تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

با گذراندن ماه رمضان در ابتدای سال 1402 دیدیم که امسال دو ماه رمضان در تقویم وجود داشت، در این مطلب خواهیم دید که ماه رمضان در اواخر این سال در چه روزی قرار دارد.

تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم  ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

شروع ماه رمضان در تقویم قمری می باشد و در تاریخ هجری شمسی روز ثابتی ندارد و هر ساله در تقویم شمسی کشور در گردش است. بهمین دلیل تاریخ دقیق شروع ماه رمضان را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و ماه نزول قرآن و مهمانی خداوند است. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است، در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود و نفس های شما تسبیح، خواب شما پرستش، عمل هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است. ماه رمضان در ایران و در تقویم شمسی ما تاریخ ثابتی ندارد.

در سال ۱۴۰۲ دو ماه رمضان وجود دارد، ماه رمضان را در این سال یک بار در بهار گذراندیم  و بار دیگر در زمستان همین سال خواهیم داشت..

ماه رمضان اول سال ۱۴۰۲ مصادف بود با پنجشنبه ، ۳ فروردین و ماه رمضان دوم سال ۱۴۰۲ مصادف است با دوشنبه ، ۲۱ اسفند می باشد.

ماه رمضان2

تاریخ شروع ماه رمضان امسال

تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم شمسی :

دوشنبه ، ۲۱ ماه اسفند ۱۴۰۲

تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم قمری :

۱ ماه رمضان سال ۱۴۴۵ 

تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم میلادی :

11 ماه مارس سال 2024

ماه رمضان1402

اوقات شرعی ماه رمضان ۱۴۰۲

اوقات شرعی شامل زمان اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب، اذان مغرب و نیمه شب شرعی است. با توجه به اینکه در ماه رمضان روزه بر مسلمانان واجب است و افراد روزه دار باید از زمان اذان صبح تا اذان مغرب از انجام فعالیت‌هایی مثل خوردن و آشامیدن که باعث باطل شدن روزه آنها می‌شود اجتناب کنند، بنابراین زمان دقیق اذان صبح و اذان مغرب در این ماه اهمیت بیشتری نسبت به ماه‌های دیگر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان