پیش بینی آب و هوا فردا سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ | فردا کدام مناطق باران و برفی می شود؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی آب و هوا فردا سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی آب و هوا فردا سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ | فردا کدام مناطق باران و برفی می شود؟
صفحه اقتصاد -

کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: شدت بارش‌های امروز مربوط به استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، قم، لرستان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه افزود: امروز برای بیشتر مناطق کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش‌ها به شکل برف است.

وی ادامه داد: شدت بارش‌های امروز مربوط به شمال استان تهران، استان‌های البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، قم، لرستان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رخداد رگبار و رعدوبرق و تگرگ نیز پیش‌بینی شده است. همچنین در مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید می‌شود.

به گفته وی، امروز نفوذ گردوخاک از جنوب غرب به کشور پیش‌بینی شده است که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

نقشینه افزود: از اواخر وقت امشب از میزان بارش‌ها در کشور کاسته می‌شود و فردا علاوه بر اینکه در سواحل دریای خزر افزایش دما مورد انتظار است. در شرق و ارتفاعات البرز نیز رگبارها پراکنده خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، باران و برف برای برخی از مناطق شمال غرب پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه نیز بارش‌ها پراکنده است. برای چهارشنبه نیز شمال غرب و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و پنجشنبه بارش پراکنده در اردبیل، سواحل شمال و خراسان شمالی تداوم می‌یابد.

نقشینه افزود: در غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های تهران و سمنان، برخی مناطق شرق و شمال شرق، استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده که بارش در ارتفاعات به شکل برف است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، جمعه گستره بارش‌ها در برخی نواحی مرکز، شرق، شمال شرق و استان گلستان پیش‌بینی شده است. همچنین امروز شرق دریای خزر و خلیج‌فارس مواج است.

وی ادامه داد: تهران امروز و امشب، بارش باران همراه با رعدوبرق، رگبار و باد شدید دارد و فردا آسمان تهران صاف خواهد شد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۴ و کمینه دما ۱۲ درجه بالای صفر است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان