پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی و مشهد فردا یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی و مشهد فردا یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی و مشهد فردا یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: امروز (شنبه) بارش برف و باران سبب احتمال یخ‌زدگی و باعث شد مسیرهای کوهستانی و مرتفع این استان چهره زمستانی به خود بگیرند.

یوسف بنی اسدی عصر امروز افزود: اینک بارش برف در جاده درگز-قوچان در محدوده گردنه تیوان موجب لغزندگی سطح این مسیر ترانزیتی شده است.

وی گفت: بارش باران نیز تردد خودروها را در جاده های شهرستان های مشهد، سبزوار، تربت جام، رشتخوار، خوشاب، زاوه و کلات تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی پیش بینی کرد امشب به دلیل برودت دما سطح جاده های کوهستانی و مرتفع در گردنه هایی مانند گوجگی در جاده مشهد-کلات، گردنه تیوان و گردنه های رباط سفید و رباط سنگ در مسیر مشهد به تربت حیدریه نیز دچار یخ زدگی شود.

بنی اسدی افزود: اکنون مه غلیظ موجب کاهش دید رانندگان در جاده های مشهد-کلات در محدوده گردنه گوجگی، تربت جام-صالح آباد در محدوده گردنه "کله مل" و نیز گردنه تیوان در جاده درگز-قوچان شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ترافیک خودروها در مسیر بزرگراه چناران-مشهد سنگین گزارش شده و تردد در این مسیر بسیار کند است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی، فعالیت سامانه بارشی تا روزهای میانی هفته جاری بیشتر استان را با بارش های رگباری همراه با رعد و برق، تگرگ و در نواحی کوهستانی و سردسیر با بارش برف همراه با کاهش دما تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ بیشترین حجم بارش ها برای فردا (یکشنبه) با آبگرفتگی معابر، روان‌آب و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی شده است.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر نیز مربوط به مناطق دارای استعداد کولاک و مه‌گیر است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان