آخرین روند وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس

گودرزی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح جزییات روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

آخرین روند وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس
صفحه اقتصاد -

عباس گودرزی گفت: ابتدا دایره شمول این طرح نیروهای شرکتی و سایر عناوین مشابه و قراردادی را دربر می‌گرفت، در ادامه مسیر، به جهت اینکه بتوانیم کار را پیش ببریم و با دولت به توافق و تفاهم برسیم، قراردادی‌ها از طرح حذف شدند و مقرر گردید با همکاری دولت به صورت مجزا لایحه‌ای در خصوص آن‌ها تدوین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بعد از آن در صحن مجلس شرکتی‌ها و سایر عناوین مشابه مصوب شد و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و به جهت مخالفت دولت و ابهاماتی که وجود داشت مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و برخی اصول دیگر شناخته شد.

وی تصریح کرد: در نهایت جلسه‌ای با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان و اعضای کمیسیون اجتماعی در محل این کمیسیون در خصوص رفع ایرادات این

طرح تشکیل شد و در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که طرح مذکور را صرفا در این مقطع و فقط برای نیروهای شرکتی مورد تصویب و پیگیری قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که از تاریخ تصویب این طرح، نیروهای شرکتی تا پایان سال ۱۴۰۱ به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند و این شرکت‌ها از واسطه‌گری در تامین نیروی انسانی حذف شوند. این مصوبه به صحن علنی ارجاع داده شده و در دستورکار قرار گرفته است و چنانچه توسط هیئت رئیسه قرائت شود نتیجه به رای گذاشته خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به فضای مجلس پیش‌بینی می‌شود که این طرح با عدد بالایی به تصویب برسد و چنانچه به تایید شورای نگهبان نیز برسد جهت اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

منبع: بازار
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان