیرضا

    تا این مجلس ( منظورم دوره خاصی نیس و کلی عرض می کنم ) و دولت هست !! همش سرکاری و دروغ است . مگر می شود این همه در کلام و عمل تناض باشه ، شاید بعد حدود ۳ یا ۴ سال بعد تصوتب این قانون ناعادلانه و کاملا ظالمانه ، هر سال بحث ساماندهی کارکنان و کارگران زحمت کش مطرح بوده و هست ولی دریغ از عمل و یه کلام روراست . هیچ مجلسی تا به امروز یه بار برا همیشه وارد عمل نشده و فقط فقط وعده و وعید و حرف حرف حرف ...

  • حسین

    لعنت به مخالفین طرح ایشالا روزی برسه ک خودتون ب گدایی بیفتید

  • ناشناس

    با سلام.اون اقای که نوشته من شرکت دارم و تامین نیرو میکنم و عادلانه در مورد ما قصاوت کنید شما رو همین بس که اگر سود براتون نداشت اونم سود خیلی خوب تا حالا ول کرده بودید میرفتید دنبال کار دیگه ای.بس کنید از بسکه دروغ گفتید.

  • علیرضا

    قضیه ارگانها سازمانهاوشرکتهاوکارگران یاکارمندان شرکتی مثل قضیه کشاورزومصرف کننده است اگراین بین دلال نباشه قیمت‌ها خیلی پائین تره

  • ناشناس

    اهای دولت اگر دیر کنی اهای مجلس اهای شورای نگهبان اهای ایزیلایف های مصلحت دیر کنید کارگران خوشان روزی حکومتتونو تعقییر خواهند داد لعنت ب مفت خوری حکومتیان ک خودشون تو نقش دزدی مثل بیمانکارند

  • ناشناس

    شرکتهای

  • عدل

    کاملا واضح وآشکاره که چه کاسه ایی زیر نیم کاسه هست.

  • تبعیض

    توی این کشور خدا هم قدرت ندارد تنها چیزی که قدرت دارد سهمیه هست.لعنت به همتون

  • ناشناس

    چرا فکری به حال ما نمی‌کنند ۱۵ سال شرکتی هستیم

  • جعفر

    وقتی مردم از بی عدالتی حکومت از حق کشی و بدترین روشن زندگی را به مردم تحمیل کردن باید هم انتظار آمدن به خیابان و بر علیه این حکومت فاسد شعار بدهند .این مملکت بی صاحب هست که مجلس و نمایندگان مردم صدای ۸۰ درصد موافق دارند و اینطور ۴ تا آخوند ۹۰ ساله بخاطر سودخودشان اینطور مجلس را بی ارزش می‌کنند. بخدا در مجلستان را ببندین وقتی نمی توانید یک طرح را تصویب و به قانون تبدیلش کنید .ناتوانی و مشکل از نمایندگان هست ۴ ساله نتوانستی کاری بکنید بعدا هم نمی‌کنید

  • شرکتی

    نمیشه طرح رو کلی بسپارید به خود آقایون شورانگهبان..بگید هر قانونی خودتون میخاهید برای دوستانی که ازشون حمایت میکنید که این طرح به جای نرسه بنویسید.یه آدم بی سوادم متوجه هسته که شورانگهبان با ابن ایرادات الکی به نفع آقایون داره کارمیکنه..تازه ممکنه چند نفرشونم در شورای نگهبان وجود داره..کجای دنیا دیدید مجلس طرح رو تایید کنه بعد شورای این طرح رو رد کنه.خدای خیلی خنده داره..پس انتخابات مجلس سوریه و مجلسی ها بی سواد دن و عالیشون هیچی نمیشه..اونای که درحوزه درس خوندن بعترقانون رو میدونن..خخخخخخخخ..یعنی آقای قالیباف ریس مجلس تو بی سوادی با اون همکارهی مجلسیت..اینو میرسونه دیگه..ای کاش خود ریس جمهور محترم که اینقد خدای داره شب و روز زحمت میکشه بدست بگیره خیلی بهتره..آقای ریسی تورو خدا دولت این طرح و یا تغییر وضعیت ها رو اوکی کنید.فردایه که شورانگهبان دولت رو هم بی سواد میدونه..رهبری عزیزم انشاالله که درد دل های ما به گوش تون برسه و امید ما فقط شماید رهبری عزیزم.دیگه دارن ابروی مجلس یها رومیبرن.ما دیگه داریم شک میکنیم که مجلسی ها چیزی بلد نیستن توکشور.خواهش میکنیم از شما بزرگوار تا ابروی کشوعزیزمون.انقلاب مون..شهیدان مون رو زیرسواد نبردن خودتون بی زحمت با ریس جمهورمحترم راه زنی کنید راجب این طرح.حیفه با آبروی شما رهبری عزیز و جمهوری اسلامی یه عده بازی دارن.میکنن و مجلی رو زیر سوال میبرن.افتخار ایران ما هستید رهبری عزیزم.خواهش میکنم..خودتون و ریس جمهورمحترم دست بکاربشید و تکلیف این تغییروضعیتها رو روشن کنید که آقایون دارن ابروی نظام رو میبرن زیر سوال..با اینا ایرادات و ابهامات بخدا ابروی انقلاب مون دهره زیرسوال میره..طرحی که دوبار نکه چندبار از زیردست مجلسی ها رد شده و حتی رای دادن یه عده بخاطر منفعت شون بیام.نه تنها مجلسی هارو بیسواد بخوانن بلکه انقلاب مارو هم زیر سوال میبرن..خرس ما بچه های انقلاب اینکه ممکنه این طرح بعد و یا چند وقت دیگه سروصدای به پاکنه که ابروی مجلس جمهوری اسلامی ایران زیرسوال بره..به داد ابروی انقلاب مون بشید خواهشا..آقای ریسی شما که شب و روز زحمت میکشید و این طرح واقعا برما مردم عادی هم روشنه که بارمالی نداره..چون شما شخصا به این عده نیروعای قراردادی وشرکتی قول دادید..هم به قول تون عمل میشه و هم میتونید اینو با کجک دولت تون به سرانجام برسونید..نزارید اینقد مجلس ما بی ابرو بشه..واقعا دوست ندهریم با ابروی رهبرعزیزمون لطمه بخوره..جوون مون رهبری مونه..پس این تغییر وصعیتها رو خودتون بدست بگیرید تا انقلاب مون لطمه نبینه ..که فردا شبکه های اون ور اب مجلس ما رو به مسخره نگیرن با این وضعیتی که درست شده..خیلی ممنون هز ریس جمهور زحمتکش کشورمون ایران..و مجلسی های محترم..و بخصوص رهبر عزیزمون..که خداسلامتی بده همیشه به این بزرگوار.علی یار همه شما زحمت کشی ها و درود بر خون پاک شهدا

  • ناشناس

    هر دم از این باغ بری میرسد

  • علی

    چه مجلس چه شورای نگهبان همه بی سواد هستند
    مفت مفت دارن حقوق میلیاردی میگیرند و بچه های انها یا برای خودشان شرکت دارند سود میلیاردی میکنند یا دارن اروپا به ریش ما می خندند

  • همسر یک پاکبان زحمتکش

    درد وبلای دولت احمدی نژاد بخوره تو سرشون سال ۹۲ همه نیروها استخدام رسمی کردن. ولی حالا اینا همه مردم رو دارن از گشنگی میکشن خدا لعنتتون کنه انشالله هرچی از جیب کارگر برمیدارین خرج بیماری لاعلاج زن و بچه تون کنین.

  • ناشناس

    وجدانن شماپیمانکاران خونخوارچطوربااین همه اه ونفرین دست ورنمیدارین دلتون به حال بچه هاتون که باهزارآه ونفرین این پولوازکارگرمیدزدین ومیبرین سرسفره بچه ات نمیسوزه،ولی دل سوختن چی؟شمابه حرامی عادت کردین لعنت خدابرزن بچه اون کسی که بااین طرح مخالفه

  • مهدی

    با سلام
    من یک سوال دارم
    ایا کسانی که این اواخر رسمی قطعی شدند ازمون دادند یا بار مالی نداشتن ؟
    این چه عدالتی است که با نگاه موردی عوض میشود
    مگر نگاه مغرضانه و عمدی عدالت است
    شرکتی بدبخت الان دارد در ان مجموعه کار میکند اگر کارش درست است این همه مواد و تبصره ندارد و اگر کارش درست نیست اخراجشان کنید تا دیده شود که در نبود نیروی شرکتی چه بلایی بر سر ان مجموعه می اید

  • ناشناس

    دیگه مسخرشو درآوردن از بس حق این مردمو خوردن دیگه عادت کردن بسه این همه دزدی از بیت المال وکارگرزحمتکش خجالت بکشید دزدی هم حدی داره یه پاتون لبه گوره دیگه بس کنید

  • امیر

    شرکتهای پیمانکاری مال فرزندان آقازاده و مسولین تراز اول کشوری هستند.به همین دلیل امکان حذف شرکتهای واسطه ای وجود ندارد.

  • ناشناس

    من واقن تاسف میخورم چطورین مصوبه برای ایثارگران که همه رسمی شدن بار مالی نداشته ولی برای کارگران بدبخت که پدران شان ایثارگر نداشتن بار مالی داره،چون عدالت وجود نداره،چون قانون نیست و نظارت وجود نداره،اگه قانون بود که حق کارمند که چندسال بدبخت منتظر رسمی شدن هست ولی یکی با یک سال سابقه اومده دست چپ و راست بلد نیست نیروی رسمی دولت شده چرا چون ایثارگر هست آیا اینا بار مالی نداشته این حق و پول کی هست داره بی عدالتی میشه

  • ناشناس

    جاسوسان انگلیس وضدانقلاب وگرگی در لباس میش تا بوده به این مملکت ونظام خیانت کردن ومیکنن وحالا هم بازم دارن به قشر زحمت کش شرکتی وبقیه خیانت میکنن وخیانت به انقلاب وخون شهدا در خون زاتشون بوده وهست لعنت به خائنین به نظام جمهوری اسلامی ولعنت به کسانی که دارن با حق وحقوق کارگران خیانت میکنن

    • ناشناس

      فقط همه سر کاریم

  • وحید

    سلام
    اصلآ کار مجلس کارشناسی شده نیست ،اگه بود چرا نماینده های کله گنده شورای نگهبان و ... هم بودن که طرح اصلاحی رو دوباره تصویب وبه شورا ارسال کردند.خوب اون موقع ایراد میگرفتن.
    دار و دسته حاجی طوسی...

  • ناشناس

    هر کسی که با طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی مخالفت میکند خدا نیست و نابود کند.

    • ناشناس

      فکر کنم خدا هم مونده با اینا چیکار کنه،

  • ناشناس

    بخدا خسته شدیم از این همه وعده و وعید از این همه دروغ دو سال است که این طرح به امروز و فردا میکنید بس نیست این همه اذیت و ازار خدا از باعث و بانی مخالفت این طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی نگذرد.

  • محمد یوسف دژکامه

    با سلام واحترام
    شعار آقای رییس جمهور در مناظرات این بود که چرا در یک اداره در یک اتاق ۵ نفر با کار برابر ولی نوع استخدام و حقوق متفاوت باشند،به استناد اصل ۱۲۶ قانون اساسی رییس جمهور مسئولیت امور استخدامی را خود مستقیما بر عهده دارد،که متاسفانه خود دولت با این طرح مخالفت می کند چرا که منافع خیلی ها در وجود شرکتهای دلال و واسطه است

  • رضا

    شرکتها هم مال خودشون هستن دست خودشون از بخور بخور کوتاه میشه وگرنه شرکت چه باری از دوش دولت برداشته همون پولو یه درصدیش که حق زن وبچه نیروی شرکتی هست برمیدارن بقیش با هزار دردسر و ناز کردن به نیروی شرکتی میده

  • علی اکبربخشی پور

    بنام خدا
    شورای نگهبان باید حافظ قوانین اسلام باشد.کجای قرآن ویا سیره ی 14معصوم نوشته که یک شرکت را شما بین دولت و کارگر قرار بدهی،کارگر بیچاره عرق بریزد و شما حق ودسترنج او را به یک واسطه بدهی وآن واسطه زیر کولر از صبح تا شب بخوابد وبیش از نصف حقوق کارگر را به جیب بزند.این چه ظلمی است که در حق مردم خودمی کنید؟آیا از خدا وحساب وکتاب آخرت نمی ترسید؟چطور در پیشگاه خدا ودرحضور 14معصوم و124هزار پیامبر از این عملکرد خود واز این ظلمی که به مردم خود کردید، ومی کنید،دفاع می کنید؟ امان از بی سوادی وکمبودعقل وخرد در دولت،شورای نگهبان و مجمع تشخیص و...همین الان دولت حق وحقوقش یک کارگر را کامل می پردازد ولی شرکت های واسطه ای آنرا به جیب می زنند.آیا این مطلب را به یک بچه ی 5ساله هم بگویی تایید میکند.تاییدمی کند که این طرح هیچ بارمالی برای دولت ندارد.فقط باعث می شود این حقوق کامل به کارگر برسد.اما این دولت شیاد ودر راس آن آقای لطیفی با آن مخالف است.چون در بودن شرکت های واسطه ای منافع دارد.فقط مجلس دراین مدت از حقوق کارگران به حق دفاع کرده است.وشخص آقای رییسی علیرغم حرف،مخالف برقراری عدالت پرسیدن حق به کارگران است.آقای رییسی فقط در مراسمات مختلف یک سخنرانی در مورد کارگران و عدالت حقوقی ایشان صحبت می کنند وپشت صحنه به آقای لطیفی دستور می دهد که با تمام توان وقوا حتی تا مجمع تشخیص مصلحت با این طرح مخالفت کند.من از شورای نگهبان می خواهم که یک نفر نماینده ی واقعی کارگران را به صحن شورای نگهبان احضارکند وبا اطلاع کامل از مسأله اظهارنظر نماید.من ناامیدم از مجلس،شورای نگهبان و....من 20سال است با مدرک مهندسی مخابرات و الکترونیک در دانشگاه شیراز شرکتی ام و7/5ملیون حقوق می گیرم.نهایتا درصورت عدم تعیین تکلیف از دانشگاه خارج می شوم یا برای کار به خارج از کشور می روم.چون این کشور نیازی به نیروی متخصص ندارد.فقط این مملکت برای یک عده ی خاص است که با مدرک دیپلم و بدون کمترین تخصص،فقط با یک سال سابقه به صورت مستقیم،استخدام رسمی می شوند.وبقیه ی مردم برده هستند.وبا روش برده داری نوین،اداره می شوند وحقوق می گیرند.

  • ناشناس

    این آقایی که گفت اون موقع که از طریق شرکتها جذب شدین شرکتها خوب بودن الان شدن رانت، عرض کنم وجود شرکتها در ادارات از ابتدا خلاف قانون بوده ، پیمانکار برای بالا کشیدن حق و حقوق کارمند و کارگر به ناظر رشوه میده با مسئولین ادارات تبانی میکنه برای بستن دهان یک سری از مسئولین اداره اونها رو سهامدار شرکتش میکنه به هر مسئولی که باهاش سر و کار داره رشوه میده مشکلات مالیشو حل میکنه تا بتونه راحت حق و حقوق پرسنل بالا بکشه ، هیچ تخصصی نداره هیچ آورده ای نداره تمام تجهیزات و امکانات مال خود دولته هیچ سرمایه ای با خودش نمیاره از تجهیزات استفاده میکنه و مبلغی که تو قراردادش با دولت بابت نگهداری تجهیزات گرفته هزینه نمیکنه و این باعث کاهش عمر مفید تجهیزات میشه به هر نحوی از حقوق و مزایا و خیلی چیز های دیگه که حق نیرو هست میزنه تو قراردادها دست میبره به نفع خودش ، خلاصه اینکه گربه هیچ وقت برای رضای خدا موش نمیگیره پیمانکار اومده تا جیب خودشو پر کنه و با رشوه دادن قانون رو میخره عوض میکنه و دور میزنه و خنده دار اینجاست که میگن پیمانکار کمک دولته پیمانکار فقط یه واسطه هست که تنها کارش اینه که حق و حقوق پرسنل از دولت بگیره کچلش کنه بعد بده به نیرو و آخرش اینکه یه صورت وضعیت تنظیم میکنه که یه پول مفتی از دولت بکنه
    گفتنی زیاده ولی در همین حد خلاصش کردم والسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان