مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی:

بهره‌برداری از نخستین تصفیه خانه فاضلاب در معدن چاه‌گز آغاز شد

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران گفت: اولین تصفیه خانه فاضلاب در مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی و در سایت معدنی چاه‌گز به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از نخستین تصفیه خانه فاضلاب در معدن چاه‌گز آغاز شد
صفحه اقتصاد -

حمید رحیمی مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران در این باره توضیح داد: نخستین تصفیه خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد ریال احداث و راه اندازی شد که پس از خوداظهاری واحد و نمونه‌برداری صورت گرفته، نتایج آزمایشات بررسی و پس از مطابقت آن‌ها با استانداردهای ملاک عمل، تصفیه خانه مذکور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، وی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه خانه حدود ۱۰۰ مترمکعب در شبانه روز است، افزود: فاضلاب تولیدی از طریق انشعابات متعدد در خط انتقال جدید به طول دو کیلومتر و پس از عبور از دو چربی گیر در مسیر وارد سیستم تصفیه شده و تمامی پساب تصفیه شده به منظور آبیاری فضای سبز و  پایانه حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رحیمی بر اهمیت استفاده  از پساب تصفیه شده توسط تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، تاکید و تصریح کرد: استفاده از پروژه تصفیه خانه‌های  فاضلاب به عنوان یکی از سرمایه‌های موجود در بحران کمبود آبی محسوب می‌شود و لازم است اجرای تمامی ضوابط زیست محیطی مدنظر ما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان