اطلاعات درمورد بلیط هواپیما پیش از پرواز

پیش از سوار شدن به هواپیما ضروری ترین کار دانستن اطلاعاتی است که بر روی بیلط هواپیما نوشته شده در این مطلب به جزئیات و اطلاعاتی که به صورت استاندارد روی بلیط هواپیما درج می‌شود، پداخته ایم.

اطلاعات درمورد بلیط هواپیما پیش از پرواز
صفحه اقتصاد -

زمانی که تصمیم به سفر می‌گیرید و سفر هوایی مد نظر شما است، پیش از هر چیزی باید برای خرید بلیط هواپیما، اقدام کنید. این کاغذ ساده یا فرم الکترونیکی بلیط هواپیما، حاوی اطلاعات مختلفی است که هم باید از صحت و دقت آن‌ها مطلع شوید و هم نسبت به هر یک، آگاهی کامل داشته باشید.در ادامه با ما همراه باشید.

اطلاعات روی بلیط هواپیما

همان‌طور که اشاره کردیم روی هر بلیط هواپیما، اطلاعات مختلفی ثبت شده است. اطلاعات مهمی که روی بلیط مسافر در هر پروازی درج شده است، شامل موارد زیر هستند:

اطلاعات مسافر

بلیط پرواز شما، باید شامل نام کامل (نام و نام‌خانوادگی) به فارسی و انگلیسی باشد. همین‌طور انتظار می‌رود که شماره مسافری نیز به صورت معمول روی بلیط درج شده باشد. حتماً دقت داشته باشید که پس از دریافت بلیط (به‌صورت کاغذی یا الکترونیکی)، از صحت اطلاعات مسافر روی آن، مطمئن شوید. اشتباه بودن تایپی نام و نام‌خانوادگی شما در فرودگاه و موقع پرواز، دردسرساز خواهد شد و لازم است که حتماً از قبل، این موارد را برطرف کنید.

جزئیات پرواز

روی بلیط هواپیما، نام فرودگاه مبدأ و مقصد، کد خط هوایی و شماره پرواز، درج شده است. این کدها به‌طور جهانی و تحت یک استاندارد هستند و امکان شناسایی آسان پرواز در خطوط هوایی و فرودگاه‌های مختلف را برای مسافران فراهم می‌کنند. همین‌طور روی بلیط هواپیما، شما باید تاریخ و زمان رفت را مشاهده کنید. درصورتی‌که بلیط رفت‌وبرگشتی باشد، اطلاعات برگشت نیز روی آن، درج شده است.

بسیار مهم است که این جزئیات مربوط به زمان و تاریخ پرواز و شماره پرواز را به درستی چک کنید تا با برداشت اشتباه، احیاناً پرواز خود را از دست ندهید.

تاریخ و زمان پرواز، به دو صورت فارسی و انگلیسی (تاریخ شمسی و تاریخ میلادی) روی بلیط هواپیما ثبت شده است. همین‌طور ساعت رسیدن یا Arrival Time را هم در همین بخش بلیط هواپیما داریم. اگرچه گاهی اوقات ممکن است که به دلایلی پرواز شما تاخیر داشته و نیاز باشد که مدتی را در فرودگاه منتظر بمانید یا به دلایل دیگری دیرتر از زمان اعلام و ثبت شده روی بلیط، به فرودگاه مقصد برسید.

بلیط هواپیما

نوع صندلی و خدمات

در بیشتر مواقع روی بلیط هواپیما، نوع صندلی و خدمات تخصصی مسافر درج شده است. به‌طور مثال این که شما کلاس کابین اکونومی یا بیزینس یا فرست کلاس را خریداری کرده باشید، روی بلیط مشخص خواهد بود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید بسته به نوع کلاس کابین که رزرو کرده‌اید، خدمات و سرویس‌دهی متفاوتی دریافت خواهید کرد و حتی خود صندلی شما نیز در پرواز، تفاوت‌هایی دارد.

ازاین‌رو بهتر است که قبل از خرید بلیط هواپیما، به تفاوت‌های میان کلاس‌های پروازی، دقت داشته باشید و مطابق با انتظار و البته بودجه خود، بهترین نوع صندلی پرواز را خریداری کنید. لازم به یادآوری است که کلاس فرست کلاس نسبت به بیزینس و اکونومی، گران قیمت‌تر است و مطابق با همین افزایش قیمت، خدمات و سرویس بهتری نیز به مسافران ارائه می‌دهد. با این حساب اگر قصد تهیه بلیط هواپیما ارزان داشته باشید، باید به سراغ کلاس اکونومی بروید.

میزان بار مجاز

برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از غافلگیر شدن مسافران، روی بلیط هواپیما، میزان بار مجاز هر نوع کلاس کابین را درج می‌کنند. این معمولاً شامل تعداد چمدان‌های مجاز، محدودیت‌های وزنی و هرگونه هزینه اضافی برای همراه بردن بار بیش از حد مجاز و تعریف شده است. با دنبال کردن و آگاهی پیدا کردن از این اطلاعات، می‌توانید برنامه‌ریزی درستی برای بسته‌بندی چمدان‌های خود داشته باشید.

گاهی اوقات با دانستن این میزان بار مجاز، شما تصمیم خود برای بسته‌بندی چمدان‌ها را تغییر داده و ممکن است برخی از وسایل و لوازمی که پیش از این در فهرست بار خود جای داده بودید را حذف کنید.

میزان بار

شماره بلیط پرواز

معمولاً یک شماره بلیط منحصربه‌فرد، روی بلیط پرواز مسافر درج شده است. این شماره مرجع، به‌عنوان شناسه رزرو شما عمل کرده و اغلب برای پیگیری هر موردی از شرکت هوایی یا هرگونه درخواست در خصوص پرواز و بلیط، مورد نیاز است. به‌طور مثال اگر قصد لغو کردن بلیط پرواز خود را داشته باشید، باید در تماس با شرکت هواپیمایی، همین شماره بلیط را اعلام کنید.

در حقیقت شما سه شماره خاص روی هر بلیط هواپیما دارید:

· شماره پرواز یا Flight Number

· شماره بلیط یا Ticket Number

· شماره مرجع یا PNR

اگرچه در مورد این شماره‌ها، چیزی برای چک کردن شما وجود ندارد، اما لازم است که حتماً این اطلاعات را در اختیار داشته باشید. به‌طور مثال روی بلیط هواپیما اصفهان مشهد ، تمامی این اطلاعات درج شده است.

مدل هواپیما

احتمالاً شما مایل باشید بدانید که قرار است سوار چه مدل هواپیمایی شوید. بسته به شرکت هواپیمایی، مدل‌های هواپیمایی مختلفی در خطوط پرواز فعال هستند و رفت‌و‌آمد می‌کنند. روی بلیط هواپیما، نوع و مدل هواپیما نیز درج شده است و شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل، درباره هواپیما و مدل آن، اطلاعات کاملی به دست بیاورید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان