صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

آخرین خبر از ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | سرنوشت طرح ساماندهی نیروهای شرکتی در گرو تایید این افراد

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آخرین خبر از ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | سرنوشت طرح ساماندهی نیروهای شرکتی در گرو تایید این افراد
صفحه اقتصاد -

در این گزارش به جزئیات کامل طرح استخدام کارکنان دولت و نیروهای شرکتی و آخرین وضعیت این طرح می پردازیم. 

با به اتمام رسیدن مجلس یازدهم نیروهای شرکتی همچنان منتظرند که طرح ساماندهی استخدام این قشر به نتیجه برسد، اما همچنان این طرح در حال حاضر بلاتکلیف است. 

آیا تکلیف نیروهای شرکتی روشن شد؟ 

همانطور که روشن است، بعد از این همه کش و قوس‌ طی چند سال اخیر و وعده‌های نمایندگان مجلس یازدهم، نشان از این است که آن‌ها نتوانسته‌اند مهر تایید اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را کسب کنند و نشست های برگزار شده راه به جایی نبرده است.

تازه ترین خبر از ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

براساس آخرین اخبار و با توجه به عدم رسیدن به توافق با هیات عالی نظارت و شورای نگهبان و همچنین رای نیاوردن برخی از نمایندگان مجلس که این طرح را پیگیری می کردند، به دست آوردن نظر تایید هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم واگذار شده است.

جدیدترین خبر از ساماندهی استخدام نیروهای شرکتی امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

با این حساب، قدرت پیمانکاران در این عرصه در کشور همچنان پابرجا خواهد ماند و قراردادها مناقصه جدید همچنان ادامه دارد. 

همچنان با ورود پیمانکاران در بخش خصوصی برای استخدام نیروی انسانی در دستگاه دولت، نیرو‌های شرکتی با انواع مختلف قرارداد‌ها مانند حجمی، ساعتی، معین و … به‌کار گرفته شده‌اند.

براساس جدیدترین سخنان سخنگوی شورای نگهبان اصلاحات صورت گرفته موجب گردیده تا ایرادات این طرح برطرف گردد، و این در حالی است که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت بار دیگر از طرح مربوطه ایراد گرفته است و همچنان سرنوشت استخدام و ساماندهی کارکنان شرکتی نیز نامعلوم است.

گفتنی است که طرح ساماندهی کارکنان دولت، پس از تصویب در اول اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به ایرادات متعدد موجود در مصوبه، این طرح برای رفع ابهام و اصلاحات لازم به مجلس شورای اسلامی برگشت داده شد.

این در حالی است که کارکنانی که سال‌هاست بلاتکلیف هستند، همچنان از حقوق قانونی خود بهره مند نبودهو دچار ابهام در خصوص آینده شغلی خود باشند.

در خبرهایی که منتشر گریده، گفته شده است که اصلاحات صورت گرفته باعث شده ایرادات این طرح برطرف شود، اما با نامه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت مشخص است که ایرادات همچنان باقی است و برای رفع ابهام به مجلس برگشت داده شده است.

از استخدام کارکنان دولت چه خبر؟ 

طی روز گذشته، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر تازه ای از آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت داده است.

در این خبر اعلام شده است که تا پایان اردیبهشت ماه، نمایندگان مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان را به صحن می‌برند و آن را به تصویب می‌رسانند. 

درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته است: پس از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این طرح داشتند، تصمیم بر آن شد که رییس کمیسیون مذاکرات با اعضای هیات عالی نظارت مجمع گفتگو کند و رییس مجلس نیز رایزنی‌ هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند. 

همچنین وی ادامه داده است: پس از این رایزنی‌ها مقرر شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار می شود، طرح به کمیسیون آورده شود و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، پافشاری کنیم.

این مسئول درباره اینکه که با توجه به روند پیش‌رو آیا مصوبه به عمر این مجلس برسد یا یا خیر، اظهار داشته است: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم اما در صورتی که هیات عالی نظارت اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس ناممکن است، اما در صورت تایید و همکاری آن‌ها این اقدام حل خواهد شد. 

وی افزوده است: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

امیدواریم این طرح که همچنان آینده نیروهای شرکتی را که با چالش روبرو کرده است بزودی با برطرف شدن ابهامات و ایرادات وارده بر آن تصویب شود و این قشر از نگرانی و سردرگمی آینده شغلیشان رها شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان