پایان نافرجام ساماندهی استخدام کارکنان دولت

به نظر می آید طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس به نقطه پایانی رسیده است.

پایان نافرجام ساماندهی استخدام کارکنان دولت
صفحه اقتصاد -

حسین گودرزی در مورد آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به احتمال زیاد این هفته در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد چگونگی رفع ایراد شورای نگهبان به بار مالی ناشی از این طرح اظهار داشت:‌ طبق اصل ۷۵ قانون اساسی طرح‌ها در صورتی قابل پیگیری در مجلس است که در آن شیوه تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد بنابراین در این طرح مصوب شد که اجرای آن بدون افزایش هرگونه بار مالی برای دولت باشد.

وی یادآور شد که در قالب این طرح قرار است قرارداد نیروهای شرکتی در سقط اعتبارات دولت به قرارداد کارمعین تبدیل شود و شرکت های واسطه تامین نیروی انسانی حذف شوند.

به گفته این نماینده مجلس، با این اقدام و با حذف شرکت های واسطه ای، حقوق و مزایا به صورت مستقیم به کارکنان پرداخت می شود و بنابراین دولت می‌تواند در سقف اعتبارات و منابع خود بار مالی این طرح را مدیریت کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس اضافه کرد: در آخرین جلسه بررسی این طرح مصوب شد که شرط دو سال اشتغال برای تغییر قرارداد کارکنان به پایان سال ۱۴۰۱ تغییر کند؛ به این ترتیب افرادی که اسفند ماه سال گذشته به صورت شرکتی در نهادها و ادارات دولتی مشغول به کار شدند، مشمول این طرح می شوند.

در هفته‌ای که گذشت، نشست‌هایی در کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط با نهایی کردنِ رفع ابهامات و ایرادات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار شد.

یکی از بحث‌های مطرح شده در این طرح، بحث بار مالی طرح است که ظاهراً قرار است نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم شوند؛ وضعیت نیروهای قراردادی هنوز نامشخص است.

براساس گفته‌های اعضای کمیسیون اجتماعی، فعلاً در این مرحله فقط نیروهای شرکتی مشمول طرح می‌شوند و ساماندهی قراردادی‌ها برعهده‌ی خود دولت گذاشته می‌شود.

بعد از پایان رفع ابهام طرح در کمیسیون اجتماعی، طرح در نوبت صحن مجلس قرار خواهد گرفت. اعضای پویش شهید هادی (پویش سراسری طرح ساماندهی متشکل از کارگران بخش‌های مختلف) می‌گویند امیدواریم این بار کار به سرعت انجام شود و طرح به زودی در این هفته به تصویب نهایی برسد.

به گفته‌ی این نیروها، حذف پیمانکاران اگر مصوب شود، می‌تواند یک دستاورد بسیار مثبت باشد، به شرط آنکه هرچه زودتر قبل از پایان کار مجلس یازدهم، طرح به تصویب نهایی برسد و برای اجرا ابلاغ شود.

این نیروها می‌گویند: از آنجا که ابلاغ طرح به معنای اجرای فوری آن نیست و برای اجرا باید آیین نامه نوشته شود، هرچه کار زودتر به سرانجام برسد، پیمانکاران سریع‌تر از نهادها بیرون می‌روند.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • علی بیرنگ‌

    تشکر و سپاس ازنمایندگان محترم.. کمیسیون محترم پیگیر این امر مهم جهت بازگرداندن حق چندین وآرزو وامید نیروهای. خدوم ومظلوم شرکتی هستند

  • فاطمه میر

    کاش بدونید ما هر شب خواب استخدام میبینیم. باهزار بدبختی از محرومترین روستاهای کشور درس خوندیم، هرجا کار کردیم بدون بیمه و سابقه.

  • علی اروجی

    پدر ما را در آوردن
    یا آره یا نه دیگه
    ویه مدام پاسکاری میکنن

  • علی اروجی

    نیروهای قراردادی که ماشاءالله حقوق شون خوبه و کمی از رسمی ندارن ، مهم نیروهای پیمانکاری هستن

  • علیرضاخلیلی

    اگراین طرح اجراشده مثل این می ماندکه میلونهازالوکه خون یک بدن انسان رامیبلعندبکجاازاون بدن کنده شده وبینارجان تازه ای می‌گیرد.انشالله که اجراشده.

  • امین

    پدر ما در اومد پس کی انجامش میدن....بزک بمیر تا بهار بیاد...۲۶ ساله کارگر پیمانکارم

  • ناشناس

    میلیون ها نهضتی چشم انتظار این طرح هستند....نهضتی های زحمت کش با مدارک ارشد و دکتری...با داشتن ۱۲سال سابقه مستمر.... همچنان بلاتکلیف..‌.
    این حق نیست...
    شما بر اریکه قدرت نشسته اید بابت هر لحظه درنگ و تاخیر در روند تصویب...باید جوابگو باشید

  • مینا

    اگر دولت میدانست اداره کردن کلاس های ۴۰نفره غیر استاندارد و راضی نگه داشتن پدر ومادر دانش آموز چقدر سنگین وپوست کن است نمی گفت بار مالی نداریم میگفت آنها که باعشق کارمیکنند ماهم برای خریدخدمت فرهنگی قدمی برداریم

  • قاسمی

    اخه چرا انقد با روحیه کارگر بازی میکنید!!!
    واسه چی تیتر زدین پایان نافرجام!!!
    یا سواد ندارین یا شعور.

  • موسوی

    سلام آیا نیروهای حجمی هم جز این ساماندهی میباشند

  • رمضانعلی.اسدی

    دارندگان کارت ایثارکارکنان سال۶۰تا۶۲حق وحقوق به ایندولت است این کارت به تاییدیه نیروانسانی تهران است اکرقابل قبول است جطوری اعطلا بیابیم

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان