آخرین خبر از اجرای قانون خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از اجرای قانون خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

آخرین خبر از اجرای قانون خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون خرید تضمینی گندم مهمترین دستاورد دولت سیزدهم است چراکه گندمکاران را نسبت به تحویل محصول خود به دولت تشویق کرد.

علیرضا نظری افزود: اصلاح ۲ تبصره از قانون خرید تضمینی ۱۱ قلم از محصولات اساسی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ تصویب شد.

وی ادامه داد: وزارت کشاورزی براساس قانون ابلاغی شورای سیاستگذاری و قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی را با ترکیب وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و دارایی، ۲ ناظر از مجلس شورای اسلامی و پنج نفر از تشکل های کشاورزی برای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نتیجه نشست های این شورا خرید هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته بود.

نظری اظهار کرد: با توجه به اجرای درست قانون خرید تضمینی در این شورا و توسط وزارت جهاد کشاورزی تا چند روز قبل ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری شد که نسبت به پارسال خرید گندم ۲ برابر افزایش داشته است.

وی گفت: تا رسیدن به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن خرید گندم که مصرف آرد نانوایی ها و آرد صنعتی و موارد دیگر است و خودکفایی تولید گندم راه زیادی نداریم .

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دولت در اجرای قانون قیمت گذاری گندم ، سال آینده به خودکفایی در این محصول برسیم.

نظری گفت: دولت سیزدهم در تامین نهاده های دامی به عنوان زیرساخت تولید، حمایت از تولیدکنندگان برنج و چای و جلوگیری از قطع برق چاه های کشاورزی با تدابیر و راهکارهای نتیجه بخش، این آسیب ها را مدیریت می کند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان