وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴٠۲ | هوای گیلان سرد می شود

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴٠۲ | هوای گیلان سرد می شود
صفحه اقتصاد -

کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد : پس از حدود یک هفته هوای صاف و آفتابی با استقرار سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز (سه‌شنبه) در استان، دمای هوا حداکثر تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: سامانه ناپایدار جوی و کاهش دما از بعدازظهر امروز در استان فعال می شود و این شرایط آب و هوایی تا شنبه آتی ادامه می یابد.

وی افزود: با ورود این سامانه ناپایدار جوی به تناوب شاهد بارندگی در برخی مناطق، وزش باد، رعد و برق، مه‌آلودگی و کاهش دما با طور متوسط بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد در سطح استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در ارتباط با ورود این سامانه عنوان کرد: با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها در این ایام ضروریست بهنگام رانندگی احتیاط لازم انجام شود و مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته رشت با سه درجه سانتیگراد خنک‌ترین و ازبرم شهرستان سیاهکل با ۲۶ درجه گرمترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت هشت درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: دریا امروز و فردا با بیشینه ارتفاع موج ۱.۵ متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: از شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد گیلان خواهد شد که بارش برف در ارتفاعات و باران در جلگه را موجب می شود و اطلاعات بیشتر در این زمینه بر اساس الگوهای جدید هواشناسی اعلام خواهد شد.

در زمان حاضر هوای مناطق مختلف گیلان نیمه ابری است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان