رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان موجب بهبود معیشتی معلمان نشده!

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: آن طور که باید رتبه‌بندی معلمان منجر به بهبود وضعیت معیشتی معلمان نشده است و انتظار می‌رود در کنار رتبه‌بندی از سایر سازوکارها برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان بهره برده شود.

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان موجب بهبود معیشتی معلمان نشده!
صفحه اقتصاد -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره وضعیت حقوق و مزایای معلمان و فرهنگیان گفت: آن طور که باید رتبه‌بندی معلمان منجر به بهبود وضعیت معیشتی معلمان نشده است و انتظار می‌رود در کنار رتبه‌بندی از سایر سازوکارها برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان بهره برده شود.

وی افزود: شرایط معیشتی و حقوق و دستمزد معلمان اصلاً مساعد نیست و بهتر است دولت برای اصلاح این شرایط تلاش کند. از سوی دیگر سازمان اداری و استخدامی کشور در این مسیر باید تمام تلاش خود را به کار گیرد ولی متأسفانه توان این را ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نظام پرداخت و توزیع درآمد در کشور با مشکلات و ایرادات وسیعی مواجه است که بازنگری در این شیوه امری مهم و ضروری است و به نظر من بایستی نگاه جدیدی در سازمان اداری و استخدامی به وجود آید.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه معلمان جزء قشر تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند، گفت: وضعیت معیشتی معلمان و عدم کفایت حقوق و دستمزدهایشان سبب شده تا کمتر مطالعه کنند و بیشتر به مشاغل دوم و سوم بپردازند و به همین دلیل معلم نمی‌تواند معلوماتش را مدام ارتقا و به‌روز کند و در نهایت در برابر پرسش‌های گوناگون دانش‌آموزان یا جوابی ندارد بدهد یا قانع‌کننده نیست، پس لازم است معلم دغدغه معیشت نداشته باشد.

وی یادآور شد: من صحبتی با رئیس سازمان اداری و استخدامی داشتم و به او گفتم با این وضعیت حقوق و مزایا یک معلم چطور زندگی کند؟ در پاسخ به من گفت اصلاً آماری از آموزش و پرورش نداریم و این وزارتخانه آماری به ما نمی‌دهد! درصورتی که رئیس سازمان اداری و استخدامی معاون رئیس جمهور است و باید این مشکلات را به رئیس جمهور منتقل کند یا از وزیر مطالبه کند که آمارها و اطلاعات لازم را در اختیار سازمان اداری و استخدامی بگذارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یازدهم تأکید کرد: متأسفانه فضای بدبینی در آموزش و پرورش و در میان معلمان بسیار زیاد شده و در انتهای سال گذشته این بدبینی به عینه قابل مشاهده بود و دلیلش هم این است که به قانون به درستی عمل نمی‌شود. متأسفانه نظام توزیع درآمد اصلاً عادلانه نیست و باید اصلاح شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • رضا

    ای کاش یک نفر فقط و فقط یک نفر مشفق، مسئول، فهیم در مجموعه دولت بود ای کاش یک نفر منطقی در مجموعه سازمان برنامه و بودجه بود ای کاش یک نفر پیگیر در صندوق بازنشستگی بود ای کاش یک نفر نماینده دلسوز در مجلس شورای اسلامی بود فقط یک نفر که ما بازنشسته های 1401 را دریابد بفهمد. یعنی هیشکی نیست واقعا جلل الخالق قانونی تصویب شد اما چرا نامتوازن اجرا می کنید. ما هم که مشمول قانون رتبه بندی شدیم. چرا بی خودی به بهانه عدم پرداخت کسور 1400 از مهر مزایای رتبه بندی ما رو قطع کردید؟؟؟؟!!!!!!.
    واقعا حتی یک نفر نیست پاسخگو باشد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان